Avto

Primerjava – japonska uporabnost ali francoska moda

Sorodna, a vsekakor ne enaka tekmeca na primerjalnem testu – renault koleos energy DCi 175 4WD X-tronic initiale paris in nissan x-trail 2.0 DCI 177 KM X-tronic 4WD tekna

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

23.01.2018 23:00
Čas branja: 7 min

Nissan je znamka, ki si v zvezi Renault Nissan, od lani tudi Mitsubishi, lasti kompetence pri terencih, tudi športnih. Francozi se zato na japonskega partnerja, ki si ga delno tudi lastijo, pogosto opirajo, ko gre za tehniko in zasnovo novih športnih terencev, in ob tem poskušajo paziti, da s svojimi modeli ne bi nagovarjali istih kupcev. Tako je pri qashqaiju in kadjarju, juku in capturju, od lani pa še pri x-trailu in koleosu.

Renault koleos je, tudi v drugi izdaji, zasnovan na pogonu nissana x-traila. Francoz tudi tokrat nastaja v tovarni v Južni Koreji, na azijskem trgu pa ga tržijo pod znamko Renault Samsung. Na trg je vseeno zapeljal polno opremljen s tehniko in francoskim šarmom, medtem ko je nissan x-trail v pomoč v boju za kupce dobil le dvolitrski turbodizelski motor.

Šele ta mesec pa tudi vidnejšo prenovo, ki delno nadomešča zaostanek za francoskim bratrancem pri udobju, materialih in elektroniki. Pri uporabnosti pa x-trail ohranja veliko prednost pred koleosom tudi po prenovi.

Oba smo preizkusili in primerjali malo pred prenovo x-traila (več o novem že v petkovi zgodbi), zato bomo tokrat pri x-trailu opisali le največjo pridobitev – dvolitrski turbodizelski motor – in dodali nekaj izkušenj s supertestnim x-trailom 1.6 DCi 4x4 ter razlik med bratrancema.

Podrobneje o osveženem x-trailu v poročilu iz prve predstavitve in ob prihodu na naš trg v tem mesecu. O koleosu pa nekaj več iz prve predstavitve.

Renault koleos je očitno bolj moden in razkošen med bratoma. Zasnovan na skupni osnovi z japoncem se v dolžino rasteza na 4,67 metra, v širino 1,84 in v medosje na 2,71 metra ter tako sodi v osrčje srednjega razreda SUV. Oblikovno je koleos pravo nasprotje prvega istoimenskega modela, je postaven in dodobra prežet s hišnim oblikovanjem, ki ga zaznamujejo prednji LED-žarometi v obliki črke C, napihnjen pokrov motorja in zadnji LED-žarometi, ki objemajo skoraj celotno širino prtljažnega pokrova.

V kabini je koleos, še zlasti z najbogatejšo opremo initiale paris, razkošen in tudi zelo sodoben. Značilna armaturna plošča z digitalnimi merilniki je pregledna in prilagodljiva, na sredinski konzoli je velik in pokončen zaslon na dotik z multimedijskim sistemom R-link2, ki omogoča enostavno sprehajanjem med funkcijami, denimo nastavitve zračenja, sedežev, prilagajanja barv osvetlitve kabine in vklopa ali izklopa številnih varnostnih sistemov (samodejno zaviranje v sili, opozorilnik za varnostno razdaljo in za utrujenost voznika, sistem za mrtve kote ter sistem za nadzor vožnje na prometnem pasu), med katerimi kot ključni manjka le radarski tempomat.

V koleosu hvalimo še res udobne sedeže, oblazinjene z mehkim napa usnjem, velike predale in prostorsko bogato zadnjo klop. Manj pa prtljažnik, ki v osnovi tudi s kitom za polnjenje pnevmatik ponuja le 498 litrov prostora in omogoča do 1.707 litrov prostora ob podrti zadnji klopi.

Srednjerazrednika se želita bahati tudi s terenskimi lastnostmi, te pa so vsaj glede na tradicijo bolj pisane na kožo x-trailu. No, v praksi ni tako. Poglejmo koleosa. Kljub 21-centimetrski oddaljenosti od tal nima posebnih terenskih ambicij, vsekakor jih je manj kot pri robustnejšem predhodniku, na kar opozarjajo tudi ostri zaključki odbijačev, ki zmanjšujejo kote vstopa na teren, takšni so zaradi estetike, ne uporabnosti.

