SUV so razmeroma nova, sveža ideja, a z razvojem se tudi ti spreminjajo. Še zlasti v nižjem oziroma B-razredu gre v smeri le prednje gnanih SUV, zato opel mokka z osnovo iz leta 2012 sodi še v druge čase tega trendovskega razreda, kar prinaša tudi nekatere prednosti. Denimo štirikolesni pogon, več robustnosti in še kaj. V tem primeru pe ja mokka X tudi zadnji Oplov SUV, saj imajo vsi novi izrazit francoski pečat, ki se močno dotika tudi tehnike.
To sicer ne pomeni nič slabega, pomeni le spremembe v smeri večine in odmik od manjšine kupcev. S prihodom opla crossland X je namreč ta znamka, od lani v lasti francoskega PSA, postala drugačna. Crossland X je prinesel še bolj kompaktne mere od mokke (dolg je 4,21 metra, mokka x pa 4,28), čeprav sodita v isti avtomobilski razred, bolj cestne vozne lastnosti in le prednji pogon. Mokka pa je še tisti pravi SUV, kjer si kupec lahko izbere prednji ali štirikolesni pogon, v vsakem primeru pa dobi nekoliko bolj robusten in čokat, bolj vsestranski avto in mora zanj tudi nekaj več plačati kot za novega člana.
Ponudba je pravzaprav zelo zanimiva, zato nikakor ne moremo mimo glavnih točk. Novi crossland X je po ceniku (osnovni model) vsaj štiri tisočake cenejši od mokke X, je krajši, a ima daljše medosje in precej bolj prilagodljivo kabino s pomično zadnjo klopjo vred. Prtljažnik v osnovi ponuja 54 litrov več prostora (410 litrov), ob podrti zadnji klopi pa jih je le 1.225 oziroma 147 manj kot v mokki. Crossland X ima tudi šibkejše motorje, le prednji pogon, zato je očitno postavljen pod mokko X.
Mokka X torej sodi v zgornji del Oplove ponudbe B SUV, poleg tega je zadnji SUV Oplove zasnove s karoserijo, motorji in drugimi deli vred. To ni nujno dobro, slabo pa tudi ne. V primeru mokke X pa to pomeni, da je motorna in pogonska ponudba tako bogata, da lahko zadovolji tudi zahtevnejše okuse, crossland X tega ne zmore.
Denimo z živahnim 1,4-litrskim turbobencinarjem, ki v povezavi z nežnim, a ne prav hitrim samodejnim menjalnikom ponuja prožnost, odločnost in iskrivost. Moč 112 kilovatov zadovolji vse želje, poleg tega ponuja zabavno protiutež 1,6-litrskemu dizelskemu stroju, ki je sicer odličen, a ne ponuja bencinskih lastnosti – torej vrtenja v višje vrtljaje in zvoka.
Res pa je tudi, da kombinacija tega motorja, menjalnika in še štirikolesnega pogona prinaša tudi visoko maso (1.481 kilogramov) in žejo skoraj devet litrov na sto kilometrov, kar je več kot pri prednje gnani insignii z 1,5-litrskim turbobencinarjem.
Pri tem tudi kompaktnejši štirikolesni pogon, ki ga je mokka dobila ob prenovi, ne pomaga kaj dosti. Ta zdaj tehta le 65 kilogramov. V osnovi motor poganja prednja kolesa. Ob zdrsu, plezanju po spolzkem, blatnem terenu pa bo elektronika prek večlamelne sklopke do 50 odstotkov moči prenesla še na zadnji kolesni par.
Razpon porabe goriva je ob tem precej velik, z nežnejšo vožnjo je mogoče številko zaokrožiti tudi na sedem litrov, kar je za takšen paket dober podatek.
Če k temeljitemu pogonu dodamo še opremo innovation, pa je visoka tudi cena mokke X. Prek 27 tisočakov po ceniku oziroma nekaj tisočakov manj s popusti. Daleč od crosslanda X in drugih bolj preprostih tekmecev, a tudi vsebina takšne mokke je že zelo blizu SUV C-razreda s štirikolesnim pogonom, zato je kot nalašč ustvarjena za zahtevne kupce, ki si dobro tehniko želijo v manjši embalaži, ker večje pač ne potrebujejo.
Nova v tej seriji pa ni le pogonska kombinacija. Oznaka X je mokki prinesla še bolj jasne in ostre linije karoserije, ki so razblinile okrogline. Plastika v kabini je precej bolj kakovostna na videz in dotik.
V duhu novih časov je izginila večina gumbov s sredinske konzole, prostor pa so dobili v digitalni obliki osempalčnega zaslona na vrhu sredinske konzole. Ta med drugim prikazuje tudi sliko kamere, navigacije, prek njega povežete telefon z bluetoothom, prezrcalite (iOS) namizje telefona in še kaj.
Tu je še inovativni sistem OnStar, ki klic v sili eCall nadgrajuje z drugimi storitvami v službi voznika in potnikov. S pritiskom na gumb na stropu boste priklicali operaterja v angleškem Lutonu, ki vam bo v slovenskem jeziku pomagal pri različnih željah, v navigacijski sistem bo denimo poslal želeni cilj, ki bi ga sicer morali sami vnašati, in podobno.
Foto: Miloš Milač