Avto

(Intervju) ''Ne bojte se električnega avta, leta ga ne bodo zdelala''

Intervju - Francesco Giacalone, evropski direktor marketinga električnih vozil pri Nissanu

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

13.02.2018 00:29
Čas branja: 3 min
(Intervju) ''Ne bojte se električnega avta, leta ga ne bodo zdelala''
"Danes, po osmih letih in 300 tisoč prodanih vozilih z veseljem ugotavljamo, da tudi baterije v prvih leafih še vedno ponujajo med 85 in 90 odstotki prvotne zmogljivosti. Ta strah pa je vplival tudi na večji upad vrednosti rabljenih leafov, a brez potrebe. Vse večje povpraševanje po električnih avtomobilih je v zadnjih nekaj letih popravilo tudi njihove vrednosti, kar se kaže tudi na statistikah," bodočim kupcem električnih avtomobilov sporoča Francesco Giacalone, evropski direktor marketinga električnih vozil pri Nissanu. Foto: Milos Milac

Francesco Giacalone v Evropi gradi ugled rastoči družini električnih Nissanov. Skozi kampanje odgovarja na vprašanja kupcev, odganja strahove, razbija mite in popolnoma novi električni leaf skuša potisniti med povsem običajne avtomobile z eno posebnostjo - električnim pogonom. Z njim smo se pogovarjali na predstavitvi novega leafa.

Kje so podobnosti in razlike pri gradnji ugleda klasičnega avta, denimo qashqaia, in električnega leafa?

Z nissanom qashqaiem smo pred desetimi leti vstopili v nov razred, to danes velja tudi za novega leafa, s tega vidika pa je marketinški nastop podoben, promocija novega razreda. To je skupna točka obeh avtomobilov, ne glede na njun pogon. Druga točka, kjer se avtomobila zelo razlikujeta, pa je učenje in sprejetost tehnike na trgu. Električna tehnologija zahteva izobraževanje kupcev, skozi marketinško komunikacijo pa jim bomo sporočali, da je električen avto že danes, ne jutri ali pojutrišnjem, prava rešitev mobilnosti.

Katera so glavna vprašanja, na katera morate odgovoriti?

Imamo močno bazo strank, prvi leaf je bil prodan v 300 tisoč izvodih. Poleg tega pa še velik krog morebitnih kupcev, ki so preizkusili starega leafa in so pripravljeni čakati na novega. Vse odzive zbiramo v posebni bazi, analiziramo razloge za nakup in tudi razloge, zakaj kupci ne bi kupili električnega avtomobila. S pomočjo teh informacij smo tudi zasnovali nov model, ki ima na željo kupcev večji doseg med polnjenji, za 40 odstotkov, je bolj klasično oblikovan in na prvi pogled ne razkriva pogona.

Doseg med polnjenji se zdi glavna vrlina pri električnih avtih. Je tudi v praksi tako, ko se kupci odločajo za nakup?

Doseg vsekakor je pomemben, še zlasti za kupce, ki se prvič podajajo v nakup električnega avtomobila. Res pa je, da več bo električnih avtomobilov na cestah, več izkušenj bodo ljudje imeli z njimi, manj pomemben bo ta podatek.

Pa ljudje res potrebujemo 800- ali tisočkilometrski doseg s polno baterijo?

Ne, nikakor ne. Že 200- do 300-kilometrski doseg zadošča povprečnemu uporabniku. Tudi s klasično gnanimi avtomobili redko prevozimo toliko kilometrov med polnjenji. Velik doseg ni več tako pomemben tudi zaradi rastočega števila hitrih polnilnic po Evropi, ki omogočajo polnjenje 80 odstotkov baterije v le pol ure. Tako čas polnjenja ni več težava, zato se zmanjšuje pomen dosega.

Kako boste komunicirali porabo, v NEDC ali WLTP?

NEDC je star homologacijski cikel, ki je potreben , da naš avto primerjamo s tekmeci. Tako ostanemo v enakovrednem položaju. Obenem pa smo leafa kot prvi proizvajalec električnih vozil že preizkusili in homologirali po novem ciklu WLTP, ki sporoča realnejši doseg, in tudi na tem področju smo lahko samozavestni. Poleg tega bodo tudi tekmeci morali avtomobile homologirati po WLTP-ciklu še letos.

Na trgu električnih vozil sem opazil še dva strahova kupcev – velik upad vrednosti v primerjavi s klasično gnanimi avtomobili ter zmanjšanje zmogljivosti baterije po dolgoletni uporabi.

Ta dva strahova sta nekako povezana. Ko smo snovali prvega leafa, tudi sami nismo vedeli, kako se bodo baterije dolgoročno držale. Danes, po osmih letih in 300 tisoč prodanih vozilih, pa z veseljem ugotavljamo, da tudi baterije v prvih leafih še vedno ponujajo med 85 in 90 odstotki prvotne zmogljivosti. Ta strah pa je vplival tudi na večji upad vrednosti rabljenih leafov, a brez potrebe. Vse večje povpraševanje po električnih avtomobilih je v zadnjih nekaj letih popravilo tudi njihove vrednosti, kar se kaže tudi na statistikah. Po vrednotenju nemškega Eurotaksa leaf po treh letih izgubi približno toliko kot klasičen avto razreda C.

Na predavanju ste govorili o nihanju cene kilovatne ure, ta se kar konkretno znižuje. Vaša napoved?

Tehnologija baterij je v zadnjem desetletju močno napredovala. Še na začetku desetletja je bila cena kilovatne ure električne energije okoli 300 dolarjev (244 evrov), do danes pa se je znižala na 150 do 170 dolarjev (med 122 in 138 evri). S povečevanjem proizvodnje baterij in nadaljnjim razvojem se bo cena v prihodnje še zniževala. Leta 2025 bomo dosegli točko preloma, saj bo cena električnega avtomobila dosegla ceno dizelskega in bencinskega. Kupec bo torej lahko izbral katerokoli tehniko, ne da bi njegova izbira vplivala na ceno.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Avto, ki je elektrificiral ceste sveta
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki je elektrificiral ceste sveta 1

Skrivnost najbolje prodajanega električnega avta na svetu je v uravnoteženosti vseh lastnosti – od udobja, prostora, dosega in seveda cene pod 30 tisoč evri. Sedaj je na vrsti nova generacija, o njej podrobno že ta četrtek.

FINANCE
Avto
Avto, ki bo demokratiziral elektriko na naših cestah
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki bo demokratiziral elektriko na naših cestah 14

Novi električni nissan leaf je golf ali clio med električnimi avtomobili. Avto, ki prinaša skoraj izjemno izkušnjo, ne da bi od voznika in potnikov zahteval pretirano privajanje ali odpovedovanje, ter prihodnost pretvarja v sedanjost. Ekskluzivno smo ga preizkusili na Tenerifu.

FINANCE
Avto
Prihodnost pretvarja v sedanjost
Avto
AvtoMatej Kačič Prihodnost pretvarja v sedanjost

Novi električni nissan leaf je golf ali clio med električnimi avtomobili ter že danes prinaša skoraj izjemno izkušnjo, ne da bi od voznika in potnikov zahteval pretirano privajanje ali odpovedovanje.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Kam nas bo pripeljala elektrika
FINANCE
Avto
Koliko stane najbolj zaželeni električni avto?
Avto
AvtoMatej Kačič Koliko stane najbolj zaželeni električni avto? 17

Na slovenske ceste je uradno zapeljal Nissan leaf, ki bo kot kaže zlahka ubranil primat najbolje prodajanega električnega avtomobila. Domačim kupcem je s subvencijo na voljo za 27.990 evrov.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)