Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Pogovor z Zdravkom Poljaševićem, predstavnikom nemške družbe BronzMobile.de GmbH in slovenskih Kreativnih najemov, ki so zaslužni za to, da številna luksuzna vozila slovenskih lastnikov vozijo pod nemško tablico SIG.
Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Prvi povsem električni audi e-tron obljublja velik napredek v razvoju, poleg zmogljivega motorja in baterije ponuja prestižno izkušnjo, kopico uporabnih rešitev in razumno ceno pod 80 tisoč evrov.
Stare vrednote novega volvovega karavana: varnost, udobje in prostornost Stare vrednote novega volvovega karavana: varnost, udobje in prostornost Tako opevana dinamika v razredu poslovnih karavanov je pri volvu V60 postavljena na stranski tir. Izpostavljene pa so vrednote, ki jih dejansko najbolj potrebujemo - varnost, udobje in prostornost
Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? Z nakupom in registracijo močnejših vozil v drugih državah se nekateri ognejo davku na motorna vozila, najbolj iznajdljivi tudi DDV
Nastopač za mestni vrvež s francoskim naglasom Nastopač za mestni vrvež s francoskim naglasom DS3 crossback na ceste prinaša francoski šik, visokotehnološke rešitve in ob konvencionalnih še električni pogon

Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece

Čas branja: 4 min
25.01.2018  12:23
Južnokorejska Kia napada s klasičnim fastbackom oziroma gran turismom vznemirljive podobe, dobre opremljenosti in nedvomno konkurenčnih cen
Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece
Zunanja podoba stingerja je nedvomno privlačna in dokazuje oblikovno mojstrstvo Petra Schreyerja, hkrati pa verjetno uresničljivo ambicioznost južnokorejske tovarne, ki se s tem gran turismom vozi v nov in neznan avtomobilski razred.
Foto: Janez Kovacic

Južnokorejski Kii nikoli ni manjkalo samozavesti, zato je skoraj logično, da se je s stingerjem pojavila tudi v razredu športnih limuzin. Skoraj klasični fastback oziroma gran turismo (GT) nagovarja tiste, ki pogledujejo proti tovrstni evropski premijski konkurenci, se dokazuje s privlačno karoserijsko podobo in mami tudi s konkurenčno ceno, čeprav je v najcenejši izvedbi naprodaj za nič skromnih 45.490 evrov.

Stinger – nekoč so to ime nosile ameriške rakete zemlja–zrak – je 483 centimetrov dolgi GT, na katerega se je seveda podpisal prvi človek oblikovanja pri koncernu Hyundai (ta je lastnik Kie), sloviti Nemec Peter Schreyer. S tem avtom povsem odkrito merijo vsaj na enega evropskega tekmeca, in sicer BMW serije 4, gotovo še na kakšen kupejevski avto oziroma gran turismo v švabskem Sindelfingnu (Mercedes-Benz) in ingolstadtskem Audiju. S tem je prej omenjena samozavest potrjena, pa naj se to zdi še tako prevzetno.

Letos prodati 50 stingerjev

V to kategorijo, vsaj tako od daleč, sodijo tudi načrti slovenskega predstavnika Kie. Računajo namreč, da se jim bo letos posrečilo prodati vsaj kakšnih 50 stingerjev, pri čemer jih je vsaj kakšnih 20 že na njihovem dvorišču. To pomeni, da je oprema takšna, kot je, na posebej izbrano izvedenko bo pač treba počakati. Ta hip se zdi, da je povpraševanje večje od tistega, kar lahko ponudijo. Ker je tako, lahko samo ugibajo, katera varianta bo šla najbolje v promet, vendar se zdi, da bo vsaj pri motorjih v ospredju 2,2-litrski turbodizel. In staro vprašanje po feniksovsko vstaja iz pepela – gresta elegantno privlačni gran turismo in vse bolj preganjani, pa kljub vsemu ekonomični dizel sploh skupaj?!

Je možno ob uvodoma zapisani najnižji ceni 45.490 evrov (ta je znižana za akcijskih pet tisoč evrov, pri čemer bo tako še kar nekaj časa) za varianto z dvolitrskim bencinskim štirivaljnikom (188 kilovatov oziroma 244 konjskih moči) in pogonom na zadnji kolesni par zapisati, da je konkurenčna? Brez sence dvoma, kajti podobno opremljen in motoriziran germanski gran turismo je precej dražji. Neodgovorjeno vprašanje pa je, ali bo stinger res tekmec tistemu, kar nastaja v najbolj avtomobilski evropski državi. Vsaj Peter Schreyer o tem verjetno ne dvomi.

