Je to zadnja priložnost za dizel? Je to zadnja priložnost za dizel? Pri Mercedesu so z združenjem elektromotorja in baterije z dizelskim motorjem ustvarili priključni hibrid, ki proizvede le okoli 40 gramov ogljikovega dioksida na kilometer – tako pa je upravičen do subvencije Ekosklada. Preizkusili smo ga v Stuttgartu.
Šesterica prestižnih športnih terencev na Prima preizkušnji Šesterica prestižnih športnih terencev na Prima preizkušnji Tokrat na Prima testu športni terenci D razreda in premijske uvrstitve: alfa romeo stelvio, audi Q5, BMW X3, Mercedes-Benz GLC, Lexus NX in volvo XC60
Navihana plat male fatalke Navihana plat male fatalke Mazda MX-5 da že po nekaj kilometrih jasno vedeti, da so za užitek v vožnji pomembni le pogon, podvozje in menjalnik, platnena streha v barvi zrele višnje in svetlo usnje pa so le še pika na i vozniški nasladi.
Konec kitajskih sanj? Septembra rekorden padec prodaje avtomobilov Konec kitajskih sanj? Septembra rekorden padec prodaje avtomobilov September je na kitajskem trgu prinesel največji padec prodaje avtomobilov v zadnjih sedmih letih. Združenje avtomobilskih proizvajalcev je že julija in avgusta zaznalo 3,8 oziroma štiriodstotni padec, september pa je prinesel kar 11,6 odstotnega.

Avto, ki bo demokratiziral elektriko na naših cestah

Čas branja: 11 min
17.01.2018  23:10  Dopolnjeno: 18.01.2018 06:56
Novi električni nissan leaf je golf ali clio med električnimi avtomobili. Avto, ki prinaša skoraj izjemno izkušnjo, ne da bi od voznika in potnikov zahteval pretirano privajanje ali odpovedovanje, ter prihodnost pretvarja v sedanjost. Ekskluzivno smo ga preizkusili na Tenerifu.
Avto, ki bo demokratiziral elektriko na naših cestah
Nissan leaf je avto, ki prinaša demokratizacijo električne mobilnosti iz vsaj treh razlogov. Je dostopen (cena 26 tisoč evrov), po dosegu uporaben (realno s polno baterijo prevozi 270 kilometrov) in po drugih lastnostih povsem dorasel najsodobnejšim tekmecem s klasičnim motorjem.

V času, ko o električnih avtomobilih pišemo predvsem na podlagi napovedi o njihovi smiselnosti in uporabnosti v bližnji ali daljni prihodnosti, v resničnosti pa še ugotavljamo številne ovire, ki omejujejo njihovo uporabo, se zdi, da smo tokrat prvič spoznali avto, ki dejansko že danes prinaša sodobno, uporabno in dostopno rešitev – to je novi nissan leaf.

Več vsega za enako ceno

Da naše navdušenje ni iz trte izvito, dokazuje evforija kupcev. Le na podlagi fotografij in tehničnih podatkov ga je namreč od 2. oktobra lani v Evropi naročilo kar 12 tisoč kupcev. Prepričali so jih cena na ravni starega modela, torej med 33 in 35 tisočaki (brez upoštevanja subvencij), doseg 378 kilometrov (40 odstotkov več kot prej), moč motorja 110 kilovatov in še nekatere druge lastnosti.

Cena primerljivega dizla

Na slovenske ceste bo zapeljal spomladi. Z veliko pomočjo slovenskega Eko sklada (7.500 evrov nepovratnih sredstev) pa bo novi leaf po naših napovedih stal okoli 26 tisoč evrov, kar ni nič več kot podobno zmogljiv in opremljen dizelski avto kompaktnega razreda.

