Kaj bo Akrapovič delal v času električnih avtomobilov? Kaj bo Akrapovič delal v času električnih avtomobilov? Akrapovič se ne boji dobe elektromobilnosti, saj se vse bolj usmerja v druge panoge. Pri motociklih, kjer ustvari 72 odstotkov prihodkov, pa je elektrika precej redka tema, pravi direktor podjetja Uroš Rosa.
Kako hiter bo razmah e-avtov in kako so pripravljeni naši dobavitelji Kako hiter bo razmah e-avtov in kako so pripravljeni naši dobavitelji Leta 2030 bi se lahko število prodanih električnih vozil in različnih hibridov izenačilo s številom vozil s klasičnimi pogoni. Poseben izziv za proizvajalce pa je vzporedni razvoj tako klasičnih pogonov, ki jih je treba izboljševati, čeprav so dolgoročno obsojeni na izumrtje, kot povsem novih, električnih.
Elektrika: izziv za slovenske dobavitelje, avtoindustrijo in tudi Akrapoviča Elektrika: izziv za slovenske dobavitelje, avtoindustrijo in tudi Akrapoviča Ponovno smo se zatopili v priljubljeno temo - elektromobilnost! Tokrat s slovenskimi dobavitelji, nekaj vodilnimi iz tujih podjetij in Akrapovičem, ki stavi na bencinsko romantiko. Kako je pripravljen na novo dobo? Pred vrati je avtosalon v Ženevi, zato proizvajalci že razkrivajo novosti...
Novi peugeot 508 - lev bo ponovno rjovel v poslovnem razredu Novi peugeot 508 - lev bo ponovno rjovel v poslovnem razredu Francoski Peugeot bo šestega marca v Ženevi razkril novo poslovno limuzino 508, ki je manjša, lažja in bolj kupejevska od aktualne
(video) Novi V60 – Volvov odgovor na nemško prestižno trojico (video) Novi V60 – Volvov odgovor na nemško prestižno trojico Novo generacijo poslovnega razreda Volvo odpira s karavanskim V60, ta je eleganten, zelo varen, po trditvah Volva prostoren in praktičen ter mersko kar zajeten

Kakšen je SUV starih časov in zadnji Oplovih genov

18.01.2018  15:24
Mokka X torej sodi v zgornji del Oplove ponudbe B SUV, poleg tega je zadnji SUV Oplove zasnove s karoserijo, motorji in drugimi deli vred. Različica 1.4 turbo innovation s samodejnim menjalnikom tekmece išče razred višje.
Kakšen je SUV starih časov in zadnji Oplovih genov
Foto: Milos Milac

SUV so razmeroma nova, sveža ideja, a z razvojem se tudi ti spreminjajo. Še zlasti v nižjem oziroma B-razredu gre v smeri le prednje gnanih SUV, zato opel mokka z osnovo iz leta 2012 sodi še v druge čase tega trendovskega razreda, kar prinaša tudi nekatere prednosti. Denimo štirikolesni pogon, več robustnosti in še kaj. V tem primeru pe ja mokka X tudi zadnji Oplov SUV, saj imajo vsi novi izrazit francoski pečat, ki se močno dotika tudi tehnike.

To sicer ne pomeni nič slabega, pomeni le spremembe v smeri večine in odmik od manjšine kupcev. S prihodom opla crossland X je namreč ta znamka, od lani v lasti francoskega PSA, postala drugačna. Crossland X je prinesel še bolj kompaktne mere od mokke (dolg je 4,21 metra, mokka x pa 4,28), čeprav sodita v isti avtomobilski razred, bolj cestne vozne lastnosti in le prednji pogon. Mokka pa je še tisti pravi SUV, kjer si kupec lahko izbere prednji ali štirikolesni pogon, v vsakem primeru pa dobi nekoliko bolj robusten in čokat, bolj vsestranski avto in mora zanj tudi nekaj več plačati kot za novega člana.

Ponudba je pravzaprav zelo zanimiva, zato nikakor ne moremo mimo glavnih točk. Novi crossland X je po ceniku (osnovni model) vsaj štiri tisočake cenejši od mokke X, je krajši, a ima daljše medosje in precej bolj prilagodljivo kabino s pomično zadnjo klopjo vred. Prtljažnik v osnovi ponuja 54 litrov več prostora (410 litrov), ob podrti zadnji klopi pa jih je le 1.225 oziroma 147 manj kot v mokki. Crossland X ima tudi šibkejše motorje, le prednji pogon, zato je očitno postavljen pod mokko X.

