Valicon in iPROM sta na današnji tiskovni konferenci predstavila izsledke lanske raziskave, ki kaže ravnanje slovenskega porabnika pri nakupih – od nakupne poti do njenega zaključka.
Glavni izsledki raziskave dokazujejo, da Slovenci na nakupni poti vse pogosteje uporabljamo mobilne telefone. To dokazujejo podatki, da nas je še leta 2012 do spleta prek mobilnikov dostopalo le sedem odstotkov, lani pa že 56 odstotkov. Sočasno je močno zrasel delež mobilnikom prilagojenih portalov z le nega odstotka v letu 2012 na 56 odstotkov.
Delež uporabnikov mobilnih telefonov starosti od 15 do 65 let, je od leta 2012 do lani zrasel s 45 na 85 odstotkov.
Podjetji sta raziskavo izdelali za štiri segmente, med drugim tudi za nakup avtomobila. V tem segmentu pa so zajeli anketirance, ki so v zadnjih dveh letih kupili nov ali rabljen avto. Ugotovili so, da je povprečen nakupni proces trajal 104 dni, za avto pa so v povprečju zapravili 11.568 evrov. Tretjina je kupila nov avto, dve tretjine pa rabljenega.
V fazi iskanja informacij je spletna stran znamke oziroma ponudnika ključna stična točka, s katero se dobro seznanita več kot dve tretjini kupcev. Izjema je nakup avtomobila, kjer je pomen spletne strani izpostavila le dobra polovica kupcev.
Izprašani so v 95 odstotkih nadaljevali raziskovanje, sočasno po več kanalih oziroma v 83 odstotkih prek spleta in 91 odstotkih zunaj njega. Pomen medijev je pri nakupu avtomobila zelo pomemben, kar 78 odstotkov vprašanih je informacije o avtomobilu poiskalo na specializiranih spletnih portalih, 65 odstotkov vprašanih pa je obiskalo tudi prodajno mesto in se o izbiri posvetovalo s prodajalcem.
Pri izbiri avtomobila so jim bile ključne lastnosti cena, videz, vozne lastnosti in poraba. Posel pa so vselej končali zunaj spleta, torej v avtomobilskem salonu ali na prodajnem mestu za rabljena vozila. Po besedah Matjaža Robinšaka iz Valicona bo tako še dolgo. Spletna prodaja avtomobilov, ta pot je močna predvsem na področju zabavne elektronike, je še precej oddaljena.
Izkušnje z nakupom in novim avtomobilom so vprašani v 56 odstotki delili osebno, v le 15 odstotkih pa prek družabnih omrežij.