Avto

Avto, ki prehiteva zakonodajo

Na slovenski trg je zapeljal audi A8 četrte generacije. Eden najnaprednejših avtov ta hip, ki zna tudi sam voziti, a še ne sme. Novinec s ceno najmanj 107.500 evrov bo letos prepričal 40 Slovencev.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

05.02.2018 07:09
Čas branja: 4 min
Avto, ki prehiteva zakonodajo
Karoserija audija A8 ni več v celoti aluminijasta, ta ima le 58-odstotni delež njene zasnove. Potniška celica je izdelana iz toplotno preoblikovanih jeklenih komponent, ki jih dopolnjuje zelo toga zadnja stena iz plastične mase, ojačana z ogljikovimi vlakni z zelo visoko trdnostjo. Lahko gradnjo dopolnjuje magnezijev povezovalni stabilizator vzmetnih nog.

Audi z modelom A8 na trg prinaša edinstveno tehnologijo visokoavtomatizirane vožnje tretje stopnje, ki pomeni popolnoma samodejno vožnjo v gostem prometu do 60 kilometrov na uro in na posebnih pasovih na avtocesti. Zakonodaja pa mu ta hip še ne omogoča uporabe teh sistemov.

O Audijevi tehniki, združeni pod oznako AI, bomo vsaj še leto dni ali več lahko poročali le teoretično. Samodejno vožnjo tretje stopnje bomo v prihodnje vključili z gumbom na sredinski konzoli, takrat bo za delo poprijelo 41 asistenčnih sistemov, ki informacije črpajo prek 23 senzorjev. Avto pa se bo popolnoma sam, brez vmešavanja voznika, znašel v gostem prometu pri hitrostih do 60 kilometrov na uro ter na posebnih pasovih na hitrih cestah in avtocestah. Pri Audiju pravijo, da bosta za uporabo sistema potrebna še prilagoditev in testiranje, novo tehniko pa bo na trge uvajal postopoma in v skladu z nacionalnimi zakonodajami.

Do takrat pa se bodo morali kupci, tudi slovenski, zadovoljiti z drugimi sladkorčki nove limuzine, ki je prav te dni zapeljala na naš trg. Slovenski distributer znamke pričakuje, da bo avto s ceno vsaj 107.500 evrov letos prepričal kar 40 Slovencev, kar je skoraj na ravni najboljših let, ko je našel okoli 60 kupcev. Skupaj je bilo v Sloveniji doslej prodanih 600 audijev A8 treh generacij.

In v čem je poseben? Začnimo z zasnovo karoserije. Ta ni več v celoti aluminijasta, ampak lahek material pomeni 58-odstotni delež njene zasnove. Potniška celica je izdelana iz toplotno preoblikovanih jeklenih komponent, ki jih dopolnjuje zelo toga zadnja stena iz plastične mase, ojačana z ogljikovimi vlakni z zelo visoko trdnostjo. Lahko gradnjo dopolnjuje magnezijev povezovalni stabilizator vzmetnih nog. Kombinacija štirih materialov pa luksuzni limuzini prinaša trdnost, lahkost in dobro zvočno izolacijo.

Kabina je prostorsko pridobila 3,2 centimetra v dolžino, še posebej razkošna pa je v podaljšani L-različici. Morda je še bolj pomembno, da imajo zadnji potniki za 3,6 centimetra več prostora za vstopanje na zadnjo klop in 1,4 centimetra več prostora za glave kot pri prejšnjem modelu.

Zasloni zamenjali stikala

Prednji del kabine ima zdaj bolj čiste linije, z vodoravno linijo armaturne plošče od enega do drugega skrajnega roba. Digitalizacija se je v novem A8 naravnost razbohotila, saj je narekovala izdelavo merilnikov na armaturni plošči in tudi dveh zaslonov na sredinski konzoli velikosti 10,1 palca. Obema je mogoče ukazovati tudi na dotik (doslej so audijevi zasloni ubogali le na ukaze vrtljivega vmesnika). Zgornji zaslon se neopazno vključuje v sredinsko konzolo, šele ko avto zaženemo, na njem zasvetijo ikone za nastavljanje radia, povezava s telefonom in drugimi napravami, navigacija in nastavitve avtomobila.

Spodnji zaslon pa je nadomestil klasična stikala, prek ikon pa lahko nastavljamo klimatsko napravo, gretje, zračenje in masažo sedežev, zavese na stranskih oknih in še kaj. Da bi bil dotik opaznejši, izkušnja pa čim bolj podobna upravljanju gumbov, je Audi poskrbel za rahel klik ob vsaki aktivaciji ukaza prek ikone. Na tem zaslonu je tudi sistem za prepoznavo pisave, prek katerega lahko vnašate različna besedila in tako sprožite ukaze.

A8 razume vprašanja, namige ...

Upravljanje je mogoče tudi prek glasovnih ukazov, ta sistem pa je v novem A8 postavljen na najvišjo raven doslej. Razume namreč neposredne in posredne ukaze. Odzove se denimo na komentarje »zebe me« (v angleškem ali nemškem jeziku) in vozniku ponudi višjo temperaturo, izbiro je treba potrditi ali pa na ukaz »pelji me v določen hotel v določenem mestu«.

