(Prva vožnja) Jaguar I-pace: kako je Jaguar avtomobilski svet postavil na glavo (Prva vožnja) Jaguar I-pace: kako je Jaguar avtomobilski svet postavil na glavo Izdelal je športnega terenca z električnim motorjem, težkega prek dve toni, ki se pelje kot športni avto in ne rjovi.
Brez avta ne moremo, pa ga znamo pametno uporabljati? Brez avta ne moremo, pa ga znamo pametno uporabljati? Slovenci večino poti bolj iz nuje kot pa izbire opravimo z avtomobilom, k znižanju stroškov in količine izpustov pa pomagajo multimodalnost, sopotništvo in učinkovita vozila
Ford, ki pravila igre piše na novo Ford, ki pravila igre piše na novo Test: ford focus 1.5 ecoboost titanium business wagon automatic nikoli ni bil stranski igralec, v novi generaciji pa je postal celostno tako zelo dober, da je zapeljal na novo, višjo raven
Bram Schot bo novi šef Audija Bram Schot bo novi šef Audija Na vrhu Audija je junija začasno zamenjal Ruperta Stadlerja, ko je ta zaradi domnevnega prikrivanja podatkov in zavajanja v oglaševanju dizelskih motorjev odšel v pripor.

Avto, ki prehiteva zakonodajo

Čas branja: 4 min
05.02.2018  07:09
Na slovenski trg je zapeljal audi A8 četrte generacije. Eden najnaprednejših avtov ta hip, ki zna tudi sam voziti, a še ne sme. Novinec s ceno najmanj 107.500 evrov bo letos prepričal 40 Slovencev.
Avto, ki prehiteva zakonodajo
Karoserija audija A8 ni več v celoti aluminijasta, ta ima le 58-odstotni delež njene zasnove. Potniška celica je izdelana iz toplotno preoblikovanih jeklenih komponent, ki jih dopolnjuje zelo toga zadnja stena iz plastične mase, ojačana z ogljikovimi vlakni z zelo visoko trdnostjo. Lahko gradnjo dopolnjuje magnezijev povezovalni stabilizator vzmetnih nog.

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  

Audi z modelom A8 na trg prinaša edinstveno tehnologijo visokoavtomatizirane vožnje tretje stopnje, ki pomeni popolnoma samodejno vožnjo v gostem prometu do 60 kilometrov na uro in na posebnih pasovih na avtocesti. Zakonodaja pa mu ta hip še ne omogoča uporabe teh sistemov.

O Audijevi tehniki, združeni pod oznako AI, bomo vsaj še leto dni ali več lahko poročali le teoretično. Samodejno vožnjo tretje stopnje bomo v prihodnje vključili z gumbom na sredinski konzoli, takrat bo za delo poprijelo 41 asistenčnih sistemov, ki informacije črpajo prek 23 senzorjev. Avto pa se bo popolnoma sam, brez vmešavanja voznika, znašel v gostem prometu pri hitrostih do 60 kilometrov na uro ter na posebnih pasovih na hitrih cestah in avtocestah. Pri Audiju pravijo, da bosta za uporabo sistema potrebna še prilagoditev in testiranje, novo tehniko pa bo na trge uvajal postopoma in v skladu z nacionalnimi zakonodajami.

Do takrat pa se bodo morali kupci, tudi slovenski, zadovoljiti z drugimi sladkorčki nove limuzine, ki je prav te dni zapeljala na naš trg. Slovenski distributer znamke pričakuje, da bo avto s ceno vsaj 107.500 evrov letos prepričal kar 40 Slovencev, kar je skoraj na ravni najboljših let, ko je našel okoli 60 kupcev. Skupaj je bilo v Sloveniji doslej prodanih 600 audijev A8 treh generacij.

In v čem je poseben? Začnimo z zasnovo karoserije. Ta ni več v celoti aluminijasta, ampak lahek material pomeni 58-odstotni delež njene zasnove. Potniška celica je izdelana iz toplotno preoblikovanih jeklenih komponent, ki jih dopolnjuje zelo toga zadnja stena iz plastične mase, ojačana z ogljikovimi vlakni z zelo visoko trdnostjo. Lahko gradnjo dopolnjuje magnezijev povezovalni stabilizator vzmetnih nog. Kombinacija štirih materialov pa luksuzni limuzini prinaša trdnost, lahkost in dobro zvočno izolacijo.

Kabina je prostorsko pridobila 3,2 centimetra v dolžino, še posebej razkošna pa je v podaljšani L-različici. Morda je še bolj pomembno, da imajo zadnji potniki za 3,6 centimetra več prostora za vstopanje na zadnjo klop in 1,4 centimetra več prostora za glave kot pri prejšnjem modelu.

