Kaj bo Akrapovič delal v času električnih avtomobilov? Kaj bo Akrapovič delal v času električnih avtomobilov? Akrapovič se ne boji dobe elektromobilnosti, saj se vse bolj usmerja v druge panoge. Pri motociklih, kjer ustvari 72 odstotkov prihodkov, pa je elektrika precej redka tema, pravi direktor podjetja Uroš Rosa.
Kako hiter bo razmah e-avtov in kako so pripravljeni naši dobavitelji Kako hiter bo razmah e-avtov in kako so pripravljeni naši dobavitelji Leta 2030 bi se lahko število prodanih električnih vozil in različnih hibridov izenačilo s številom vozil s klasičnimi pogoni. Poseben izziv za proizvajalce pa je vzporedni razvoj tako klasičnih pogonov, ki jih je treba izboljševati, čeprav so dolgoročno obsojeni na izumrtje, kot povsem novih, električnih.
Elektrika: izziv za slovenske dobavitelje, avtoindustrijo in tudi Akrapoviča Elektrika: izziv za slovenske dobavitelje, avtoindustrijo in tudi Akrapoviča Ponovno smo se zatopili v priljubljeno temo - elektromobilnost! Tokrat s slovenskimi dobavitelji, nekaj vodilnimi iz tujih podjetij in Akrapovičem, ki stavi na bencinsko romantiko. Kako je pripravljen na novo dobo? Pred vrati je avtosalon v Ženevi, zato proizvajalci že razkrivajo novosti...
Novi peugeot 508 - lev bo ponovno rjovel v poslovnem razredu Novi peugeot 508 - lev bo ponovno rjovel v poslovnem razredu Francoski Peugeot bo šestega marca v Ženevi razkril novo poslovno limuzino 508, ki je manjša, lažja in bolj kupejevska od aktualne
(video) Novi V60 – Volvov odgovor na nemško prestižno trojico (video) Novi V60 – Volvov odgovor na nemško prestižno trojico Novo generacijo poslovnega razreda Volvo odpira s karavanskim V60, ta je eleganten, zelo varen, po trditvah Volva prostoren in praktičen ter mersko kar zajeten

Avtosalon v Washingtonu: romantika in tiho bogastvo v ameriški prestolnici

10.02.2018  21:18
Bi imeli 650-konjskega camara ali ogromen poltovornjak za 50 tisoč evrov? V ZDA nič nenavadnega.
Avtosalon v Washingtonu: romantika in tiho bogastvo v ameriški prestolnici

Avtomobilski sejem v Washingtonu se težko kosa z mednarodnimi v Detroitu, Ženevi ali Tokiu, kljub temu je gostil svetovno zbirko največjih avtomobilskih proizvajalcev. Ker gre za ameriško prestolnico, ima salon večji pomen za zvezne zakonodajalce in predpise, ki lahko vplivajo na industrijo.

Okusiti sem želel ameriške avtomobile in modele, izdelane za ameriški trg, ki si jih na evropskih cestah in salonih ni mogoče ogledati.

Salon je bil razdeljen na prostora z domačimi in tujimi avtomobilskimi proizvajalci. Z izjemo znamk Cadillac, Mercedes-Benz in Tesla, so se sejma udeležili vsi. Najbolj oblegan in največji prostor so zasedli pri Jaguarju in Land Roverju, kjer so za razstaviščem uredili terenski in cestni poligon testnih terencev. Najbolj odmevna pa je bila predstavitev nove generacije jeepa wranglerja.

Poltovornjak, ki prebudi otroka v tebi

Nam znani prenovljeni ford ranger je bil na sejmu eden najmanjših poltovornjakov. Splezal sem v fordovega F250 super duty. Občutek je bil podoben, kot takrat, ko me je oče v mojih otroških letih posadil na sedež avtomobila. Le da sem tokrat videl preko volana in dosegel stopalke. V notranjosti je velikost posebej opazna po širini sredinskega naslonjala za roke, kamor bi lahko namestili dodaten sedež. Videti je bilo prav zabavno, da mi je šlo na smeh.

Megalomanec je v meni zbudil petletnika, ki bi prevažal material po peskovniku. Presenetljivo, vendar v ponudbi so še večji (pol)tovornjaki. Med limuzinami padejo v oči toyota camry, honda accord in nissan altime, ki so vsako leto med najbolj prodajanimi modeli v ZDA. Oblikovno me je presenetila nova toyota avalon, ki v dolžino meri skoraj pet metrov.

