Avto

Takšen je EKO avto sedanjosti s porabo tri litre in ceno 30 tisočakov

Upoštevaje subvencijo Ekosklada (4.500 evrov) toyota prius plug-in hybrid za 29.500 evrov ponuja prostoren, udoben, zelo prijeten in tih štirisedežnik z realno porabo le dobre tri litre.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

21.01.2018 23:10
Čas branja: 6 min
Takšen je EKO avto sedanjosti s porabo tri litre in ceno 30 tisočakov
Glavna prednost priključnega priusa pred klasičnim je baterija z zmogljivostjo 8,8 kilovatne ure, ki omogoča v teoriji 50, v resnici pa med 35 in 40 brezemisijskih in neslišnih kilometrov. Baterijo je mogoče prek običajne vtičnice napolniti v dobrih dveh do treh urah. Preudarna vožnja pa bo večini omogočila, da se med tednom brez centa stroška za gorivo vozite v službo in nazaj. Priključni je obenem tudi estetsko bolj dovršen in se manj poigrava z okusom kupcev kot klasični prius.

V času excellovih tabel avtomobile pogosto gledamo skozi prizmo prihrankov, razmerja med ceno in dobljenim – in prav je tako. S tega vidika je denimo nova toyota prius plug-in hybrid zanimiva, a nikakor ne ultimativna rešitev za podjetja in posameznike, ki si ogledujejo varčen avto nižjega srednjega razreda in ob tem pogledujejo še razred višje – v D-razred.

Upoštevaje subvencijo Eko sklada (4.500 evrov) toyota prius plug-in hybrid namreč za 29.500 evrov ponuja prostoren, udoben, zelo prijeten in tih štirisedežnik z realno porabo le dobre tri litre. Ob rednem polnjenju pa se boste med tednom z njo vozili le za nekaj evrov elektrike brez centa porabljenega za bencin. Sliši se privlačno, a številke ne zmorejo dovolj dobro opisati prednosti in tudi nekaterih slabosti priključnega priusa.

Strog izračun namreč ne zajema vsega, kar avtomobili ponujajo in kar od njih večina pričakuje. Tako je tudi prav, saj v avtomobilu preživimo velik del življenja, zato se moramo v njem tudi dobro počutiti. To še zlasti velja za priključne hibride, ki poleg okoljske sprejemljivosti ponujajo še posebno izkušnjo v vožnji.

Pri priključnem priusu je ta namreč v primerjavi denimo z dizelskimi in bencinskimi avtomobili res posebna. Ne nujno za vsakega boljša, a drugačna in prijetna. Poglejmo, kaj ponuja Toyotin predstavnik. Osnova za priusa plug-in hibrid je klasični prius z 1,8-litrskim motorjem, ki teče po varčnejšem atkinsonovem ciklu. To pomeni 70 kilovatov moči in še 60 električnih kilovatov, sklop pa skupaj dosega 90 kilovatov oziroma 122 konjskih moči.

Glavna razlika oziroma dodana vrednost, ki jo prinaša priključna različica, pa je baterija z zmogljivostjo 8,8 kilovatne ure, ki omogoča v teoriji 50, v resnici pa med 35 in 40 brezemisijskih in neslišnih kilometrov. Baterijo je mogoče prek običajne vtičnice napolniti v dobrih dveh do treh urah. Preudarna vožnja pa bo večini omogočila, da se med tednom brez centa stroška za gorivo vozite v službo in nazaj.

Ob tem 60 kilovatov, kljub precejšnji priusovi masi 1,6 tone, zagotavlja dovolj odločne pospeške, da s priusom plug-in hybrid brez težav sledite toku prometa, odzivnost električnih strojev pa je ob tem takojšnja in boljša kot pri klasičnih.

Pri elektriki pa ne gre le za okoljsko prijaznost in res tiho vožnjo (prius ima tudi dobro izolirano podvozje in druge sklope), ampak za zanimivo izkušnjo, ki utegne zasvojiti in zaradi omejenega dosega tudi sama od sebe voznika sili k preudarni in počasnejši vožnji znotraj cestnih omejitev.

Drug način vožnje je hibriden, pri katerem sodelujeta oba pogona, električen in bencinski. V takšnem načinu smo lani prevozili 500-kilometrsko pot na Kvarner in nazaj. Nekaj pazljivosti, a nikakor ne polžje počasna vožnja, je omogočila sprotno polnjenje baterije ob zaviranju in popuščanju plina.

Baterije so se vsakič sproti napolnile do stopnje, da so vsaj nekaj sto metrov samostojno poganjale prednja kolesa. Bilanca na koncu potovanja, resnično brez posebnega prilagajanja vozniškega sloga, je bila kar izjemnih 3,2 litra porabe bencina na sto kilometrov, in to brez vmesnega polnjenja baterije, ker pač to ni bilo mogoče.