Mokka X torej sodi v zgornji del Oplove ponudbe B SUV, poleg tega je zadnji SUV Oplove zasnove s karoserijo, motorji in drugimi deli vred. To ni nujno dobro, slabo pa tudi ne. V primeru mokke X pa to pomeni, da je motorna in pogonska ponudba tako bogata, da lahko zadovolji tudi zahtevnejše okuse, crossland X tega ne zmore.

Denimo z živahnim 1,4-litrskim turbobencinarjem, ki v povezavi z nežnim, a ne prav hitrim samodejnim menjalnikom ponuja prožnost, odločnost in iskrivost. Moč 112 kilovatov zadovolji vse želje, poleg tega ponuja zabavno protiutež 1,6-litrskemu dizelskemu stroju, ki je sicer odličen, a ne ponuja bencinskih lastnosti – torej vrtenja v višje vrtljaje in zvoka.

Res pa je tudi, da kombinacija tega motorja, menjalnika in še štirikolesnega pogona prinaša tudi visoko maso (1.481 kilogramov) in žejo skoraj devet litrov na sto kilometrov, kar je več kot pri prednje gnani insignii z 1,5-litrskim turbobencinarjem.

Pri tem tudi kompaktnejši štirikolesni pogon, ki ga je mokka dobila ob prenovi, ne pomaga kaj dosti. Ta zdaj tehta le 65 kilogramov. V osnovi motor poganja prednja kolesa. Ob zdrsu, plezanju po spolzkem, blatnem terenu pa bo elektronika prek večlamelne sklopke do 50 odstotkov moči prenesla še na zadnji kolesni par.

Razpon porabe goriva je ob tem precej velik, z nežnejšo vožnjo je mogoče številko zaokrožiti tudi na sedem litrov, kar je za takšen paket dober podatek.

Če k temeljitemu pogonu dodamo še opremo innovation, pa je visoka tudi cena mokke X. Prek 27 tisočakov po ceniku oziroma nekaj tisočakov manj s popusti. Daleč od crosslanda X in drugih bolj preprostih tekmecev, a tudi vsebina takšne mokke je že zelo blizu SUV C-razreda s štirikolesnim pogonom, zato je kot nalašč ustvarjena za zahtevne kupce, ki si dobro tehniko želijo v manjši embalaži, ker večje pač ne potrebujejo.

Nova v tej seriji pa ni le pogonska kombinacija. Oznaka X je mokki prinesla še bolj jasne in ostre linije karoserije, ki so razblinile okrogline. Plastika v kabini je precej bolj kakovostna na videz in dotik.

V duhu novih časov je izginila večina gumbov s sredinske konzole, prostor pa so dobili v digitalni obliki osempalčnega zaslona na vrhu sredinske konzole. Ta med drugim prikazuje tudi sliko kamere, navigacije, prek njega povežete telefon z bluetoothom, prezrcalite (iOS) namizje telefona in še kaj.

Tu je še inovativni sistem OnStar, ki klic v sili eCall nadgrajuje z drugimi storitvami v službi voznika in potnikov. S pritiskom na gumb na stropu boste priklicali operaterja v angleškem Lutonu, ki vam bo v slovenskem jeziku pomagal pri različnih željah, v navigacijski sistem bo denimo poslal želeni cilj, ki bi ga sicer morali sami vnašati, in podobno.

Foto: Miloš Milač

Oznake:   radar Radar: Dostava obvestila ob objavi članka, ki vsebuje oznako.
radar PSA >

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Kdo v EU ima največ slabih posojil – in kaj pripravlja EU, da ne bi nastajala nova 1

Evropska komisija je objavila prvo poročilo o reševanju slabih posojil v članicah. EU sicer čisti slaba posojila in pripravlja nova...

FINANCE
Članki
Članki Spletna prodaja: meja 22 evrov za pošiljke iz Kitajske bo padla, pravila v EU pa se poenostavila

Reforma evropskega sistema DDV prinaša več novosti: prihodnje leto bodo za mikro in zagonska podjetja, ki po spletu storitve prodajajo v...

FINANCE
Zakaj dvig minimalne plače in ne znižanje DDV? 2

Če hočete skregati ekonomista levega oziroma desnega prepričanja, jima postavite vprašanje o dvigu minimalne plače

AVTO
Novice
Novice Volkswagen se je ujel v nov poslovni škandal 4

Testiranje z dizelskimi izpusti so opravljali na opicah in ljudeh, v škandal so se ujeli Volkswagen, Daimler in BMW

FINANCE
Članki
Članki ECB s programom QE želi spodbuditi inflacijo. Kakšna je torej evrska inflacija zdaj?

Po danes objavljenih podatkih evropskih statistikov se je evrska inflacija januarja še malo oddaljila od ravni dveh odstotkov – to je...