V tem tednu sem na Tenerifu ekskluzivno preizkušal novi nissan leaf, naslednika najbolje prodajanega električnega avtomobila na svetu. In leaf je z novo generacijo resnično naredil izjemen skok naprej, menim celo, da bo tisti, ki bo demokratiziral elektriko na naših cestah. Električni avto namreč prinaša skoraj izjemno izkušnjo, ne da bi od voznika in potnikov zahteval pretirano privajanje ali odpovedovanje.
Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e. Nova, že tretja primerjava dizelskega BMW s hibridnim, ki tudi tokrat daje enak izid. Ta je kar presenetljiv, ali pa tudi ne, vsaj za BMW. Nemška znamka je namreč poskrbela, da je njihova hibridna tehnika resnično konkurenčna, zato niti ne čudi, da se je lani za iPerformance modele v svetu odločilo prek sto tisoč kupcev. Kaj pa vi, bi izbrali klasiko – 520d ali priključni hibrid 530e iPerformance?
Kaj smo zapisali v primerjavi BMW 320d in 330e iPeformance in kako se je zaključil dvoboj med kompaktnima enoprostorcema BMW 225xe iPerformance active tourer in 220d xDrive active tourer?
Albina je pregledala lansko prodajo avtomobilov v EU in se poglobila še v električni segment, ki strmo raste, a ima še vedno zelo skromen delež na trgu osebnih avtomobilov. Uroš pa je v komentarju razmišljal o tem, kam nas bo pripeljala elektrika. Dodajam še slovensko statistiko lanske prodaje, izid je bil precej bolj pozitiven kot na evropskem nivoju.
Obudili smo temo goljufij s prevrtenimi kilometri v rabljenih avtomobilih. Belgija je na tem področju postavila svetel vzor. Njihov primer bo služil pri sestavi nove zakonodaje, ki bo preganjala tovrstna dejanja. Kako pa se goljufijam, če sploh, upira slovenska vlada?
Teden je prinesel tudi avtomobilsko predstavo v Detroitu, katere so ključne novosti in kakere od njih so pomembne tudi za evropski trg?
Ob prihodu novih športnih terencev B razreda na naš trg, takšnih kot je denimo seat arona, smo se spomnili mokke X, ne tako majhen SUV B razreda stare šole, ki je v marsičem boljša od res mehkih SUV nove šole. Preizkusili smo različico z zmogljivim 1.4 litrskim turbo motorjem s 112 kilovati, samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom.
Naslednji novosti pa sodita med tiste prave, klene terence. Luč sveta je ugledal Mercedes-Benz razreda G nove generacije, na slovenski trg pa je zapeljal terenski poltovornjak razreda X.
Slovenski Ford je leto zaključil bolje od povprečja avtomobilske panoge v Sloveniji, dosegel je 19 odstotno rast prodaje osebnih in dostavnih vozil.
Za zaključek pa še Matejev preizkus najbolj nabritega twinga, modela GT ki prihaja iz Novega mesta. Je kombinacija zadnjega pogona in 110 konjev majhnega turbo motorja dovolj za zabavo med zavoji?
Želim vam uspešen delovni teden!
Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si
P. S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju in Facebooku.