Avto

Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece

Južnokorejska Kia napada s klasičnim fastbackom oziroma gran turismom vznemirljive podobe, dobre opremljenosti in nedvomno konkurenčnih cen

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

25.01.2018 12:23
Čas branja: 4 min
Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece
Zunanja podoba stingerja je nedvomno privlačna in dokazuje oblikovno mojstrstvo Petra Schreyerja, hkrati pa verjetno uresničljivo ambicioznost južnokorejske tovarne, ki se s tem gran turismom vozi v nov in neznan avtomobilski razred. Foto: Janez Kovacic

Južnokorejski Kii nikoli ni manjkalo samozavesti, zato je skoraj logično, da se je s stingerjem pojavila tudi v razredu športnih limuzin. Skoraj klasični fastback oziroma gran turismo (GT) nagovarja tiste, ki pogledujejo proti tovrstni evropski premijski konkurenci, se dokazuje s privlačno karoserijsko podobo in mami tudi s konkurenčno ceno, čeprav je v najcenejši izvedbi naprodaj za nič skromnih 45.490 evrov.

Stinger – nekoč so to ime nosile ameriške rakete zemlja–zrak – je 483 centimetrov dolgi GT, na katerega se je seveda podpisal prvi človek oblikovanja pri koncernu Hyundai (ta je lastnik Kie), sloviti Nemec Peter Schreyer. S tem avtom povsem odkrito merijo vsaj na enega evropskega tekmeca, in sicer BMW serije 4, gotovo še na kakšen kupejevski avto oziroma gran turismo v švabskem Sindelfingnu (Mercedes-Benz) in ingolstadtskem Audiju. S tem je prej omenjena samozavest potrjena, pa naj se to zdi še tako prevzetno.

Letos prodati 50 stingerjev

V to kategorijo, vsaj tako od daleč, sodijo tudi načrti slovenskega predstavnika Kie. Računajo namreč, da se jim bo letos posrečilo prodati vsaj kakšnih 50 stingerjev, pri čemer jih je vsaj kakšnih 20 že na njihovem dvorišču. To pomeni, da je oprema takšna, kot je, na posebej izbrano izvedenko bo pač treba počakati. Ta hip se zdi, da je povpraševanje večje od tistega, kar lahko ponudijo. Ker je tako, lahko samo ugibajo, katera varianta bo šla najbolje v promet, vendar se zdi, da bo vsaj pri motorjih v ospredju 2,2-litrski turbodizel. In staro vprašanje po feniksovsko vstaja iz pepela – gresta elegantno privlačni gran turismo in vse bolj preganjani, pa kljub vsemu ekonomični dizel sploh skupaj?!

Je možno ob uvodoma zapisani najnižji ceni 45.490 evrov (ta je znižana za akcijskih pet tisoč evrov, pri čemer bo tako še kar nekaj časa) za varianto z dvolitrskim bencinskim štirivaljnikom (188 kilovatov oziroma 244 konjskih moči) in pogonom na zadnji kolesni par zapisati, da je konkurenčna? Brez sence dvoma, kajti podobno opremljen in motoriziran germanski gran turismo je precej dražji. Neodgovorjeno vprašanje pa je, ali bo stinger res tekmec tistemu, kar nastaja v najbolj avtomobilski evropski državi. Vsaj Peter Schreyer o tem verjetno ne dvomi.

Zunanja podoba stingerja menda spominja na steklenico coca-cole, se dokazuje s količnikom zračnega upora 0,30 in je nedvomno postavljaška. Na voljo so tri opreme (osnovna ali EX, pa GT line in najbolj razkošna GT), od tega je odvisna velikost kolesnih platišč oziroma gum (od 17 do 19 palcev) in še marsikaj. Sedi se športno nizko (v najnižjem položaju je voznik le 18 centimetrov nad cesto) in v okolju, ki je po eni strani premijsko (umetno ali pravo usnje na školjkastih sedežih), po drugi pa privlačno sodobno v smislu opremljenosti s številnimi varnostno-asistenčnimi sistemi in infozabavnimi tehnologijami, kamor štejem tudi prestižni hi-fi Harman-Kardon. In ker še zdaleč ni najmanj pomembno, je prav povedati – stinger je ob preskusnem trčenju pri evropskem konzorciju EuroNCAP dobil najvišjo oceno, torej pet zvezdic.

