Stampedo športnih terencev je očitno neustavljiv, kajti Mitsubishijev eclipse, ki zapolnjuje praznino med manjšim ASX in večjim outlanderjem, povečuje že tako ostro konkurenco v tem razredu.
Podrobnejši opis eclipse crossa v poročilu iz lanske vožnje s predserijskim modelom.
Eclipse s svojim imenom nekoliko zavaja, kajti nekdaj je to ime pri japonski avtomobilski tovarni – od lani v lastniškem naročju zveze Renault-Nissan – nosil kupe. Po novem je to torej SUV, ki se potegne do 440 centimetrov, slovenski zastopnik japonske hiše pa računa, da se mu bo letos posrečilo prodati vsaj 200 avtomobilov. Načrt se utegne posrečiti, pri čemer ima Mitsubishijev športnoterenski novorojenec vsaj dva aduta: skoraj neverjetno lakoto po tovrstnih avtomobilih in ugodno začetno ceno, bistveno za tržni uspeh.
Eclipse je v najcenejši izvedbi s popustom naprodaj za 19.890 evrov, kar je zelo dobra ponudba glede na paket moči, opreme in prostora. Pri čemer pri AC Mobilu, ki zastopa Mitsubishijeve barve pri nas, ne povedo, koliko časa bo trajal akcijski popust dva tisoč evrov. Za to ceno je v domači garaži povsem spodobno opremljen športni terenec z 1,5-litrskim bencinskim turboagregatom (120 kilovatov/163 konjskih moči, 250 newtonmetri navora med 1800 in 4500 vrtljaji), pogonom na prednji kolesni par in novim šeststopenjskim ročnim menjalnikom.
To je tudi edini motor, ki se vrti v tem kompaktnem športnem terencu. Dizelskega motorja še ni, obljubljajo ga za konec leta.
Eclipse, katerega najočitnejša oziroma najopaznejša oblikovna značilnost je kupejevski zadek in na njem deljeno zadnje vetrobransko steklo (kot pri hodni civic), ima pogon bodisi na prednji kolesni par bodisi 4 x 4. Pri tem je mogoče izbirati med tremi voznimi programi, ki se prilagajajo voznim okoliščinam oziroma vozni podlagi (auto, pesek in sneg), pa dvema menjalnikoma – novim ročnim šeststopenjskim in brezstopenjskim CVT. Glede na to se razlikujejo tudi cene.
Najcenejša izvedenka s CVT-menjalnikom in pogonom na prednji kolesni par ter opremo invite stane 23.990 evrov, 1.500 evrov več kot ročni menjalnik. Medtem ko je različica s pogonom 4WD in prav tako CVT-menjalnikom v najcenejši izvedbi naprodaj za 29.490 evrov. V najdražji izvedbi (CVT, štirikolesni pogon, opremski paket instyle+) stane eclipse 31.490 evrov.
Sicer pa je kompaktni športni terenec prvi mitsubishi, ki se v tržno dirko podaja z novim sloganom (Drive Your Ambition). Toda pomembneje je, da je med preskusnim trčenjem EuroNCAP dobil najvišjo oceno pet zvezdic oziroma osvojil kar 97 odstotkov možnih točk v kategoriji varnost potnikov.
Foto: Vinko Kernc in Janez Kovačič