Sestavili smo po naši oceni idealnega golfa. Bogatega, varnega, a ne predragega, torej opremljenega z opremo, ki se nam zdi smiselna in še dovolj dostopna. Pri tem opozarjamo še na - z vidika racionalnosti - manj smiselne dele opreme z doplačilnega seznama, končno odločitev pa seveda prepuščamo vam.
Najprej - zakaj golf? Ker je drugi najbolje prodajani nov avto v Sloveniji, lani je slovenske tablice prvič dobilo kar 3.412 golfov. Več kupcev oziroma slovenskih tablic je dobil le cenejši renult clio.
Golf je uspešnica že desetletja, od ali še pred časi golfa II jxd, sestavljenega v Sarajevu, obenem pa je golf sinonim dizelskega avtomobila, zato nas je zanimalo tudi, ali se to spreminja.
Idealni golf stane okoli 22 tisoč evrov
Začetna cena golfa 1.0 TSI comfortline je z dodatki, ki smo jih izbrali, zrasla z 18.888 evrov na 21.749 evrov, v primeru motorja 1.4 TSI pa na 22.179 evrov. In kaj smo dodali?
Za dodatna vrata vsaj 527 evrov
Prva postavka pri sestavi idealnega golfa je karoserija, ki prinaša streznitev. Za pet vrat, pri veliko tekmecih so serijska, morate pri golfu doplačati 527 do 530 evrov. Druga postavka pa so barve.
Tudi bela stane, in sicer natanko 133 evrov. Za kovinsko boste odšteli od 522 do 665, evrov za biserno pa celo več kot tisočaka. Naš nasvet, če ni nujno, ostanite pri klasični barvi.
Dizel vas bo stal 2.400 evrov
Nato pride na vrsto motor, za 17.116 evrov dobite zelo dober osnoven stroj, litrski trivaljni turbo bencinar z 81 kilovati, ki žubori kot potoček, se živahno odziva na plin in razvaja tudi z dovolj skromno porabo okoli šest litrov v praksi.
Več ne potrebujete. Kaj pa dizel, golf mora biti dizel, razmišlja večina Slovencev?! To vas bo tudi danes drago stalo, za 1,6-litrski TDI s štirimi kilovati več boste odšteli dodatnih 2.402 evra.
Z njim bi morali prevoziti res veliko kilometrov, da bi s prihranki pri gorivu privarčevali doplačilo. Zato smo ostali pri bencinarju in opozorili še na zanimiv 1,4-litrski bencinar TSI z 92 kilovati za le 430 evrov doplačila.
Drugi paket se splača
Pri opremi smo izbrali drugi paket opreme comfortline, ki za 1.772 evrov (cena golfa 1.0 TSI comfortline zraste na 18.888 evrov) ponuja res veliko. Denimo radio composition media z osempalčnim zaslonom na dotik (osnovni trendline ima 6,5-palčnega), varnostno izjemen dodatek - aktivni radarski tempomat z uravnavanjem razdalje, zaviranje v sili ter sistem za prepoznavo pešcev.
Comfortline ima tudi samodejno klimatsko napravo, 12-voltno vtičnico v prtljažniku, boljša prednja sedeža z ledveno oporo, nastavljiva po višini, naslon za roke spredaj ter odprtino za prevoz daljših predmetov na zadnji klopi. Takšen golf je že kar bogat, a stane že skoraj 20 tisoč evrov.
Deset za in deset proti
Kaj pa dodatki? Tu gre največ denarja, racionalnosti pri nakupu pa je najmanj. V poudarkih pojasnjujemo, katerih deset delov dodatne opreme se nam zdi smiselnih, katerih deset pa ne, glede na vrednost, ki jo ponujajo v primerjavi z zahtevano ceno. Seveda so kupci različni, različne so želje. Tisti v mestih denimo ne potrebujete podvozja za slabše ceste za 439 evrov, na podeželju pa že.