Te dni v Detroitu poteka tradicionalni avtomobilski salon Naias, ki je poskrbel za nekaj novosti. Letošnji je v znamenju poltovornjakov in luksuznih terencev. Dobro prodajo velikih in potratnih avtomobilov so nekateri proizvajalci izkoristili za predstavitev novih generacij. Chevrolet je razkril poltovornjak silverado, Ford rangerja, Ram model 1500 in Mercedes novi razred G. V Ameriki še vedno šteje velikost, prevladujejo pa bencinski avtomobili. Elektrika je v slovitem avtomobilskem mestu postavljena na stran.
Industrija se kljub temu prilagaja zahtevam časa, poltovornjaki postajajo lažji, za osnovni motor pa dobivajo manjše motorje. Največ pozornosti še vedno pritegnejo velikanski, glasni in močni avtomobili. Lamborghini je pripeljal urusa, Lexus pa z glamuroznim konceptom LF-1 limitless napoveduje obliko novega terenca LX. Premierno so pod salonskimi lučmi pokazali še hondo accord, toyoto avalon, acuro RDX, lincoln navigatorja, modele, ki bodo največji delež prodaje ustvarili onkraj luže. Pripravili smo najodmevnejše prenove modelov, ki bi lahko zapeljali tudi na slovenske ceste.
Prenovljeni ford edge
Fordov športni terenec edge je s posodobitvijo dobil novi obraz. Štirivaljni motor je pridobil moč in ponuja 186 kilovatov. Samodejni menjalnik ima zdaj osem prestav, namesto z ročico pa ga boste upravljali prek vrtljivega gumba. Na seznamu osnovne opreme je več varnostnih sistemov, samodejni preklop med dolgimi in kratkimi lučmi ter LED-žarometi. Na vrhu ponudbe je ST-različica z 2,7-litrskim šestvaljnikom in 250 kilovati, ki je serijsko opremljena s štirikolesnim pogonom. Ford je na domačem salonu predstavil še novega rangerja in posebno različico mustanga.
Tradicionalna oblika za jeepa cherokeeja
Pri Jeepu so s kozmetičnimi popravki cherokeeja približali modeloma compass in grand cherokee. Celoten avto je z novimi rešitvami 90 kilogramov lažji. Notranjost je zahvaljujoč boljši ureditvi predalov bolj prostorna. V ponudbo so dodali dvolitrski štirivaljni motor s turbino, ki razvije 200 kilovatov. Dodelali so sprednje vzmetenje in izboljšali vozne lastnosti. Izboljšana tesnila in izolacijski materiali zagotavljajo manj hrupa. Na seznam osnovne opreme so dodali LED-žaromete.
Hyundaiev posebnež veloster
Uradno premiero je v Detroitu doživel hyundai veloster, ki je v novi generaciji pridobil nekaj centimetrov. Kompaktni kupe ohranja zasnovo treh vrat. Za več užitkov med zavoji so spremenili zadnje vzmetenje, ki je po novem večtočkovno vpeto. Naprodaj bo z 1,6- in dvolitrskim motorjem v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim ali sedemstopenjskim menjalnikom z dvema sklopkama. Za zahtevnejše kupce so predstavili še najzmogljivejšo N-različico z 202 kilovatoma.
Sedma generacija jette
Ameriška različica volkswagna jette se je oblikovno približala štirivratnemu kupeju. Povsem preoblikovana je kabina, ki ponuja več prostora, večji multimedijski zaslon in digitalne merilnike. Na seznamu opreme sta zdaj tudi sistem za samodejno zaviranje v sili in sistem nadzora mrtvih kotov. Za pogon še vedno skrbi 1,4-litrski bencinski motor s 110 kilovati, v povezavi s šeststopenjskim ročnim ali osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Po poročanju nekaterih medijev nova jetta zaradi svoje velikosti ne bo na voljo v Evropi, saj bi se potegovala za iste kupce kot passat.