Dober rezultat, ki je poleg res nizkih stroškov in velikega dosega sklopa – 45-litrsko posodo za gorivo smo izpraznili šele po 14 dnevih in skoraj 1.500 kilometrih – poskrbel za zgoraj opisane užitke za volanom tako tihega avtomobila. Prius plug-in hybrid z uglajenostjo namreč razvaja tudi med delovanjem bencinskega stroja, do zvočno nadležnega vrtenja prihaja le pri polno pohojenem plinu, pa še to je manj nadležno kot pri prejšnji generaciji.

Nekaj je tudi slabosti. Že omenjena dodatna masa zaradi večje baterije in tudi manjši prtljažnik, ki je v osnovi skromnejši za 141 litrov (360 litrov), ob podrti zadnji klopi pa kar 429 litrov (1.204 litre). Prtljažnik ima obenem visoko dno, kar 16 centimetrov višje kot pri običajnem priusu, zato boste vanj težko stlačili večje predmete.

Zagato pa nekoliko olajšajo peta zadnja vrata, ki se odpirajo s steklom vred. Obremenitev prtljažnika dodatno omejuje res skromna nosilnost le od 305 do 325 kilogramov (odvisno od opreme), kar je res skromna vrednost, ki jo bodo v celoti izkoristili že štirje odrasli potniki.

Drugo slabost, sicer manj opazno, prinaša zadnja klop. Ta je sicer prostorna in zračna, a primerna le za dva potnika. Na sredini je namreč fiksna plastična sredinska konzola, ki je lahko uporabna za shranjevanje drobnarij ali pa kot naslon za roke. Kot sedež pa je popolnoma neuporabna.

Le 15-palčna kolesa (klasični prius ima od 15- do 17-palčna) ter odlična aerodinamika s količnikom 0,25 priusa plug-in hybrid so v službi energijske učinkovitosti. Ena od slabosti, ki jo prinašajo spremembe v tej smeri, pa je zelo majhna 12,3 centimetrska oddaljenost karoserije od tal, zaradi katere boste s spodnjim delom avtomobila podrsali po pločniku ali vzpetini na poti v kletno garažo. K tej zagati ali vsaj zahtevani večji previdnosti pripomorejo tudi daljši previsi priusa plug-in hybrid, ki je zaradi daljših odbijačev za deset centimetrov daljši od klasičnega priusa (dolg je 4,64 metra).

Povečava pa je med drugim prinesla tudi nekaj estetskih prednosti. Priključni prius je spredaj očitno drugačen od klasičnega, kar je vidno po motornem pokrovu, odbijaču, maski ter po štirih LED-lučeh na vsaki strani. V LED-tehnologiji so tudi smerniki in meglenke. Glavni žarometi so matrični, kar pomeni, da temnijo vsako diodo posebej, ko zaznajo nasproti vozeče vozilo.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Novi cikel meritev prinaša resnico o porabi, pa tudi strah pred višjimi davki
Avto
AvtoMiloš Milač Novi cikel meritev prinaša resnico o porabi, pa tudi strah pred višjimi davki 5

Novi cikel meritev porabe goriva in izpustov WLTP bo kot osnova za davek začel veljati šele januarja 2019, njegova izpeljanka – cikel »novi NEDC« – pa izpuste in davke viša že danes

FINANCE
Avto
Nova toyota auris: večja, športnejša in še bolj hibridna
Avto
AvtoMiloš Milač Nova toyota auris: večja, športnejša in še bolj hibridna

Novi auris je daljši, širši, nižji in bolj športen. Namesto dizelskega motorja ga poganjata dva hibrida in klasičen turbo bencinski motor

FINANCE
Avto
Poplava novih modelov na trgu, idealen golf in mercedes za ceno stanovanja v Ljubljani
Avto
AvtoMiloš Milač Poplava novih modelov na trgu, idealen golf in mercedes za ceno stanovanja v Ljubljani

Teden je prinesel kopico novih modelov, ki so pripeljalli na slovenski trg. Zapeljali smo se z mitsubishijem eclipse crossom, kio stinger, hyundaiem i30 fastbackom, renaultom koleosom, nissanom x-trailom pred prenovo in po njej, z izjemno varčno toyoto prius plug-in hybrid in nissanom qashqaiem. Razkrivamo še finaliste svetovnega avta leta in zmagovalca slovenskega.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Naravni sovražniki električne izvedbe najuspešnejšega avta vseh časov
Avto
AvtoJanez Kovačič Naravni sovražniki električne izvedbe najuspešnejšega avta vseh časov

Električni avtomobili imajo kar nekaj naravnih sovražnikov. Na to, koliko kilometrov je mogoče prevoziti s polno baterijo, občutno vplivata mraz in vročina.

FINANCE
Avto
Kam nas bo pripeljala elektrika
FINANCE
Avto
Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e
Avto
AvtoMiloš Milač Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e 8

BMW za priključni hibrid z več moči in uglajenosti zahteva enako ceno kot za dizelski 520d. Navade so železna srajca, Slovenci skoraj brez izjeme izberemo dizla.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)