Pretirane, komercialne in podobne izjave ponavadi jemljemo zadržano. Včasih tako zelo, da jih čez čas niti ne postavimo na preizkušnjo. Volkswagnovim pa gre, razen seveda pri dizelskih motorjih, kar verjeti. Za novega T-roca, športnega terenca oziroma SUV v zgornjem delu SUV B-razreda, so pri slovenskem distributerju namreč napovedali izjemne številke. Kar 1.800 avtomobilov oziroma registracij v prvem, to je letošnjem, prodajnem letu, kar bi ga glede na lansko stanje lestvice postavilo na prvo mesto, pred zdaj vodilnega renaulta capturja.
O novem Volkswagnovem adutu smo podrobneje pisali že avgusta lani, ko je bil razkrit, in novembra, ko ga je Janez preizkusil v Lizboni.
Bo kupce kradel tudi golfu, tiguanu, morda polu in še kakšnemu modelu iz iste hiše? »Najbrž bo, to je neizogibno,« pravi šef slovenskega Volkswagna Marko Škriba.
In zakaj bi mu uspele visoke napovedi? Avtu brez preteklosti, torej brez pravih referenc (razen tistih, ki jih nosi znamka), zvestih kupcev in še česa? Na novo popisan list pa bi rad kar na vrh razreda!? Volkswagnu je ta trik uspel že nekajkrat. Natančneje, s touranom in tiguanom, novincema, ki sta v svoj razred zapeljala kot zadnja, že prvo leto prodaje pa sta se zavihtela na vrh ali vsaj med prvo trojico v razredu.
Zakaj ne bi bilo tako tudi s T-rocom, ki mu samozavest vliva tudi izjemno obetaven razred, v katerega vozi?
Športni terenci B-razreda so namreč še leta 2013 prepričali manj kot štiri tisoč kupcev, dve leti pozneje že sedem tisoč, predlanskim osem tisoč in lani natanko 9.686. Velik del teh avtomobilov je končne kupce sicer našlo na drugih trgih EU, pri nas so dobili le tablice.
A v izvoz gredo tudi drugi razredi, vse skupaj pa kaže na domačo in širšo priljubljenost razreda, ki je lani že prehitel razred večje C SUV in se približal najbolj priljubljenima karoserijskima oblikama v posameznih razredih na trgu: B s prisekanim zadkom (sem sodita clio in polo) in C s prisekanim zadkom (sem sodita megane in golf).
Če karoserijske oblike gledamo ločeno, pa so SUV lani zavzeli skoraj tretjino trga (20.864 vozil), avtomobili s prisekanim zadkom pa 40 odstotkov trga (27.112 vozil). Druge karoserijske oblike so daleč zadaj – karavanov je bilo lani dobrih 11 tisoč (največ v C- oziroma kompaktnem razredu), enoprostorcev pa le 6.581.
T-roc zato ni poceni. Stane več kot golf in precej več kot sestrična seat arona, ki je s 4,15 metra dolžine sicer nekaj manjša. Le ena različica T-roca stane manj kot 20 tisočakov, a ta nikakor ni skromna. To je T-roc 1.0 TSI z osnovno opremo T-roc z živahnim litrskim turbotrivaljnikom s 85 kilovati (115 konjskimi močmi) in ceno 18.646 evrov.
Naslednja stopnja je 1.0 TSI style, ki že ponuja denimo tempomat s samodejnim uravnavanjem razdalje. Za dobrih 22 tisočakov paket style prinese še 1,5-litrski bencinski TSI s 110 kilovati in izklapljanjem valjev, dobrih 26 tisočakov pa stane dvolitrski dizel 2.0 TDI z enako močjo, a serijskim štirikolesnim pogonom.
Letošnji junij bo prinesel še priljubljen osnovni dizel 1.6 TDI s 85 kilovati s prednjim pogonom in ceno (po naši oceni) okoli 22 tisočakov s paketom style. Oktobra si boste lahko izbrali močnejši dizel s prednjim pogonom, decembra pa še močnejšo različico 2.0 TDI s 140 kilovati (190 konjskimi močmi).
Foto: Miloš Milač