Nizozemec v ZDA: zapustil je vse, le Volvu je zvest že 56 let Nizozemec v ZDA: zapustil je vse, le Volvu je zvest že 56 let Leo Gabriels je 75-letni Nizozemec, ki je že daljnega leta 1962 zapustil domače ognjišče, odšel s trebuhom za kruhom čez Atlantik in na koncu pristal v Kaliforniji, kjer že 40 let vodi Volvovo delavnico.
(Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice (Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice Predpremierno in ekskluzivno, kar pol leta pred prihodom na trg, smo sedli za volan novega lexusa UX 250h, kompaktnega športnega terenca z iskrivim hibridnim pogonom, imenitno izdelavo in materiali ter tako mladostno dušo, da utegne znamki priskrbeti precej širši krog kupcev.
(Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo (Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo Intervju s Francijem Bolto, direktorjem znamke Audi v Porscheju Slovenija
Največji Hyundai se seli stopničko višje Največji Hyundai se seli stopničko višje Santa Fe v četrto ni le oblikovno drzen, ampak ponuja še več prostora, udobja in bogate opreme, ob tem pa navduši tudi s sodobno tehniko, širokim naborom varnostno-asistenčnih sistemov in dostopno ceno, s katero naj bi letno prepričal 200 Slovencev.

V Sloveniji se vrstijo kraje dragih avtov, kako tatovi premagajo brezkontaktno ključavnico?

Čas branja: 3 min
29.01.2018  14:05
Novembra lani so trije Poljaki v Ljubljani ukradli prestižna BMW 530 in Meredes-benz S 350 z brezkontaktno ključavnico. Tatovi so se naučili premagati elektroniko, zato tudi sodobni avti niso več varni pred njimi.
V Sloveniji se vrstijo kraje dragih avtov, kako tatovi premagajo brezkontaktno ključavnico?
Za krajo avtomobila z brezkontaktnim ključem morati biti na delu vsaj dva storilca. Prvi s posebnim elektronskim pripomočkom najprej poišče oziroma zazna prisotnost brezkontaktnega ključa. Z aktiviranjem te elektronske naprave nato podaljša signal ključa do drugega dela naprave, ki jo ima drugi storilec, ki je v neposredni bližini vozila.

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Renault dodaj
Volkswagen dodaj
BMW dodaj
Audi dodaj
Mercedes-Benz dodaj

Po poročanju slovenske Policije, so tudi tatovi v Sloveniji osvojili znanje tatvin sodobnih avtomobilov z brezkontaktnimi ključavnicami. Po zapisu Policije so se namreč trendi na področju tatvin avtomobilov spremenili. Novi načini tatvin, nova orodja za izvajanje tatvin, novi načini zaslužka z avtomobilsko kriminaliteto se najprej pojavijo v zahodnih evropskih državah (v Nemčiji, Italiji, Franciji, Avstriji), čez leto ali dve pa tudi v Sloveniji.

Premagali so boljšo zaščito

Kljub temu, da so novi modeli avtomobilov, so tatovi našli način, kako premagati zaščito. Storilci za izvršitev tatvine vozila po zapisu Policije skoraj vedno uporabljajo računalniško opremo (prenosnik z ustreznim komunikacijskim kablom in programsko opremo) ali posebej prilagojene elektronske pripomočke, s katerimi onemogočijo ali "preslepijo" varovalni sistem vozila.

»Klasičnih tatvin z razbijanjem stekla, lomljenjem kontaktne ključavnice in spajanjem žic pod volanom praktično ne poznamo več,« dodajajo na Policiji.

Kdaj in kje?

Tatovi so aktivni predvsem v nočnem času in na javnih, nezavarovanih parkirnih prostorih, predvsem v spalnih naseljih večjih mest, kjer je največ osebnih avtomobilov. Največ tatvin osebnih avtomobilov je na območjih Ljubljane, Kopra, Celja in Maribora.

Kakšen je postopek?

Storilci najpogosteje s silo vstopijo v notranjost vozila, s pomočjo elektronskih pripomočkov onemogočijo sistem za preverjanje prisotnosti in pristnosti ključa za zagon vozila oziroma elektronsko prilagodijo nov neoriginalen ključ, izdelajo tudi mehanski del ključa, s katerim vozilo odpeljejo s kraja.

Večina gre za rezervne dele

Na Policiji pravijo, da je trenutno največ tatvin vozil zaradi rezervnih delov. Storilci pri tem iščejo vozila srednjega in višjega cenovnega razreda. Večji del ukradenih vozil ostane v Sloveniji, manjši del pa jih prepeljejo v tujino. Tudi za vozila, ki so bila po tatvini prepeljana v tujino, smo ugotovili, da so bila kasneje prodana po kosih.

Tako več zaslužijo in plen lažje vnovčijo

Z rezervnimi deli tatovi zaslužijo več kot s prodajo celega avtomobila. Prav tako pa je ukradenemu vozilu vedno težje spremeniti identiteto in ga legalizirati, kar je še eden od razlogov za porast prodaje po delih.

Tatvin je sicer vse manj, najraje imajo clia in golfa

Od leta 2008 so bile tatvine v Sloveniji v porastu in v letu 2013 je bilo odtujenih nekaj več kot 1200 motornih vozil. Po letu 2013 pa tatvine vozil številčno upadajo. V letu 2016 je bilo odtujenih okoli 830 motornih vozil, v letu 2017 pa okoli 550, kar pomeni 32 odstoten upad. Pri tem je treba upoštevati, da je glede na EU Slovenija država z eno nižjih stopenj avtomobilske kriminalitete. Najpogosteje odtujena vozila so osebni avtomobili znamke Renault (clio), VW (golf), BMW (serija 3) in Audi (A4, A3).

Poljaki v Ljubljani odpeljali luksuzna avta

V začetku lanskega novembra so ljubljanski policisti v Ljubljani prijeli tri državljane Poljske, ki so na opisan način v Ljubljani odtujili dve vozili, in sicer BMW 530 in Mercedes Benz S 350. Obe vozili sta bili najdeni ter vrnjeni lastnikoma. Osumljeni storilci so bili s kazensko ovadbo predani preiskovalnemu sodniku, ki je zoper vse odredil pripor.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Novice
Novice Če se udarijo Trump, Ši, Putin in Merklova, bo bolelo nas vse 10

Slovenija v ZDA ali na Kitajsko proda malo, sta pa to, poleg Rusije, najpomembnejša partnerja za EU-28

FINANCE
Članki
Članki Se evropsko stališče do brexita mehča? 5

Po poročanju Business Insiderja (BI) evropski parlament pripravlja resolucijo, s katero naj bi EU pozval k več prožnosti; v pisarni...

FINANCE
Članki
Članki Vse, kar morate vedeti o slovensko-hrvaškem sporu glede stare LB 2

(Ozadje) Pojasnjujemo, za kaj gre pri sporu o prenesenih starih deviznih vlog hrvaških varčevalcev LB, in katera tri vprašanja v zvezi s...

AVTO
Posel
Posel (Dieselgate) V ZDA vložena skupinska tožba proti BMW in Boschu 4

V aferi Dieselgate nemški avtomobilski velikan BMW dolgo ni bil na radarju; zdaj so v ZDA proti njemu vložili skupinsko tožbo, kot pred...