Južnokorejski Kii nikoli ni manjkalo samozavesti, zato je skoraj logično, da se je s stingerjem pojavila tudi v razredu športnih limuzin. Skoraj klasični fastback oziroma gran turismo (GT) nagovarja tiste, ki pogledujejo proti tovrstni evropski premijski konkurenci, se dokazuje s privlačno karoserijsko podobo in mami tudi s konkurenčno ceno, čeprav je v najcenejši izvedbi naprodaj za nič skromnih 45.490 evrov.
Stinger – nekoč so to ime nosile ameriške rakete zemlja–zrak – je 483 centimetrov dolgi GT, na katerega se je seveda podpisal prvi človek oblikovanja pri koncernu Hyundai (ta je lastnik Kie), sloviti Nemec Peter Schreyer. S tem avtom povsem odkrito merijo vsaj na enega evropskega tekmeca, in sicer BMW serije 4, gotovo še na kakšen kupejevski avto oziroma gran turismo v švabskem Sindelfingnu (Mercedes-Benz) in ingolstadtskem Audiju. S tem je prej omenjena samozavest potrjena, pa naj se to zdi še tako prevzetno.
Letos prodati 50 stingerjev
V to kategorijo, vsaj tako od daleč, sodijo tudi načrti slovenskega predstavnika Kie. Računajo namreč, da se jim bo letos posrečilo prodati vsaj kakšnih 50 stingerjev, pri čemer jih je vsaj kakšnih 20 že na njihovem dvorišču. To pomeni, da je oprema takšna, kot je, na posebej izbrano izvedenko bo pač treba počakati. Ta hip se zdi, da je povpraševanje večje od tistega, kar lahko ponudijo. Ker je tako, lahko samo ugibajo, katera varianta bo šla najbolje v promet, vendar se zdi, da bo vsaj pri motorjih v ospredju 2,2-litrski turbodizel. In staro vprašanje po feniksovsko vstaja iz pepela – gresta elegantno privlačni gran turismo in vse bolj preganjani, pa kljub vsemu ekonomični dizel sploh skupaj?!
Je možno ob uvodoma zapisani najnižji ceni 45.490 evrov (ta je znižana za akcijskih pet tisoč evrov, pri čemer bo tako še kar nekaj časa) za varianto z dvolitrskim bencinskim štirivaljnikom (188 kilovatov oziroma 244 konjskih moči) in pogonom na zadnji kolesni par zapisati, da je konkurenčna? Brez sence dvoma, kajti podobno opremljen in motoriziran germanski gran turismo je precej dražji. Neodgovorjeno vprašanje pa je, ali bo stinger res tekmec tistemu, kar nastaja v najbolj avtomobilski evropski državi. Vsaj Peter Schreyer o tem verjetno ne dvomi.
Zunanja podoba stingerja menda spominja na steklenico coca-cole, se dokazuje s količnikom zračnega upora 0,30 in je nedvomno postavljaška. Na voljo so tri opreme (osnovna ali EX, pa GT line in najbolj razkošna GT), od tega je odvisna velikost kolesnih platišč oziroma gum (od 17 do 19 palcev) in še marsikaj. Sedi se športno nizko (v najnižjem položaju je voznik le 18 centimetrov nad cesto) in v okolju, ki je po eni strani premijsko (umetno ali pravo usnje na školjkastih sedežih), po drugi pa privlačno sodobno v smislu opremljenosti s številnimi varnostno-asistenčnimi sistemi in infozabavnimi tehnologijami, kamor štejem tudi prestižni hi-fi Harman-Kardon. In ker še zdaleč ni najmanj pomembno, je prav povedati – stinger je ob preskusnem trčenju pri evropskem konzorciju EuroNCAP dobil najvišjo oceno, torej pet zvezdic.
Pogon zadaj ali 4 x 4
Zasnova je športna, kot se za resen gran turismo spodobi. Pogon je zgolj zadaj ali 4 x 4, kar zagotavlja učinkovit prenos moči na cesto. Morda se bo kdo namuznil ob dejstvu, da gre zraven zgolj osemstopenjski samodejni menjalnik (druga generacija), ki mu je mogoče ukazovati tudi z obvolanskimi ušesi. Toda prestavljanje je hitro in natančno, drugače tudi ne sme biti. Pri štirikolesnem pogonu sodelujeta mehanska zapora diferenciala in zdaj že ne več tako sodobno novi nadzor vektorskega navora. Sprednja prema je znani MacPherson, zadaj večvodilna, dodan je še elektronsko nastavljiv sistem vzmetenja ECS, ki lahko zmehča prednje in otrdi zadnje vzmetenje, s tem pa zagotovi večjo stabilnost in še kaj.
Motorji so trije, dva bencinska in dizelski. Šibkejši bencinski zmore že omenjenih in poskočnih 188 kilovatov oziroma 244 »konjev«, močnejši je šestvaljnik z gibno prostornino tri litre in res iskrimi 272 kilovati oziroma 354 »konji« ter 510 newtonmetri navora med 1.300 in 4.500 vrtljaji. Ta dokazuje res pravo naravo GT, saj do sto kilometrov na uro pospeši v 4,9 sekunde in zmore cestno povsem prehitrih 270 kilometrov na uro. Tisti, ki se bodo odločili za 2,2-litrski turbodizel (147 kilovatov ali 200 »konjev«), ne bodo dobili bencinske iskrosti, a dejstvo, da tovarna obljublja povprečno porabo 5,6 litra, utegne imeti težo, pa športnost gran turisma gor ali dol.
V najcenejši izvedbi je korejski fastback torej na voljo za 45.490 evrov, opremski paket GT line pa ga podraži na 49.490 evrov. Dizelska različica z osnovno opremo EX stane 45.990 evrov, GT line 49.990 evrov. Če je pogon štirikolesni, se ceni povišata na 47.990 oziroma 51.990 evrov. Najzmogljivejša varianta, torej bencinski šestvaljnik s štirikolesnim pogonom, je na voljo za 59.990 evrov.
Foto: Janez Kovačič in Miloš Milač