Avto

Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani

Mercedes S v podaljšani izvedbi in ozaljšan s kupom dodatne opreme je lahko moderna pisarna, dnevna soba ali celo stanova­nje – pa tudi stane približno toliko.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

25.01.2018 23:00
Dopolnjeno: 26.01.2018 07:45
Čas branja: 6 min
Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani
Rahlo karoserijsko osvežen, klasično in s tem brezčasno sodoben, tehnično dovršen, udobnostno vrhunski mercedes S ni avto, ki bi stal v številnih (slovenskih) garažah. Žal.

Mercedes-benz S, 400d, štirikolesni pogon 4Matic, podaljšana verzija, črne barve, prevoženih 17 tisoč kilometrov, veliko dodatne opreme, prodam ali zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani ali na Obali. Ponudbe pod: Ugodno.«

Izmišljen oglas, a ne nemogoč

Menda ni dvoma – oglas je izmišljen. Pa bi bilo zelo čudno, nenavadno, domišljavo ali celo noro, če bi obstajal lastnik takšnega avtomobila in domneval (ali upal), da ga je mogoče zamenjati za stanovanje? Nenavadno že, ni pa nemogoče. Mercedes S, ta sijajni, uspešni in želeni predstavnik avtomobilskega prestiža, ki nastaja tam zgoraj na evropskem severozahodu, ima namreč v rokavu nekaj adutov, ki bi morda zadostovali za takšen nenavaden menjalni »posel«.

Ko pomislimo na avtomobile, ki se rojevajo v Sindelfingnu, imajo na nosu trikrako zvezdo, se postavljajo s častitljivo tradicijo in pomenijo vrh tistega, kar si je mogoče omisliti v patricijskem razredu – če izpustim Rolls-Royce in Bentley, ki pa vendarle nagovarjata malenkost drugačno občinstvo –, je vedno v ospredju znano vprašanje: koliko stane? Veliko, presunljivo veliko – toliko, da tisto o zamenjavi za stanovanje ni popoln nesmisel.

Dolg (in drag!) seznam dodatne opreme

Torej, testni podaljšani S, ki se v dolžino potegne do mestno frustrirajočih 530 centimetrov, ki skoraj nesramno razvaja z notranjo prostornostjo (to zagotavlja kar 316-centimetrska medosna razdalja!), ima v nosu dizelski šestvaljnik in štirikolesni pogon, dodan pa je zelo dolg seznam dodatne opreme, ki še bolj poudari razkošnost in odličnost tega avta v tako rekoč vseh pogledih, je stal nič manj kot 170.428 tisoč evrov! Šokantno, nujna je razlaga.

V osnovni različici stane enak mercedes S 400d 4Matic približno 115 tisoč evrov. Toda testni avto je bil tako rekoč zasičen s kupom doplačljive opreme, vredne nekako 55 tisoč evrov. Če obstaja smiseln dvom o tem, kaj si je še mogoče dokupiti v limuzini, katere značaj je tako in tako skoraj nepredstavljivo bogataški, tu je odgovor: paket voznih asistentov plus 2.737 evrov, klimatizacija zadnjih sedežev 1.327 evrov, paket večnastavljivih sedežev 2.023 evrov, AMG line 6.486 evrov, keyless-go 1.779, paket exclusive 7.616 evrov in tako naprej, pri čemer je pošteno povedati, da so to cene brez DDV in v resnici vsaj 22 odstotkov višje. In seznam še zdaleč ni izčrpan …

Nanj morate čakati štiri mesece

Vprašanje, kako veliko stanovanje bi lahko dobili za 170 tisoč evrov, pustimo ob strani. Zamenjava pa bi lahko bila vabljiva še zaradi enega razloga. Na tak avto bi bilo treba zaradi dodatne opreme čakati nekako štiri mesece. Morda preveč za tistega, ki si ga zelo želi, pa bi do njega z zamenjavo prišel precej hitreje …

Podaljšani mercedes S (tokrat že v deseti generacijski izvedbi), ki je lani doživel zelo prefinjeno in hkrati vseobsežno prenovo, pod katero se je podpisal tudi Financam znani slovenski oblikovalec Robert Lešnik, prvi človek zunanjega dizajna pri tej sloviti avtomobilski hiši, pa tudi v resnici ponuja okolje in s tem udobje, ki si ga lahko omisliš doma, torej v stanovanju – in to ne v vsakem.

Dnevna soba, spalnica, tudi pisarna

Nedvomno je ta limuzina, ki ji poskušata mešati štrene predvsem dva »domača« tekmeca, torej ingolstadtski audi A8 in münchenska serija 7, še posebej narejena z mislijo na tistega, ki se vozi zadaj ali – bolj natančno – desno zadaj. Ob trimetrski medosni razdalji tam ni zadrege s koleni, tudi ne s predolgimi nogami. Je znano tudi od prej: zadnji desni sedež se lahko raztegne skoraj v posteljo, saj gre sovoznikov sedež daleč naprej. »Es« se tako spremeni v udobno dnevno sobo ali celo spalnico, pri čemer je na voljo marsikaj oziroma tisto, kar je zapakirano pod oznako »energizing«.