To potrjujejo skromen vstopni kot 19 stopinj in izstopni 26 stopinj, razmeroma kratki vzmetni gibi, pa tudi štirikolesni pogon z elektronsko razdelitvijo moči, ki v razmerju 50 proti 50 deluje do hitrosti 40 kilometrov na uro in se tako izkaže predvsem pri prenosu moči na cesti ter denimo v snežnih ali blatnih zagatah. Pri obeh je mogoče nastaviti delovanje le prek prednjih, vseh štirih koles ali pa izbiro prepustiti elektroniki.

Vzmetenje koleosa je medtem soliden kompromis med čvrstostjo blaženja in udobjem, slabo prestrega le kratke cestne luknje. Brez pripomb pa je zvočna izolacija potniške kabine, ki skupaj z močnim dvolitrskim turbodizlom s 130 kilovati (177 konjskimi močmi) ter 380 newtonmetri navora pričara izkušnjo poslovne limuzine, ki zmore udobno, tiho in hitro nabiranje avtocestnih kilometrov. Povprečna poraba je bila pri obeh podobna, okoli osem litrov, kar je glede na maso in zmogljivosti dober rezultat.

Pri francozu je treba omeniti še sistem za nadzor podvozja. ART deluje s pomočjo senzorjev, ki na podlagi informacij s ceste prilagajajo delovanje blažilnikov, ATC pa sile na kolesih glede na hitrost, zaviranje in druge spremembe ter tako izboljša stabilnost.

Pri cenah se zabava z x-trailom začne pri 26, s koleosom pa pri 27 tisočakih, v obeh primerih z 1,6-litrskim turbodizlom in prednjim pogonom. Testna primerka pa sta sodila v sam vrh ponudbe z najmočnejšim motorjem, štirikolesnim pogonom, samodejnim menjalnikom in najvišjim paketom opreme.

Pri renaultu koleosu to pomeni res dobro opremljeno različico energy DCi 175 4WD X-tronic initiale paris s ceno 38.900 evrov, intens stane 35 tisoč evrov. Nissan x-trail z vrha ponudbe (cene za osveženi model), 2.0 DCI 177 KM X-tronic 4WD tekna, pa stane 40.300 evrov. Razred skromnejša oprema N-connecta ceno zniža na 36.800 evrov.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Carlos Ghosn je izpolnil dolgoletne sanje, danes vodi največjega proizvajalca na svetu
Avto
AvtoMiloš Milač Carlos Ghosn je izpolnil dolgoletne sanje, danes vodi največjega proizvajalca na svetu

Predsednik zveze p(Renault Nissan#Renault Nissan) p(Mitsubishi#Mitsubishi) o(Carlos Ghosn#Carlos Ghosn) je tik pred odhodom v pokoj dosegel dolgoletni cilj – zvezo je, s pomočjo Mitsubishija, pripeljal na vodilno mesto med avtomobilskimi proizvajalci v svetu.

FINANCE
Avto
Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu
Avto
AvtoMiloš Milač Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu

Francoski Renault je v Ženevi v ospredje postavil koncept EZ-GO, ki predstavlja nove ideje prihodnje mobilnosti. Novi so še trije motorji, električni v zoeju ter 1,3- in 1,8-litrski turbobencinar.

FINANCE
Avto
Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva
Avto
AvtoMiloš Milač Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva

Nov motor z 80 kilovati je enako velik in težek kot šibkejši motor oznako R90. Zmogljivejši stroj omogoča dve sekundi hitrejše pospeševanje od 80 do 120 kilometrov na uro

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Avto, ki je elektrificiral ceste sveta
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki je elektrificiral ceste sveta 1

Skrivnost najbolje prodajanega električnega avta na svetu je v uravnoteženosti vseh lastnosti – od udobja, prostora, dosega in seveda cene pod 30 tisoč evri. Sedaj je na vrsti nova generacija, o njej podrobno že ta četrtek.

FINANCE
Avto
Športnost po žlički
Avto
AvtoMatej Kačič Športnost po žlički 1

Renault twingo GT je avtomobil za tiste, ki so v mestu radi opaženi, hkrati uživajo v bolj dinamični vožnji od enega do drugega semaforja, ali pa med ovinki radi ujezijo večje in močnejše od sebe.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)