Lanska prenova je najbolje prodajani kompaktni SUV v Evropi nissan qashqai dovolj dobro osvežila, da še naprej ostaja v bitki za kupce in v Evropi ohranja prvo mesto v kompaktnem razredu (spodaj tabela s prodajnimi podatki, slovenske statistike zaradi velikega izvoza v tem razredu nismo upoštevali).
Nov prednji del, nekaj tehničnih popravkov, osvežena kabina in denimo polni žarometi v LED tehniki so ga pomladili in tudi nekoliko prikrili nekaj minusov, ki jih prinaša zasnova oziroma nanje vse bolj opozarjajo številni tekmeci, ki so v zadnjih treh do štirih letih zapeljali v kompaktni razred SUV. Qashqai se danes namreč srečuje s precej večjo konkurenco kot v času, ko je z drugo generacijo zapeljal na trg, ta pa je igro za kupce močno zaostrila.
Najprej, kaj je qashqaiju prinesla prenova? Spredaj je dobil značilno Nissanovo masko, nove žaromete, meglenke, zadaj grafiko luči, spredaj in zadaj pa še nove odbijače, ki so dolžino qashqaija povečali za 1,7 centimetra, na 4,39 metra. V kabini je najopaznejša sprememba nov, v spodnjem delu spodrezan volan. Osvežena je še multimedija z navigacijo, ki pa s sedmimi palci velikosti in dokaj slabotno resolucijo že zaostaja za najsodobnejšimi tekmeci.
Najbogatejša oprema tekna+, z njo se je bahal testni qashqai, pa prinaša še mehko usnje na sedežih, veliko panoramsko stekleno streho, ogrevano vetrobransko streho ter še nekaj varnostno-asistenčnih dodatkov, ki so sicer na voljo za doplačilo (opozorilo na prečni promet, opozorilo na vozila v mrtvem kotu, opozorilo v primeru utrujenosti voznika ...). Omembe vredno je tudi bogato jamstvo, ki traja sedem let ali 160 tisoč kilometrov.
Takšen qashqai je tudi precej drag, po ceniku stane 33.600 evrov, popusti ga nekoliko pocenijo. A velike številke ni brez vsebine, poleg res bogate opreme je imel testni avto še najboljši stroj v ponudbi, 1,6-litrski turbodizelski DCi s 96 kilovati, ki je po lastnostih še vedno v samem vrhu med tekmeci, ter pameten štirikolesni pogon z elektronskim prenosom moči na zadnjo premo. Z razumnejšo opremo acenta in le prednjim pogonom ter enakim motorjem, upoštevaje popust, qashqai stane manj kot 25 tisoč evrov.
Prenova mu je poleg svežega videza in naštetih sprememb prinesla še bolj dodelano podvozje. V celem pa je osveženi qashqai še vedno avto, ki ponuja več plusov kot minusov, močnejši konkurenci navkljub. Med pluse vsekakor sodi dizelski stroj, 96 kilovatov je živahnih, tihih in za 1,6 tone mase tudi dovolj varčnih. Tovarna obljublja 4,9-litrsko porabo, mi pa smo brez varčevanja dosegli povprečje šest litrov. Podvozje ostaja dober kompromis med udobjem in dinamiko, pogon je učinkovit tudi na slabih podlagah in razmerah, sodobnejši tekmeci pa vseeno znajo ponuditi nekaj več športnosti.
Prostorsko pa je qashqai začel vidneje zaostajati za njimi. S 4,39 metra je od nekaterih skromnejši za deset do 15 centimetrov, kar se pozna predvsem v prtljažniku, ki sprejme podpovprečnih 430 litrov prtljage. Ob podiranju zadnje klopi pa prostor zraste na precej bolj konkurenčnih 1.598 litrov. Kabinsko udobje je, še zlasti po prenovi, brez večjih zamer. Zadnja klop pa je v višino in v predelu kolen dovolj prostorna in zračna.
Foto: Miloš Milač