Pregrešno udobje, ki te odpelje v drug svet

Energizing Comfort Control je skupek programov, ki si jih lahko nastaviš po svoji volji, pri čemer kombinirajo vonjave, ambientalno osvetlitev, glasbeno spremljavo, pa seveda masažo in še marsikaj. Počutje je lahko tam zadaj skoraj pregrešno, zastrto z zatemnjenimi stekli te zlahka odpelje ali zaziba v povsem drugačen svet. Seveda – če ni časa ali volje za takšno udobje, se zmore velika limuzina preleviti v pisarno z vsemi komunikacijskimi in drugimi sladkorčki. Da je usnje na sedežih voljno in prijetno dišeče, da je okolje barvno in še kako drugače zelo usklajeno, da vgrajeni materiali ne dopuščajo nobenega dvoma in da se lahko tam zadaj počutiš nekoliko vzvišeno, je (menda) razumljivo samo po sebi.

Tudi za tiste, ki vozijo

Če se torej zdi, da so mercedesa S naredili predvsem z mislijo na tiste, ki jih vozijo, pa bi bilo vendarle nesmiselno pričakovati, da so pozabili na one, ki kljub vsemu vozijo.

Dolžina je res spoštljiva, toda če se ti posreči najti dobrih šest metrov dolg parkirni prostor, to prepustiš samodejnemu parkiranju. Gre preprosto, hitro, navdušujoče. Voznikov prostor obvladuje armatura, ki jo sestavljata dva 12,3-palčna zaslona, spravljena pod eno steklo. Za kakšen okus je videti malce staromodna, a je zelo funkcionalna oziroma pregledna in ergonomsko neoporečna.

O temeljiti zvočni zatesnjenosti, ki ji ne more do živega niti živahni, nič podhranjeni dizelski šestvaljnik (2.925 kubičnih centimetrov, 250 kilovatov oziroma 340 konjskih moči, najvišja hitrost elektronsko omejena na 250 kilometrov na uro, pospešek do sto kilometrov na uro v 5,2 sekunde) v kombinaciji z devetstopenjskim samodejnim menjalnikom, nima smisla izgubljati besed. Ampak tisto, kar bi zmoglo navdušiti tudi tiste, ki jim (nam) samodejna vožnja nič ne diši ali jim je španska vas, je prav »esova« samodejnost na cesti. Presunljivo.

Sam dela marsikaj, drži se tudi pravil

Skoraj dve toni in sto kilogramov težak avto sam pospešuje in seveda zavira, drži varnostno razdaljo, bere prometne znake in se jim prilagaja, pri čemer zahteva le občasno dotikanje volanskega obroča. Ker mu ukazuje elektronska pamet, se prometnih pravil drži stoodstotno, kar je sem in tja moteče za tiste, ki v tem pogledu vendarle nis(m)o stoodstotni.

Izkušnja je zanimiva in dokazuje, da se bo treba samovoznosti navaditi, saj vse skupaj spominja na prve »korake«, ko je bilo še vse deviško in neznano. Roke so kljub vsemu vedno zelo blizu volana, noga tako rekoč na zavori, pogledi v vzvratna ogledala še malenkost pogostejši. Ne, ni še pravega zaupanja, pa naj bo samodejna vožnja nemškega prestižneža še tako zanesljiva oziroma prepričljiva. Toda dvoma ni več, gre v to smer.

Foto: Jure Makovec in Uroš Božin

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke
Avto
AvtoMatej Kačič Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke 4

Mercedes je v zasneženem Centru varne vožnje na Vranskem ponudil najboljše, kar bi tisti hip lahko - paleto svojih vozil s štirikolesnim pogonom 4Matic.

FINANCE
Avto
Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij
Avto
AvtoUroš Božin Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij 9

Nesmrtni G-razred je po prvi prenovi širši, daljši in še bolj oborožen za brezpotja. Oblikovno ostaja zvest robovom in ploskvam, v notranjosti razkošen, tehnično pa še bolj prepričljiv.

FINANCE
Avto
Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi
Avto
AvtoUroš Božin Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi 7

Nova kupejevska limuzina mercedes-AMG GT 4-door coupé združuje udobje in sofisticiranost sveta poslovnih limuzin in zmogljivost superšprotnikov. Osemvaljna različica 63 S se baha s kar 639 »konji«.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Mali mercedes, ki dosega in presega veliki S
Avto
AvtoJanez Kovačič Mali mercedes, ki dosega in presega veliki S 7

Mercedes-benz razreda A je poln dobrih domislic. Elektronika, ki opozarja na mrtve kote, bo še tri minute po tistem, ko bo avto že parkiran, opazovala okolico in opozarjala na morebitne kolesarje.

FINANCE
Avto
Lepota in moč z roko v roki
Avto
AvtoMatej Kačič Lepota in moč z roko v roki 3

Mercedes z novim CLS resda ni povzročil orkana, a je v njem imenitno združil eleganco in športnost, ki bosta letos prepričali 25 Slovencev.

FINANCE
Avto
Številni obrazi naprednega mercedesa C
Avto
AvtoJanez Kovačič Številni obrazi naprednega mercedesa C

Prenovljeni C ima novih kar 6.500 sestavnih delov, poganja ga nova generacija bencinskih in dizelskih štirivaljnikov, v najcenejši izvedbi pa bo od septembra naprodaj za 31.500 evrov. Vozili smo ga v Luksemburgu.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)