Avto

Avtosalon v Washingtonu: romantika in tiho bogastvo v ameriški prestolnici

Bi imeli 650-konjskega camara ali ogromen poltovornjak za 50 tisoč evrov? V ZDA nič nenavadnega.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
10.02.2018 21:18
Čas branja: 4 min

Avtomobilski sejem v Washingtonu se težko kosa z mednarodnimi v Detroitu, Ženevi ali Tokiu, kljub temu je gostil svetovno zbirko največjih avtomobilskih proizvajalcev. Ker gre za ameriško prestolnico, ima salon večji pomen za zvezne zakonodajalce in predpise, ki lahko vplivajo na industrijo.

Okusiti sem želel ameriške avtomobile in modele, izdelane za ameriški trg, ki si jih na evropskih cestah in salonih ni mogoče ogledati.

Salon je bil razdeljen na prostora z domačimi in tujimi avtomobilskimi proizvajalci. Z izjemo znamk Cadillac, Mercedes-Benz in Tesla, so se sejma udeležili vsi. Najbolj oblegan in največji prostor so zasedli pri Jaguarju in Land Roverju, kjer so za razstaviščem uredili terenski in cestni poligon testnih terencev. Najbolj odmevna pa je bila predstavitev nove generacije jeepa wranglerja.

Poltovornjak, ki prebudi otroka v tebi

Nam znani prenovljeni ford ranger je bil na sejmu eden najmanjših poltovornjakov. Splezal sem v fordovega F250 super duty. Občutek je bil podoben, kot takrat, ko me je oče v mojih otroških letih posadil na sedež avtomobila. Le da sem tokrat videl preko volana in dosegel stopalke. V notranjosti je velikost posebej opazna po širini sredinskega naslonjala za roke, kamor bi lahko namestili dodaten sedež. Videti je bilo prav zabavno, da mi je šlo na smeh.

Megalomanec je v meni zbudil petletnika, ki bi prevažal material po peskovniku. Presenetljivo, vendar v ponudbi so še večji (pol)tovornjaki. Med limuzinami padejo v oči toyota camry, honda accord in nissan altime, ki so vsako leto med najbolj prodajanimi modeli v ZDA. Oblikovno me je presenetila nova toyota avalon, ki v dolžino meri skoraj pet metrov.

Dober vtis so pustili pri Genesisu, prestižnih hyundaih, ki z modeloma G80 in G90 na severnoameriškem trgu predstavlja cenovno ugodnejšo alternativo nemškim limuzinam srednjega in prestižnega razreda. Veliko zanimanja je bilo za Lincolnova modela navigator in continental. Znamka se vrača na poti stare slave izdelave ogromnih, prestižnih in udobnih avtov.

Dosegljivi superšportnik

Med superšportniki sem sedel v brutalnega camara ZL1. Notranjost sicer ni narejena po evropskem okusu, a denar so vložili v pogonski sklop, podvozje, zavore in aerodinamiko. Pod motornim pokrovom je namreč 6,2-litrski osemvaljnik s 650 konjskimi močmi, ki omogoča pospeške do 100 v okoli treh in pol sekunde. Začetna cena je 61 tisoč dolarjev (50 tisoč evrov). Primerljivo zmogljiv avto v Evropi ni mogoče kupiti za dvakratnik cene v ZDA.

Tiho bogastvo, razvrat drugod

Niso manjkali niti Lamborghini, McLaren, Bentley, Aston Martin in Rolls Royce. Slednji je tradicionalen, drag in narejen po meri, zato najbolje uteleša prestolnico. Čeprav jih prodajo precej, jih na cestah ni. Veliko ljudi z globokimi denarnicami služi s posli z zvezno vlado, s tem bogastvom pa se v prestolnici raje ne izpostavljajo. Avto pošljejo v Miami ali drugam po državi, kjer bogatenje z javnim denarjem ni tako očitno.

Ameriški avtomobili so občutno večji, precej zmogljivejši in povrh vsega cenovno ugodnejši kot na stari celini. Poraba je pri mnogih v drugem planu, za okoljsko osveščene pa so na voljo hibridi, električni avti ter toyota mirai na vodikove celice. Cene masovnih vstopnih modelov so primerljive z evropskimi, z velikostjo avtomobila in motorja pa se razlika povečuje.

Evropski avtomobili v Ameriki ostajajo pojem kakovosti, tehnološke dovršenosti, prestiža in statusni simbol. Tudi Američani manjšajo motorje, še vedno pa znajo narediti dostopen romantičen avto za navdušence. Za avtomobilistične sladokusce so ZDA bile in ostajajo obljubljena dežela. Dom ogromnih avtomobilov in (še vedno dokaj) nizkih cen goriva. Kontinent, kjer po prostranih cestah še vedno bobnijo osemvaljiniki.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
V Detroitu slavijo terence in poltovornjake, kaj pa bomo vozili v Evropi?
Avto
AvtoUroš Božin V Detroitu slavijo terence in poltovornjake, kaj pa bomo vozili v Evropi?

Zadržan nastop evropskih proizvajalcev so dopolnili trojica iz Detroita in japonski proizvajalci

FINANCE
Manager
Fordov model T – zakaj so ga množice vzljubile in nato zapustile
Manager
ManagerSmilja Štravs Fordov model T – zakaj so ga množice vzljubile in nato zapustile

Fordov model T, znan tudi pod vzdevkom Tin Lizzie, ki ga je Ford Motor Company na trg poslal pred 110 leti, je prvi avtomobil, ki je postal cenovno dostopen tudi kupcem srednjega razreda.

FINANCE
Avto
Dobro leto za slovenski Ford
Avto
AvtoMiloš Milač Dobro leto za slovenski Ford 1

Rast večja od povprečja na trgu, kopica novosti v letu 2018 in novi focus v zadnjem četrtletju

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Prenova za Fordovega prvaka
Avto
AvtoBoštjan Paušer Prenova za Fordovega prvaka 1

Podrobna prenova, imenitnejša in uporabnejša kabina ter nov motor v treh različicah za Fordovega prodajnega prvaka transit in tourneo custom

FINANCE
Avto
Vse bolj spregledana kombinacija prostora in luksuza
Avto
AvtoJanez Kovačič Vse bolj spregledana kombinacija prostora in luksuza

Ford S-max v dveh različnih izvedbah je zelo spodoben veliki enoprostorec, ki se neupravičeno vozi v senci modnih športnih terencev

FINANCE
Avto
Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi
Avto
AvtoMiloš Milač Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi

Električni teden so zaznamovali novi nissan leaf, celostno zelo dober avto za katerega verjamem, da bo prinesel nov premik na trg električnih avtomobilov. Ponovno sem primerjal dizelski in hibridni BMW, tokrat petici z oznako 520d in 530e, izid je zanimiv. Preverili smo še evropsko prodajo avtov, avtomobilski salon v Detroitu in se poglobili v dva SUV ter dva prava terenca. Res je, niso še izumrli!

IZVOZNIKI
Novice
Legendarna transitova zmogljivost
Izvozniki.si
NoviceSpletni oglasi Legendarna transitova zmogljivost