Nissan je znamka, ki si v zvezi Renault Nissan, od lani tudi Mitsubishi, lasti kompetence pri terencih, tudi športnih. Francozi se zato na japonskega partnerja, ki si ga delno tudi lastijo, pogosto opirajo, ko gre za tehniko in zasnovo novih športnih terencev, in ob tem poskušajo paziti, da s svojimi modeli ne bi nagovarjali istih kupcev. Tako je pri qashqaiju in kadjarju, juku in capturju, od lani pa še pri x-trailu in koleosu.
Renault koleos je, tudi v drugi izdaji, zasnovan na pogonu nissana x-traila. Francoz tudi tokrat nastaja v tovarni v Južni Koreji, na azijskem trgu pa ga tržijo pod znamko Renault Samsung. Na trg je vseeno zapeljal polno opremljen s tehniko in francoskim šarmom, medtem ko je nissan x-trail v pomoč v boju za kupce dobil le dvolitrski turbodizelski motor.
Šele ta mesec pa tudi vidnejšo prenovo, ki delno nadomešča zaostanek za francoskim bratrancem pri udobju, materialih in elektroniki. Pri uporabnosti pa x-trail ohranja veliko prednost pred koleosom tudi po prenovi.
Oba smo preizkusili in primerjali malo pred prenovo x-traila (več o novem že v petkovi zgodbi), zato bomo tokrat pri x-trailu opisali le največjo pridobitev – dvolitrski turbodizelski motor – in dodali nekaj izkušenj s supertestnim x-trailom 1.6 DCi 4x4 ter razlik med bratrancema.
Podrobneje o osveženem x-trailu v poročilu iz prve predstavitve in ob prihodu na naš trg v tem mesecu. O koleosu pa nekaj več iz prve predstavitve.
Renault koleos je očitno bolj moden in razkošen med bratoma. Zasnovan na skupni osnovi z japoncem se v dolžino rasteza na 4,67 metra, v širino 1,84 in v medosje na 2,71 metra ter tako sodi v osrčje srednjega razreda SUV. Oblikovno je koleos pravo nasprotje prvega istoimenskega modela, je postaven in dodobra prežet s hišnim oblikovanjem, ki ga zaznamujejo prednji LED-žarometi v obliki črke C, napihnjen pokrov motorja in zadnji LED-žarometi, ki objemajo skoraj celotno širino prtljažnega pokrova.
V kabini je koleos, še zlasti z najbogatejšo opremo initiale paris, razkošen in tudi zelo sodoben. Značilna armaturna plošča z digitalnimi merilniki je pregledna in prilagodljiva, na sredinski konzoli je velik in pokončen zaslon na dotik z multimedijskim sistemom R-link2, ki omogoča enostavno sprehajanjem med funkcijami, denimo nastavitve zračenja, sedežev, prilagajanja barv osvetlitve kabine in vklopa ali izklopa številnih varnostnih sistemov (samodejno zaviranje v sili, opozorilnik za varnostno razdaljo in za utrujenost voznika, sistem za mrtve kote ter sistem za nadzor vožnje na prometnem pasu), med katerimi kot ključni manjka le radarski tempomat.
V koleosu hvalimo še res udobne sedeže, oblazinjene z mehkim napa usnjem, velike predale in prostorsko bogato zadnjo klop. Manj pa prtljažnik, ki v osnovi tudi s kitom za polnjenje pnevmatik ponuja le 498 litrov prostora in omogoča do 1.707 litrov prostora ob podrti zadnji klopi.
Srednjerazrednika se želita bahati tudi s terenskimi lastnostmi, te pa so vsaj glede na tradicijo bolj pisane na kožo x-trailu. No, v praksi ni tako. Poglejmo koleosa. Kljub 21-centimetrski oddaljenosti od tal nima posebnih terenskih ambicij, vsekakor jih je manj kot pri robustnejšem predhodniku, na kar opozarjajo tudi ostri zaključki odbijačev, ki zmanjšujejo kote vstopa na teren, takšni so zaradi estetike, ne uporabnosti.
To potrjujejo skromen vstopni kot 19 stopinj in izstopni 26 stopinj, razmeroma kratki vzmetni gibi, pa tudi štirikolesni pogon z elektronsko razdelitvijo moči, ki v razmerju 50 proti 50 deluje do hitrosti 40 kilometrov na uro in se tako izkaže predvsem pri prenosu moči na cesti ter denimo v snežnih ali blatnih zagatah. Pri obeh je mogoče nastaviti delovanje le prek prednjih, vseh štirih koles ali pa izbiro prepustiti elektroniki.
Vzmetenje koleosa je medtem soliden kompromis med čvrstostjo blaženja in udobjem, slabo prestrega le kratke cestne luknje. Brez pripomb pa je zvočna izolacija potniške kabine, ki skupaj z močnim dvolitrskim turbodizlom s 130 kilovati (177 konjskimi močmi) ter 380 newtonmetri navora pričara izkušnjo poslovne limuzine, ki zmore udobno, tiho in hitro nabiranje avtocestnih kilometrov. Povprečna poraba je bila pri obeh podobna, okoli osem litrov, kar je glede na maso in zmogljivosti dober rezultat.
Pri francozu je treba omeniti še sistem za nadzor podvozja. ART deluje s pomočjo senzorjev, ki na podlagi informacij s ceste prilagajajo delovanje blažilnikov, ATC pa sile na kolesih glede na hitrost, zaviranje in druge spremembe ter tako izboljša stabilnost.
Pri cenah se zabava z x-trailom začne pri 26, s koleosom pa pri 27 tisočakih, v obeh primerih z 1,6-litrskim turbodizlom in prednjim pogonom. Testna primerka pa sta sodila v sam vrh ponudbe z najmočnejšim motorjem, štirikolesnim pogonom, samodejnim menjalnikom in najvišjim paketom opreme.
Pri renaultu koleosu to pomeni res dobro opremljeno različico energy DCi 175 4WD X-tronic initiale paris s ceno 38.900 evrov, intens stane 35 tisoč evrov. Nissan x-trail z vrha ponudbe (cene za osveženi model), 2.0 DCI 177 KM X-tronic 4WD tekna, pa stane 40.300 evrov. Razred skromnejša oprema N-connecta ceno zniža na 36.800 evrov.
Foto: Miloš Milač