Prehod v novo dobo

Navdušenje hkrati potrjuje, da o električni prihodnosti mobilnosti ni več dvoma. To vedno znova in vse bolj dokazujejo napovedi vlad evropskih in tudi čezoceanskih držav, ki krojijo okoljske predpise in s tem tudi uporabniške navade voznikov. A kot vsaka tehnika tudi elektromobilnost potrebuje svoj čas, zaradi razvoja tehnike, infrastrukture in predvsem širšega sprejetja v družbenem okolju, ki je še danes polno strahov pred spremembami. Te potencira še vedno, a vse manj navzoč strah pred premajhnim dosegom, torej popolno izpraznjenostjo baterije.

Nissan ve, kaj je moral izboljšati

A ta strah je pomemben za odločitev le pri tistih, ki še niso imeli izkušnje z električnim avtom, trdijo pri Nissanu, kjer so od leta 2010 do danes med kupce poslali že kar 300 tisoč električnih leafov. Z novim leafom zato, zavedajoč se glavnih strahov, vprašanj in dvomov svojih kupcev, vstopajo v jasnejšo prihodnost ter s pravimi odgovori in rešitvami zanje. Kar sto jih je Nissan uvedel le na podlagi priporočil svojih kupcev.

Strah preganja tudi rastoče število polnilnic

K preganjanju strahov je seveda veliko pripomogla rastoča infrastruktura, le v Evropi se je število polnilnic, ki jih je postavil Nissan z različnimi partnerji, od leta 2011 do danes povečala z 200 na 4.700. V Sloveniji imamo danes prek 300 polnilnic, v prihodnje pa bo skokovito raslo število hitrih 50-, sto- in celo do 350-kilovatnih polnilnic, ki bodo omogočile povečanje dosega za sto kilometrov le v petih minutah.

Hitrejše polnjenje

Polnilnice že danes omogočajo hitrejše polnjenje, kljub baterijam večje zmogljivosti kot pred nekaj leti. Nissanova s 40 kilovatnimi urami se prek domače vtičnice ob popolni izpraznjenosti polni 21 ur, prek stenskega wallboxa s pretokom sedem kilovatov sedem ur in pol, prek hitre 50-kilovatne polnilnice pa boste 80 odstotkov baterije napolnili v manj kot uri. Pomemben podatek je tudi doseg, ki je danes bolj življenjski kot pri prvi generaciji leafa.

Doseg, ki ne zahteva vsakodnevnega polnjenja

Baterija zmogljivosti 40 kilovatnih ur po starem evropskem ciklu NEDC omogoča 378-kilometrsko razdaljo. Po novem, realnejšem ciklu WLTP pa Nissan obljublja povprečen 270-kilometrski doseg in 415-kilometrskega v mestu. Te podatke predstavlja kot prvi proizvajalec električnih avtov, kmalu jih bodo še drugi. Pomenljiva je tudi primerjava: prvi leaf modelnega leta 2011 je po ciklu WLTP prevozil le 112 kilometrov (po NEDC 175 kilometrov), novi ima tako več kot dvakratni realni doseg 270 kilometrov.

Zadošča 90 odstotkom voznikom

Glede na to, da 90 odstotkov Evropejcev dnevno prevozi manj kot 80 kilometrov, novi leaf niti ne potrebuje vsakodnevnega polnjenja ali vsaj ne polnjenja ob popolni izpraznjenosti. Polovico zmogljivosti baterije, okoli 20 kilovatov, pa boste čez noč lahko napolnili tudi prek domače trikilovatne vtičnice. Na daljših poteh pa bo skrbi pregnala rastoča mreža hitrih polnilnic, le na slovenskem avtocestnem križu jih je že 26.

Pri polnilnicah gre Nissan še dlje. Ta hip že preizkuša sistem polnilnic V2G (vehicle to grid), ki omogočajo izmenjavo elektrike med vozilom in gospodinjstvom ali tretjim uporabnikom, ter tako zagotavlja stabilno omrežje in njegovo čim bolj učinkovito izrabo.

Konec z vesoljsko obliko

A pomembna je sedanjost, to pa pri Nissanu vidijo v več oblikah. Denimo skozi karoserijsko obliko novega lefa, ki ne odstopa več od klasičnih avtov. Hrvaški kolega je novega leafa barvito opisal, da ni videti več kot vesoljec, kar dejansko pomeni to, da mu nase ni več treba opozarjati z drugačno obliko.