Zasloni zamenjali stikala

Prednji del kabine ima zdaj bolj čiste linije, z vodoravno linijo armaturne plošče od enega do drugega skrajnega roba. Digitalizacija se je v novem A8 naravnost razbohotila, saj je narekovala izdelavo merilnikov na armaturni plošči in tudi dveh zaslonov na sredinski konzoli velikosti 10,1 palca. Obema je mogoče ukazovati tudi na dotik (doslej so audijevi zasloni ubogali le na ukaze vrtljivega vmesnika). Zgornji zaslon se neopazno vključuje v sredinsko konzolo, šele ko avto zaženemo, na njem zasvetijo ikone za nastavljanje radia, povezava s telefonom in drugimi napravami, navigacija in nastavitve avtomobila.

Spodnji zaslon pa je nadomestil klasična stikala, prek ikon pa lahko nastavljamo klimatsko napravo, gretje, zračenje in masažo sedežev, zavese na stranskih oknih in še kaj. Da bi bil dotik opaznejši, izkušnja pa čim bolj podobna upravljanju gumbov, je Audi poskrbel za rahel klik ob vsaki aktivaciji ukaza prek ikone. Na tem zaslonu je tudi sistem za prepoznavo pisave, prek katerega lahko vnašate različna besedila in tako sprožite ukaze.

A8 razume vprašanja, namige ...

Upravljanje je mogoče tudi prek glasovnih ukazov, ta sistem pa je v novem A8 postavljen na najvišjo raven doslej. Razume namreč neposredne in posredne ukaze. Odzove se denimo na komentarje »zebe me« (v angleškem ali nemškem jeziku) in vozniku ponudi višjo temperaturo, izbiro je treba potrditi ali pa na ukaz »pelji me v določen hotel v določenem mestu«.

V zadnjem delu je Audi za boljšo izkušnjo poskrbel z vgradnjo elektronike in drugih funkcij. Na desnem zadnjem sedežu se seveda tudi tokrat sedi najbolje, sedež je mogoče nastavljati v vseh smereh, poleg tega ima vgrajeno masažo, gretje in hlajenje. Noge pa lahko počivajo na posebni opori za stopala na hrbtišču prednjega sedeža, kjer si potnik lahko tudi ogreje ali zmasira stopala.

V osrednjem delu, med zadnjima sedežema, so poklopna mizica z nastavljivim naklonom, štiriconska klimatska naprava, dva tablična računalnika, prek katerih nastavljate vse funkcije v zadnjem delu, ter daljinski upravljalnik v obliki pametnega telefona, prek katerega lahko tudi telefonirate in ga odstranite.

Še glede motorjev. Na začetku sta na voljo dva motorja, oba turbošestvaljnika. Bencinski 55 TFSI quattro (trilitrski šestvaljnik z 250 kilovati in ceno 107.500 evrov) ter dizelski 50 TDI quattro (trilitrski šestvaljnik z 210 kilovati moči in 500 evrov višjo ceno). Pozneje se jima bodo priključile še različice A8 L W12 (430 kilovatov), hibridni A8 L 60 e-tron (330 kilovatov), A8 60 TDI (320 kilovatov) in A8 60 TFSI (338 kilovatov). A8 uvaja nove oznake, ki jih bodo kmalu dobili tudi drugi modeli. Te so vezane na zmogljivosti motorjev, denimo oznaka 25 bo pomenila moč nad 70 kilovati, 30 nad 85 kilovati in 35 nad 110 kilovati. Najmočnejši stroji z močjo vsaj 420 kilovatov bodo imeli oznako 70.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Kdo sta Matteo Salvini in Luigi di Maio, zmagovalna obraza italijanskih volitev 1

Matteo Salvini, prvi obraz desničarske Lige, nekdaj Severne lige, je dejal, da ima pravico, da poskusi sestaviti vlado. A največ podpore...

FINANCE
Članki
Članki (nova pravila) Adijo, provizije za nakup s plačilno kartico 2

Trinajst vprašanj in odgovorov pred 13. januarjem, ko začnejo veljati nova evropska pravila za plačilne storitve. Med drugim trgovci in...

FINANCE
Članki
Članki EU vztraja pri načrtu obdavčitve spletnih velikanov po prihodkih, ne dobičku

Znanih je nekaj več podrobnosti iz razprave o tem, katere vrste prihodki bi bili upoštevani v predlaganem sistemu, kakšni so predlagani...

FINANCE
Članki
Članki Vse, kar morate vedeti o slovensko-hrvaškem sporu glede stare LB 2

(Ozadje) Pojasnjujemo, za kaj gre pri sporu o prenesenih starih deviznih vlog hrvaških varčevalcev LB, in katera tri vprašanja v zvezi s...

FINANCE
Članki
Članki Kdo v EU ima največ slabih posojil – in kaj pripravlja EU, da ne bi nastajala nova 2

Evropska komisija je objavila prvo poročilo o reševanju slabih posojil v članicah. EU sicer čisti slaba posojila in pripravlja nova...

FINANCE
Članki
Članki Se obeta rekordni japonski borzni debi?

O IPO za mobilni telekom razmišljajo pri Softbank Group