Nemški Daimler je včeraj zvečer razkril novi mercedes-benz razreda A, izjemno pomemben model za to znamko, ki je Mercedes-Benz izstrelil na prvo mesto v prodaji med prestižnimi znamkami.
Na včerajšnjem razkritju novega A v Amsterdamu je bil Janez Kovačič, zato sedaj le nekaj ključnih novosti novega A, več v podrobnem poročilu.
Novi A se je po dimenzijah precej potegnil. Je 12 centimetrov daljši (4,41 metra oziroma skoraj toliko kot GLA), dva centimetra širši in centimeter višji. Medosna razdalja je sedaj krepkih 2,72 metra, zato je v kabini več prostora kot prej, predvsem v predelu ramen (do 3,6 centimetra več). Prtljažnik je ob tem zrasel na 370 litrov (+ 29 centimetrov).
Oblikovno se novi A zdi kot evolucija starega, v kabini in z vidika tehnike pa prinaša konkretne spremembe, ki ga postavljajo v sam vrh med tekmeci.
Vse različice novega A bodo namreč opremljene z novim dvojnim zaslonom na dotik v različnih konfiguracijah: z dvema sedempalčnima, sedempalčnim in 10,25 palčnim ali dvema 10.25 palčnima zaslonoma povezanima v en navpično postavljen element podobne zasnove kot v razredu E.
Obema zaslonoma, v sredinskem delu sta postavljena nad zanimive zračnike v obliki turbin, je mogoče upravljati na dotik ali s pomočjo drsnikov oziroma miške na volanskem obroču ter drsno ploščo na sredinski konzoli. Zaslona sta prevlečena s posebnim premazom, ki preprečuje odseve, zato je lahko odstranil plastičen okvir in nadstrešek nad njima.
Nova platforma Mercedes-Benz user experience (MBUX) pa prinaša napredek sistem za prepoznavo govornih ukazov. Po trditvah strokovnjakov je ta res uporabna in razume množico posrednih in neposrednih ukazov zna sklepati in torej dosega določeno raven umetne inteligence.
Po motorni plati so sedaj znani le trije stroji. Novi A200 bo poganjal 1,4 litrski turbo štirivaljnik iz skupnega razvoja z Renaultom, močjo 120 kilovatov (163 konjskih moči) in porabo med 5,1 in 5,6 litri (glede na ročni ali sedemstopenjski dvoskpločni menjalnik.). Porabi nista rekordno nizki, krivdo za to pa gre pripisati novemu ciklu NED (ta je izračunan iz realnejšega cikla WLTP), ki prinaša tudi do deset odstotkov višje številke kot stari, bolj popustljivi NEDC.
Drugi stroj je dodelani dvolitrski štirivaljni turbo v modelu A250. Zmore 165 kilovatov (224 konjskih moči) in porabi natanko šest litrov. Tretji pa je 1,6 litrski dizelski motor v A180d s 85 kilovati in porabo 4,1 litra.
Novi A bo na naš trg zapeljal že aprila letos, cene pa naj ne bi bistveno odstopale od trenutnih.
Foto: Mercedes-Benz