Pogon zadaj ali 4 x 4

Zasnova je športna, kot se za resen gran turismo spodobi. Pogon je zgolj zadaj ali 4 x 4, kar zagotavlja učinkovit prenos moči na cesto. Morda se bo kdo namuznil ob dejstvu, da gre zraven zgolj osemstopenjski samodejni menjalnik (druga generacija), ki mu je mogoče ukazovati tudi z obvolanskimi ušesi. Toda prestavljanje je hitro in natančno, drugače tudi ne sme biti. Pri štirikolesnem pogonu sodelujeta mehanska zapora diferenciala in zdaj že ne več tako sodobno novi nadzor vektorskega navora. Sprednja prema je znani MacPherson, zadaj večvodilna, dodan je še elektronsko nastavljiv sistem vzmetenja ECS, ki lahko zmehča prednje in otrdi zadnje vzmetenje, s tem pa zagotovi večjo stabilnost in še kaj.

Motorji so trije, dva bencinska in dizelski. Šibkejši bencinski zmore že omenjenih in poskočnih 188 kilovatov oziroma 244 »konjev«, močnejši je šestvaljnik z gibno prostornino tri litre in res iskrimi 272 kilovati oziroma 354 »konji« ter 510 newtonmetri navora med 1.300 in 4.500 vrtljaji. Ta dokazuje res pravo naravo GT, saj do sto kilometrov na uro pospeši v 4,9 sekunde in zmore cestno povsem prehitrih 270 kilometrov na uro. Tisti, ki se bodo odločili za 2,2-litrski turbodizel (147 kilovatov ali 200 »konjev«), ne bodo dobili bencinske iskrosti, a dejstvo, da tovarna obljublja povprečno porabo 5,6 litra, utegne imeti težo, pa športnost gran turisma gor ali dol.

V najcenejši izvedbi je korejski fastback torej na voljo za 45.490 evrov, opremski paket GT line pa ga podraži na 49.490 evrov. Dizelska različica z osnovno opremo EX stane 45.990 evrov, GT line 49.990 evrov. Če je pogon štirikolesni, se ceni povišata na 47.990 oziroma 51.990 evrov. Najzmogljivejša varianta, torej bencinski šestvaljnik s štirikolesnim pogonom, je na voljo za 59.990 evrov.

Foto: Janez Kovačič in Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Takšen bo novi kia ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen bo novi kia ceed 7

Korejska Kia predstavlja prve skice nove generacije priljubljenega modela, novo je tudi ime. Namesto cee'd se bo imenoval ceed

FINANCE
Avto
Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali
Avto
AvtoMatej Kačič Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali 44

Stinger GT je hudo privlačen, že kar nastopaški kupe, ki navduši s športnostjo in eleganco, dokončno pa te »zakuri« z zmogljivostmi biturbošestvaljanika, vozno dinamiko in vse prej kot zasoljeno ceno.

FINANCE
Avto
Kaj prinaša tretja generacija kie ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj prinaša tretja generacija kie ceed 1

Korejska Kia tudi v času športnih terencev nadaljuje zgodbo klasičnega kompaktnega petvratnega modela ceed. Novi model bo pri nas konec poletja.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Električna kia niro z dosegom 450 kilometrov
Avto
AvtoMiloš Milač Električna kia niro z dosegom 450 kilometrov 15

Korejska Kia je na sejmu električnih vozil v koreji razkrila novo električno različico modela Niro z baterijo kapacitete 64 kilovatnih ur in dosegom 450 kilometrov med polnjenji.

FINANCE
Avto
Kupejevsko-karavanska kia, ki vabi z oblinami in prostornostjo
Avto
AvtoUroš Božin Kupejevsko-karavanska kia, ki vabi z oblinami in prostornostjo 5

Nova kia proceed ob presenetljivih linijah navdušuje še s prostornostjo. Na voljo bo s štirimi motorji, trg pa bo napadla v začetku leta 2019.

FINANCE
Avto
Mali korejec nesramno izziva konkurenco
Avto
AvtoJanez Kovačič Mali korejec nesramno izziva konkurenco 7

Stonic napenja tržne razmere v razredu majhnih športnih terencev do vrelišča, saj je oblikovno simpatičen in vozno spodoben, za povrh pa še censko konkurenčen, kar je v teh krajih eden najpomembnejših adutov.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)