Mercedesov Gelände Wagen (po sl. terensko vozilo) je svojo pot začel kot vojaški terenec, skozi desetletja pa je postal vse bolj luksuzen, zmogljiv in predmet poželenja tistih, ki imajo radi nekaj drugačnega, tistih ki radi kljubujejo trendom, tako kot se razred G zoperstavlja času. V svoji skoraj 40 let dolgi karieri je bil mnogokrat osvežen, celotno prenovo pa ni doživel vse do danes. Novi mercedes razreda G ohranja svoj karakter, znatno izboljšuje vozne lastnosti in zmogljivosti na terenu.
Kockast kot vedno, a hkrati precej drugačen
»Avto, ki ga od daleč prepoznate, to je bil naš cilj. Narediti nekaj kar ob pogledu od daleč ni spremenjeno, ko pa se avtomobilu približate, pa je vse drugačno,« je na predstavitvi na salonu v Detroitu dejal Robert Lešnik. Osredotočali so se na podrobnosti. »Sprednje luči ostajajo okrogle, dnevne LED luči pa so v primerjavi s predhodnikom integrirane v žaromet. Eden najpomembnejših oblikovnih elementov avta, izbočena smernika, sta bila tako za oblikovalce kot inženirje izziv.« Izbočeni smerniki so z varnostnega vidika problematični za pešce. »V primeru trčenja s pešcem se ugrezneta v karoserijo.«
»Silhueta, ki jo lahko nariše vsak otrok v vrtcu. Za to ni potrebno biti oblikovalec,« je ob pogledu na bok vozila v šali dejal Lešnik. Ob prepoznavni silhueti so edinstven videz ohranili še z rezervnim kolesom, kljukami, izpostavljenimi tečaji vrat, bočnimi zaščitnimi letvami ter odtočnimi žlebovi nad okni. »Avto brez njih deluje čudno,« nam je na predstavitvi notranjosti zaupal eden od inženirjev. Na željo številnih strank nespremenjen ostaja tudi zvok ob zapiranju in zaklepanju vrat.
Gospod, ki se rad umaže
Kljub enakim linijam je terenec 53 milimetrov daljši in 121 milimetrov širši. Tako je ob notranjosti, o kateri smo že pisali, več prostora tudi pod karoserijo, kamor so vključili sodobne rešitve. Glavni cilj inženirjev je bil izboljšati vodljivost na cesti in na terenu. Novi G je na cesti bolj udoben in s pomočjo natančnejšega volanskega mehanizma bol okreten. V sodelovanju z AMG oddelkom so zasnovali prednjo os z neodvisnim vzmetenjem in z dvojnimi trikotnimi vodili.
Z novo mešanico materialov je novi G-razred izgubil 170 kilogramov in pridobil pri togosti okvirja. Kratki previsi (31-stopinjski vstopni ter 30-stopinjski izstopni kot) in višja oddaljenost od tal, tri 100-odstotne zapore diferenciala in reduktor, razredu G omogočajo tam, kamor večina terencev ne zmore. Zapeljali ga boste lahko v do 70 centimetrov globoko vodo ali blato. Novost je G-način vožnje, ki se aktivira ob vključitvi enega od diferencialov ali reduktorja in prilagaja vzmetenje, krmiljenje, pospeševanje ter se izogiba nepotrebnemu prestavljanju.
V salone poleti osemvaljni G
Na začetku bo na voljo G500 s štirilitrskim osemvaljnikom in 310 kilovati (422 konjskih moči). Za prenos po novem skrbi samodejni 9-stopenjski menjalnik. V preteklih letih je največji delež prodaje predstavljal AMG-jev model G63 zato lahko kaj kmalu pričakujemo še zmogljivejšo različico. V salone bo prihrumel poleti, naročila sprejemajo od danes. Izdelovali ga bodo v tovarni Magna Steyr v Gradcu. Začetna cena v Nemčiji je 107 tisoč evrov. V bogati karieri so jih izdelali preko 300 tisoč. Pri Mercedesu se radi pohvalijo, da jih je 80 odstotkov še vedno v uporabi. Najbolj priljubljeni so v ZDA, Nemčiji in na Japonskem.