Pickupi zadnja leta niso le zmogljivi delovni stroji, po katerih posegajo kmetje, gozdarji, gradbeniki in gorski reševalci, ampak vse bolj postajajo vozila za aktivno življenje, z njimi pa so si radi na »ti« tudi uspešni obrtniki in frajerji.
Nišni trg pickupov je tako po zaslugi Fiata, Mitsubishija, Nissana, Toyote in Volkswagna tudi pri nas v porastu, letno pa več kot petmetrske »pošasti« s težo okoli dveh ton in pol prepričajo 400 kupcev. Nišo znotraj niše pa je zdaj zapolnil še Mercedes, ki je v partnerstvu z Nissanom in njihovo navaro ter hišnim oblikovnim podpisom Roberta Lešnika na trg pripeljal razred X.
Že zvezda na zajetnem nosu zgovorno pove, da X spada v premijsko skupino poltovornjakov in pri nas realno (še) nima tekmecev. O tem delno pričajo tudi mere, saj je X eden večjih pick-upov pri nas.
V dolžino meri kar 5,34 metra, medosna razdalja 3,15 metra, keson pa vase spravi do skoraj 1,6 metra dolge predmete. Aktivne družine in posamezniki, ki se jim mora ves čas nekaj dogajati, bodo še posebej cenili podatek, da lahko X v zadku nosi največ 1.037 kg ter vleče 3,5-tonsko prikolico.
X se ponaša z dobrimi voznimi lastnostmi tako na cesti (večvodilna prema), kot na terenu (221 mm odmik karoserije od tal, globina bredenja 600 mm), avanturisti pa bodo cenili pristopni kot spredaj 29 stopinj ter največjo sposobnost plezanja 100 odstotkov.
X bo seveda znal prepričati tudi s terenskimi zmogljivostmi, pri tem sta v pomoč priklopljivi štirikolesni pogon in doplačilna zapora zadnjega diferenciala.
Za pogon skrbijo turbodizli, in sicer 2,3-litrski s 120 kW (X220d) in 140 kW (X220d), oba je po želji možno kombinirati s pogonom 4x4, 7-stopenjski samodejni menjalnik pa je na voljo le za različico X250d. Sredi leta bo X dobil še različico X350d, ki bo premogel hišni 3,0-litrski V-šestvaljnik in 190 kW (258 KM) oziroma 550 Nm navora. Menjalnik bo serijski 7-stopenjski samodejni 7G-tronic plus, pogon pa Daimlerjev stalni štirikolesni.
Kupci lahko izbirajo med tremi paketi opreme, poleg osnovnega pure sta na voljo še bogatejša progressive in power, na voljo pa je le v različici z dvojno kabino. Kot smo pri poltovornjakih vajeni, je na voljo tudi nekaj dodatne opreme, kot so zunanji okraski in dodatna zaščita ter pokrovi in obloge kesona.
Ker X spada med lahka tovorna vozila, si lahko zavezanci za DDV slednjega obračunajo pri nakupu. Cene se začnejo pri 36.100 evrov, po ceniku pa se končajo pri 41 tisočakih.