Poteze kar 4,49 metra dolgega kompaktnega avta, ki se velikostno uvršča v zgornji del kompaktnega razreda, so zato mešanica sodobnih in klasičnih linij, z nekaj poudarjenimi robovi, sodobnimi LED-žarometi in klasično bočno silhueto.

Skriva, da je drugačen

Na drugem mestu je prepričanje, ki močno pripomore k demokratizaciji te tehnike, da električni avto na drugih področjih, razen pogona, ne sme biti nič drugačen in slabši od klasičnih dizlov in bencinarjev. Zato ima novi leaf vse, kar lahko najdete v najsodobnejših klasikih – in še kaj več. Denimo prostorno in zračno potniško kabino, tako v prednjem kot zadnjem delu, ter od 435- do 1.176-litrski prtljažnik (ob podrti zadnji klopi deljivi v razmerju 60 proti 40) kljub veliki bateriji s 40-kilovatnimi urami zmogljivosti, vgrajeni v dno vozila.

Te seveda prinašajo dodatno maso, leaf je s kar 1.610 kilogrami razumljivo težek avto, a izza volana tega ni opaziti. K dobri izkušnji pripomore tudi urejena armaturna plošča z majhnim volanom iz qashqaia, dobro ergonomijo za njim, ki ji do popolnosti manjkata le nekaj izdatnejši višinski pomik sedeža (tega krni baterija pod sedeži) in pomanjkanje globinske nastavljivosti volana. Sedeži so udobni in delno oprijemljivi, sedempalčni zaslon na dotik je enak kot v drugih modelih te znamke, predvsem pa se zna povezati tako z androidi kot z iphoni.

Tudi električni avto potrebuje izolacijo

V posebno poglavje sodi zvočna izolacija. Ta je pri električnih avtomobilih na prvi pogled drugotnega pomena, saj je pogon neslišen. A Nissan je vlagal tudi na to področje ter z novimi pnevmatikami in dodatno izolacijo karoserije, tudi z blagom na kolotekih še izboljšal izkušnjo in tako bolj učinkovito prestregel zvoke podvozja in značilnega piska električnega sklopa.

Propilot za polsamodejno vožnjo

Potem je tu še paket aktivnih sistemov Propilot, ki v leafa za razumen denar (tako obljublja Nissan, a cen ne razkriva) ponujajo polsamodejno vožnjo. Sistem, podprt z 12 senzorji in štirimi kamerami, omogoča delovanje klasičnega radarskega tempomata, torej vzdrževanje razdalje pred spredaj vozečim do popolne ustavitve, ohranja vozilo znotraj voznega pasu in zna še sam parkirati, bočno in čelno.

Genialno preprost e-pedal

Poleg tega ponuja še inovacijo, ki je prav genialno preprosta in uporabna. To je e-pedal, ki ob vklopu prek gumba na sredinski konzoli omogoča vožnjo le s pedalom za plin. Dodajanje prinese pospeševanje, rahlo popuščanje rahlo, hitro popuščanje pa bolj učinkovito zaviranje do popolne ustavitve. V zadnjem primeru se odvečna energija shranjuje v baterijo in povečuje doseg.

Da je rešitev učinkovita, smo spoznali na 140-kilometrski preizkušnji po avtocesti na jugu Tenerifa, skozi gnečo Santa Cruza in med zavoji gorovja na severnem delu otoka ter kljub hitri, tudi agresivni vožnji le dvakrat pritisnili na pedal zavore – obakrat smo dodatno zavirali, ko je drug avto skočil pred nas.

Pospeški športnika, zadostna končna hitrost

Vozniška izkušnja pa je tista, ki potrjuje, da novi leaf ni prav v ničemer slabši od klasičnih avtov, prej nasprotno, in da zahteva vse manj prilagajanja. Električni motor zdaj zmore 110 kilovatov (prej 80), ki avto do stotice izstrelijo v le 7,9 sekunde, poleg tega omogočajo (tega klasični dizli in bencinarji pač ne znajo) res takojšen odziv na dodajanje plina.