Dober vtis so pustili pri Genesisu, prestižnih hyundaih, ki z modeloma G80 in G90 na severnoameriškem trgu predstavlja cenovno ugodnejšo alternativo nemškim limuzinam srednjega in prestižnega razreda. Veliko zanimanja je bilo za Lincolnova modela navigator in continental. Znamka se vrača na poti stare slave izdelave ogromnih, prestižnih in udobnih avtov.

Dosegljivi superšportnik

Med superšportniki sem sedel v brutalnega camara ZL1. Notranjost sicer ni narejena po evropskem okusu, a denar so vložili v pogonski sklop, podvozje, zavore in aerodinamiko. Pod motornim pokrovom je namreč 6,2-litrski osemvaljnik s 650 konjskimi močmi, ki omogoča pospeške do 100 v okoli treh in pol sekunde. Začetna cena je 61 tisoč dolarjev (50 tisoč evrov). Primerljivo zmogljiv avto v Evropi ni mogoče kupiti za dvakratnik cene v ZDA.

Tiho bogastvo, razvrat drugod

Niso manjkali niti Lamborghini, McLaren, Bentley, Aston Martin in Rolls Royce. Slednji je tradicionalen, drag in narejen po meri, zato najbolje uteleša prestolnico. Čeprav jih prodajo precej, jih na cestah ni. Veliko ljudi z globokimi denarnicami služi s posli z zvezno vlado, s tem bogastvom pa se v prestolnici raje ne izpostavljajo. Avto pošljejo v Miami ali drugam po državi, kjer bogatenje z javnim denarjem ni tako očitno.

Ameriški avtomobili so občutno večji, precej zmogljivejši in povrh vsega cenovno ugodnejši kot na stari celini. Poraba je pri mnogih v drugem planu, za okoljsko osveščene pa so na voljo hibridi, električni avti ter toyota mirai na vodikove celice. Cene masovnih vstopnih modelov so primerljive z evropskimi, z velikostjo avtomobila in motorja pa se razlika povečuje.

Evropski avtomobili v Ameriki ostajajo pojem kakovosti, tehnološke dovršenosti, prestiža in statusni simbol. Tudi Američani manjšajo motorje, še vedno pa znajo narediti dostopen romantičen avto za navdušence. Za avtomobilistične sladokusce so ZDA bile in ostajajo obljubljena dežela. Dom ogromonih avtomobilov in (še vedno dokaj) nizkih cen goriva. Kontinent, kjer po prostrtanih cestah še vedno bobnijo osemvaljiniki.

Oznake:   radar Radar: Dostava obvestila ob objavi članka, ki vsebuje oznako.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Koalicijski dogovor v Nemčiji: obsežne naložbe v izobraževanje, socialo in digitalizacijo 3

To med drugim predvideva koalicijski dogovor med konservativci CDU/CSU in socialdemokrati SPD. Zdaj je usoda dogovora odvisna od 440 tisoč...

FINANCE
Članki
Članki Kako je z Grčijo – in kako s slovenskim posojilom 2

Grčija je (spet) na dnevnem redu, saj naj bi avgusta predvidoma končala zadnji program pomoči in se dokončno vrnila na trg, če bo šlo...

FINANCE
Članki
Članki (nova pravila) Adijo, provizije za nakup s plačilno kartico 2

Trinajst vprašanj in odgovorov pred 13. januarjem, ko začnejo veljati nova evropska pravila za plačilne storitve. Med drugim trgovci in...

FINANCE
Članki
Članki Se obeta rekordni japonski borzni debi?

O IPO za mobilni telekom razmišljajo pri Softbank Group

FINANCE
Članki
Članki Kdo v EU ima največ slabih posojil – in kaj pripravlja EU, da ne bi nastajala nova 1

Evropska komisija je objavila prvo poročilo o reševanju slabih posojil v članicah. EU sicer čisti slaba posojila in pripravlja nova...

FINANCE
Članki
Članki Spletna prodaja: meja 22 evrov za pošiljke iz Kitajske bo padla, pravila v EU pa se poenostavila

Reforma evropskega sistema DDV prinaša več novosti: prihodnje leto bodo za mikro in zagonska podjetja, ki po spletu storitve prodajajo v...