V zadnjem delu je Audi za boljšo izkušnjo poskrbel z vgradnjo elektronike in drugih funkcij. Na desnem zadnjem sedežu se seveda tudi tokrat sedi najbolje, sedež je mogoče nastavljati v vseh smereh, poleg tega ima vgrajeno masažo, gretje in hlajenje. Noge pa lahko počivajo na posebni opori za stopala na hrbtišču prednjega sedeža, kjer si potnik lahko tudi ogreje ali zmasira stopala.

V osrednjem delu, med zadnjima sedežema, so poklopna mizica z nastavljivim naklonom, štiriconska klimatska naprava, dva tablična računalnika, prek katerih nastavljate vse funkcije v zadnjem delu, ter daljinski upravljalnik v obliki pametnega telefona, prek katerega lahko tudi telefonirate in ga odstranite.

Še glede motorjev. Na začetku sta na voljo dva motorja, oba turbošestvaljnika. Bencinski 55 TFSI quattro (trilitrski šestvaljnik z 250 kilovati in ceno 107.500 evrov) ter dizelski 50 TDI quattro (trilitrski šestvaljnik z 210 kilovati moči in 500 evrov višjo ceno). Pozneje se jima bodo priključile še različice A8 L W12 (430 kilovatov), hibridni A8 L 60 e-tron (330 kilovatov), A8 60 TDI (320 kilovatov) in A8 60 TFSI (338 kilovatov). A8 uvaja nove oznake, ki jih bodo kmalu dobili tudi drugi modeli. Te so vezane na zmogljivosti motorjev, denimo oznaka 25 bo pomenila moč nad 70 kilovati, 30 nad 85 kilovati in 35 nad 110 kilovati. Najmočnejši stroji z močjo vsaj 420 kilovatov bodo imeli oznako 70.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Avto
Direktorji, dobrodošli v digitalni dobi audija A8
Avto
AvtoMiloš Milač Direktorji, dobrodošli v digitalni dobi audija A8 3

Audijev zastavonoša v zadnji generaciji ustvarja tehnične smernice, uvaja 48-voltno električno omrežje, skoraj popolno digitalizacijo kabine in ohranja dinamiko, ki so jo kupci cenili pri prejšnjih modelih.

FINANCE
Avto
(intervju) Mariborčan, ki se je povzpel na vrh razvojne verige v Audiju
Avto
AvtoMiloš Milač (intervju) Mariborčan, ki se je povzpel na vrh razvojne verige v Audiju 1

»Audi zelo ceni pridnost in jo tudi dobro nagrajuje. Plače vseh zaposlenih v Audiju so zelo dobre, v primerjavi z BMW in Mercedes-Benzom so višje,« pravi 43-letni Matjaž Korman, ki zaseda pomembno mesto v razvoju tega avtomobilskega proizvajalca.

FINANCE
Avto
Novi audi A6 kaže smer razvoja direktorskih limuzin
Avto
AvtoMiloš Milač Novi audi A6 kaže smer razvoja direktorskih limuzin

Novi A6 bo na nemški trg zapeljal junija letos, osnovni štirivaljni turbodizel 40 TDI bo stal 48 tisoč evrov

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Peterica, ki je osupnila Ženevo
Avto
AvtoMatej Kačič Peterica, ki je osupnila Ženevo 19

Audi A6, električna hyundai kona, volvo V60, rimac C_two in peugeot 508: čeprav se z njimi nismo zapeljali, so to največje zvezde avtomobilskega salona v Ženevi

FINANCE
Avto
Audi zbral prek pet tisoč naročil za luksuzna e-avta, čeprav cena in končna oblika še nista znani
Avto
AvtoMiloš Milač Audi zbral prek pet tisoč naročil za luksuzna e-avta, čeprav cena in končna oblika še nista znani

Nemški Audi je pričel s preizkušanjem trga za novo serijo povsem električnih avtomobilov e-tron. Za nova modela e-tron quattro ine-tron sportback, športno/luksuzna SUV, je odprl knjižice z naročili in zahtevano varščino dva tisoč evrov in le na Norveškem zbral pet tisoč naročil.

FINANCE
Avto
Novi mercedes-benz A, pametni telefon na kolesih
Avto
AvtoMiloš Milač Novi mercedes-benz A, pametni telefon na kolesih 5

Večji, bolj športen, oblikovno razmeroma skromno spremenjen, zato pa tehnično precej bolj napreden

FINANCE
Avto
Slovenec na visokem položaju v Audiju, miti o električnih avtih in ženevske novosti
Avto
AvtoMiloš Milač Slovenec na visokem položaju v Audiju, miti o električnih avtih in ženevske novosti

V tem tednu smo vam pripravili intervju s Slovencem na visokem položaju v razvoju Audija in Sicilijancem, ki vodi trženje električnih nissanov v Evropi. Obujamo večno vprašanje: ali avto financirati z lizingom ali posojilom, poročamo z avtosalona v Washingtonu in razkrivamo prve novosti bližnjega avtosalona v Ženevi.