Zunanja podoba stingerja menda spominja na steklenico coca-cole, se dokazuje s količnikom zračnega upora 0,30 in je nedvomno postavljaška. Na voljo so tri opreme (osnovna ali EX, pa GT line in najbolj razkošna GT), od tega je odvisna velikost kolesnih platišč oziroma gum (od 17 do 19 palcev) in še marsikaj. Sedi se športno nizko (v najnižjem položaju je voznik le 18 centimetrov nad cesto) in v okolju, ki je po eni strani premijsko (umetno ali pravo usnje na školjkastih sedežih), po drugi pa privlačno sodobno v smislu opremljenosti s številnimi varnostno-asistenčnimi sistemi in infozabavnimi tehnologijami, kamor štejem tudi prestižni hi-fi Harman-Kardon. In ker še zdaleč ni najmanj pomembno, je prav povedati – stinger je ob preskusnem trčenju pri evropskem konzorciju EuroNCAP dobil najvišjo oceno, torej pet zvezdic.

Pogon zadaj ali 4 x 4

Zasnova je športna, kot se za resen gran turismo spodobi. Pogon je zgolj zadaj ali 4 x 4, kar zagotavlja učinkovit prenos moči na cesto. Morda se bo kdo namuznil ob dejstvu, da gre zraven zgolj osemstopenjski samodejni menjalnik (druga generacija), ki mu je mogoče ukazovati tudi z obvolanskimi ušesi. Toda prestavljanje je hitro in natančno, drugače tudi ne sme biti. Pri štirikolesnem pogonu sodelujeta mehanska zapora diferenciala in zdaj že ne več tako sodobno novi nadzor vektorskega navora. Sprednja prema je znani MacPherson, zadaj večvodilna, dodan je še elektronsko nastavljiv sistem vzmetenja ECS, ki lahko zmehča prednje in otrdi zadnje vzmetenje, s tem pa zagotovi večjo stabilnost in še kaj.

Motorji so trije, dva bencinska in dizelski. Šibkejši bencinski zmore že omenjenih in poskočnih 188 kilovatov oziroma 244 »konjev«, močnejši je šestvaljnik z gibno prostornino tri litre in res iskrimi 272 kilovati oziroma 354 »konji« ter 510 newtonmetri navora med 1.300 in 4.500 vrtljaji. Ta dokazuje res pravo naravo GT, saj do sto kilometrov na uro pospeši v 4,9 sekunde in zmore cestno povsem prehitrih 270 kilometrov na uro. Tisti, ki se bodo odločili za 2,2-litrski turbodizel (147 kilovatov ali 200 »konjev«), ne bodo dobili bencinske iskrosti, a dejstvo, da tovarna obljublja povprečno porabo 5,6 litra, utegne imeti težo, pa športnost gran turisma gor ali dol.

V najcenejši izvedbi je korejski fastback torej na voljo za 45.490 evrov, opremski paket GT line pa ga podraži na 49.490 evrov. Dizelska različica z osnovno opremo EX stane 45.990 evrov, GT line 49.990 evrov. Če je pogon štirikolesni, se ceni povišata na 47.990 oziroma 51.990 evrov. Najzmogljivejša varianta, torej bencinski šestvaljnik s štirikolesnim pogonom, je na voljo za 59.990 evrov.

Foto: Janez Kovačič in Miloš Milač

Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Takšen bo novi kia ceed 7

Korejska Kia predstavlja prve skice nove generacije priljubljenega modela, novo je tudi ime. Namesto cee'd se bo imenoval ceed

AVTO
Novosti
Novosti Kaj prinaša tretja generacija kie ceed 1

Korejska Kia tudi v času športnih terencev nadaljuje zgodbo klasičnega kompaktnega petvratnega modela ceed. Novi model bo pri nas konec...

AVTO
Testi
Testi Audi RS3 in kia stinger GT – nemško-korejski športni dvoboj 9

Kijinega športnega prvenca stingerja 3,3 T-GDI GT 4x4 smo primerjali z audijem RS3 sedanom. Korejec se je izkazal z udobjem, nemec z...

AVTO
Novosti
Novosti Korejec se pridružuje stampedu in pregreva trg križancev

Stonic ima stas kompaktnega križanca oziroma športnega terenca, ki verjetno dokazuje, da zmorejo pri južnokorejski Kii hitro in vešče...

AVTO
Testi
Testi Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali 52

Stinger GT je hudo privlačen, že kar nastopaški kupe, ki navduši s športnostjo in eleganco, dokončno pa te »zakuri« z zmogljivostmi...

AVTO
Novosti
Novosti Električna kia niro z dosegom 450 kilometrov 16

Korejska Kia je na sejmu električnih vozil v koreji razkrila novo električno različico modela Niro z baterijo kapacitete 64 kilovatnih...

AVTO
Testi
Testi Korejska klasika z odlično vsebino

Kia rio se tudi v prenovljeni izdaji vozi v nižjem razredu, prav tistem, ki ga na slovenskem trgu že dolga leta ali desetletja obvladuje...

AVTO
Novosti
Novosti Drzni koncept, ki razkriva obline nove kie proceed 9

Korejski proizvajalec Kia Motors je danes razkril prve fotografije novega koncepta proceed, ki bo v živo zasijal v torek na avtosalonu v...