Korejski Hyundai je z novo generacijo kompaktnega modela i30 zapeljal prek meja klasične ponudbe in si privoščil tudi dva posebna modela. Z i30N neposredno napada kompaktne športnike. Z i30 fastbackom, ki je te dni zapeljal na naše ceste, pa je obudil v preteklosti zelo priljubljene petvratne različice kompaktnežev.
Pa ne klasičnih z ostro prisekanim zadkom, ampak mersko izdatnejše modele, ki so v preteklosti denimo slišali na ime liftback (toyota). Petvratne različice limuzin so imeli tudi Renault (laguna), še danes jo ponuja Ford z mondeom, Opel z insignio, ki z včeraj pri nas predstavljenim stingerjem in Škoda z octavio in superbom, čeprav sta omenjena že zelo limuzinsko oblikovana.
Novi i30 fastback bi obenem lahko uvrstili tudi med novodobne petvratne kupeje, pa se ne bi kaj dosti ali pa nič zmotili. Bolj kot stvar zasnove gre slednje pripisati ugledu, ki ga določen model želi dosegati. Gledano zgolj oblikovno, je i30 fastback res zelo posrečena izvedenka petvratnega i30, ki klasičen zadek spreminja v kupejevskega.
K precej elegantnejši strešni liniji pripomorejo za tri centimetra nižja streha in 11,5 centimetra daljši zadek (i30 fastback je dolg 4,45 metra), ki se spušča počasneje, rob prtljažnih vrat pa je športno zavihan v spojler.
Nova različica ima v primerjavi s klasičnim petvratnikom z bolj navpično oblikovanim zadkom obenem še pet milimetrov nižje postavljeno šasijo, blažilniki pa so za 15 odstotkov čvrstejši, kar obljublja še več dinamike za volanom. Športnejšo smer napoveduje tudi izbira motorjev.
Manj kot 120 bencinskih konjskih moči (88 kilovatov v litrskem turbotrivaljniku) ne morete dobiti, več kot 140 konjev (103 kilovate v 1,4-litrskem štirivaljniku s ceno najmanj 18.290 z bogatejšo opremo style) pa tudi ne. Dizla ni in ga ne bo, kar glede na manj kot 30-odstotni dizelski delež pri petvratnem in karavanskem i30 ni problematično. O različici N pa pri Hyundaiu tudi ne govorijo.
Poleg res lepe oblike najbolj skladnega hyundai i30 pri avtomobilih veliko ali celo največ štejeta vsebina in cena. Oba pojma sta pri i30 fastback zapisana z dovolj velikimi začetnicami, da si novinec zasluži precejšnjo pozornost.
Denimo zato, ker boste za skladnejšo obliko in bolj dinamične vozne lastnosti doplačali le tisočaka – osnovni i30 fastback T-GDI trend namreč stane 15.990 evrov, kar je tisoč evrov več kot enako opremljeni petvratni i30 in 300 več kot bolj praktični i30 wagon.
Poleg tega pa tudi zato, ker i30 fastback ne prinaša le estetike in boljše dinamike, ampak tudi zelo uporaben zadek, ki ga na široko odpirajo zadnja vrata s steklom in razkrivajo med 450 in 1.351 litri uporabnega prostora, kar je v kompaktnem razredu odličen rezultat.
Foto: Miloš Milač in Hyundai