Leaf je v mestu, tudi na avtocesti in podeželju izjemno hiter avto, pospeševanje pa se konča šele pri 150 kilometrih na uro, kar bo dejansko zadoščalo vsem razen voznikom na nemških avtocestah.

Električni avto je lahko tudi zabaven

Baterija je vgrajena v dno vozila, kar prinaša nižje težišče in spretno skriva visoko maso leafa (1.610 kilogramov). Evropska nastavitev podvozja (vzmetenje je za osem odstotkov čvrstejše kot pri ameriškem leafu), le 2,6 zavrtljaja natančnega servovolana in zelo dobra uravnoteženost pa prinašajo tudi zabavo med zavoji, kar smo dodobra izkusili tudi na gorski cesti na skoraj tisoč metrov nadmorske višine.

Leaf je hiter, uravnotežen, izjemno odziven in natančen. Nagibanja je precej manj kot pri predhodniku, podvozje pa vseeno zna dobro in predvsem tišje prestrezati cestne luknje in neravnine.

Poln plin pomeni 140, običajna vožnja pa 270 kilometrov dosega

Agresivna vožnja, v katero sta nas potegnila izjemna cesta na vrhu Tenerifa, in zabavne vozne lastnosti leafa so seveda zahtevale svoj davek. Po 140 kilometrih sva s hrvaškim kolegom 40-kilovatno baterijo izpraznila na štiri odstotke energije.

S takšnim vozniškim slogom pa bi skoraj izpraznila tudi posodo za gorivo marsikaterega avtomobila. Ob bolj preudarni, a nikakor ne počasni vožnji pa nam je računalnik pokazal realen doseg, kot ga obljublja cikel WLTP, torej okoli 270 kilometrov.

Foto: Miloš Milač in Nissan

Več iz teme:  
Nissan >

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novice
Novice Avto, ki je elektrificiral ceste sveta 1

Skrivnost najbolje prodajanega električnega avta na svetu je v uravnoteženosti vseh lastnosti – od udobja, prostora, dosega in seveda...

AVTO
PAL
PAL Prihodnost pretvarja v sedanjost

Novi električni nissan leaf je golf ali clio med električnimi avtomobili ter že danes prinaša skoraj izjemno izkušnjo, ne da bi od...

AVTO
Posel
Posel (Intervju) ''Ne bojte se električnega avta, leta ga ne bodo zdelala'' 45

Intervju - Francesco Giacalone, evropski direktor marketinga električnih vozil pri Nissanu

AVTO
Nasveti
Nasveti Kdaj se splača električni službeni avto – primerjava dizelske octavie z nissanom leafom in renaultom zoejem 6

Koliko vas pri 15 tisoč kilometrih na leto stane škoda octavia z dizelskim motorjem in električna nissan leaf in renault zoe, kdaj se...

AVTO
Novice
Novice Noro povpraševanje po električnem nissanu leafu, tudi pri Slovencih 26

Nissan leaf druge generacije bo Slovence stal 26 tisoč evrov, prvi pooblaščeni servis bo v Moravčah, podjetja pa kupcem v ceni ponujajo...

AVTO
Novosti
Novosti Koliko stane najbolj zaželeni električni avto? 17

Na slovenske ceste je uradno zapeljal Nissan leaf, ki bo kot kaže zlahka ubranil primat najbolje prodajanega električnega avtomobila....

AVTO
Novosti
Novosti Novi nissan leaf: večji doseg, nižja cena in le en pedal 7

Večji doseg baterije, nižja cena in številni inovativni sistemi, med njimi tudi samodejno ustavljanje brez pritiska na zavoro

FINANCE
Članki
Članki Trump neti trgovinsko vojno - lahko kongres povozi njegovo odločitev? 7

Ameriški predsednik je konec tedna uresničil napoved o uvedbi dodatnih carin na jeklo in aluminij in podpisal izvršni odlok o njihovi...