Avto

Avto, ki je elektrificiral ceste sveta

Skrivnost najbolje prodajanega električnega avta na svetu je v uravnoteženosti vseh lastnosti – od udobja, prostora, dosega in seveda cene pod 30 tisoč evri. Sedaj je na vrsti nova generacija, o njej podrobno že ta četrtek.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

15.01.2018 00:05
Čas branja: 5 min
Avto, ki je elektrificiral ceste sveta
Nissan leaf je prvi množičen električni avto na svetu, rodil se je leta 2010 in do danes prepričal več kot 300 tisoč kupcev. Sedaj je na vrsti druga generacija, ki prvo presega v vseh pogledih, obenem pa ostaja cenovno dostopna. Skupaj z baterijo (upoštevaje slovenske subvencije) bo stal okoli 26 tisoč evrov. Foto: Nissan

Nissan leaf ni prvi električni avto na trgu, je pa vsekakor najpomembnejši, saj velja za prvi množični električni avto na svetu. V sedmih letih je prepričal več kot 300 tisoč kupcev in se je kljub priletnosti uvrstil v sam prodajni vrh med tovrstnimi avtomobili.

Vožnje z novim leafom na Tenerifu - avto, ki bo demokratiziral elektriko na naših cestah.

Nissan je leafa, kot samostojno oblikovan in zasnovan električni avto, predstavil jeseni leta 2010 in ga sprva namenil japonskim in ameriškim kupcem, pozneje pa še preostalemu delu sveta z vsaj delno razvito infrastrukturo elektropolnilnic.

V tistih letih je bil osamljen, družbo mu je delalo le še nekaj modelov drugih avtomobilskih znamk. Tudi prodaja je prvo leto dosegla le 50 enot, eksplodirala pa je že leta 2011 z več kot 22 tisoč vozili, ki so kupce našli predvsem na Japonskem (prek 10 tisoč) in v ZDA (dobrih devet tisoč).

Leaf je vrh priljubljenosti dosegel leta 2014, ko je v svetu našel prek 60 tisoč kupcev, od tega več kot štiri tisoč tudi v Franciji in na Norveškem – ta je do danes postala meka za električne avtomobile, ki si režejo že četrtino trga. Lani je leaf predal prodajno krono tesli modelu S, gledano zgodovinsko, pa je ohranil prvo mesto v prodaji električnih avtomobilov.

Na slovenski trg ni nikoli uradno zapeljal, kupci pa so ga kupili prek drugih kanalov. Z novim modelom bo drugače, leaf druge generacije bo od letošnje pomladi naprodaj tudi prek uradne Nissanove mreže.

In v čem je skrivnost uspeha futurističnega nissana? Ko pogledamo v preteklost in električnega japonca primerjamo s tekmeci, je odgovor predvsem v uravnoteženosti vseh lastnosti – od udobja, prostora, dosega in seveda cene. Prvi leafi so na slovenski trg pripeljali s ceno okoli 30 tisoč evrov.

Ko je Eko sklad pred dvema letoma povečal subvencije za električne avtomobile, Nissan pa znižal cene priletnega leafa, je cena upadla pod 25 tisočakov. Danes električni avto dobite že za dobrih 23 tisočakov z vključeno baterijo. To poudarjamo zato, ker sestrski Renault ponuja električne avtomobile po nižjih cenah, a v ponudbo ni vključena baterija, zanjo je treba doplačati ali jo najemati.

Kaj ponuja leaf prve generacije? Avto je dolg 4,45 metra, petvratne zasnove, s prostorno in zračno potniško kabino ter razmeroma mehkim podvozjem. Srce nissana leafa je električni motor z 80 kilovati in 280 newtonmetri navora, ta omogoča največjo hitrost 145 kilometrov na uro in pospešek do sto kilometrov na uro v 11,9 sekunde ter sklop litij-ionskih baterij z zmogljivostjo 24 kilovatnih ur, ki uradno omogočajo doseg 175 kilometrov. Leta 2013 je Nissan s posodobitvami doseg pri enaki zmogljivosti baterije povečal na 199 kilometrov.

Po izkušnjah prvega lastnika leaf pri nas, Simona Čretnika, je doseg med sto in 150 kilometri. Polnjenje baterije traja 11 ur prek hišne oziroma šest ur prek električne polnilnice, njena hitra različica čas skrajša na pol ure.

Leta 2012 smo imeli 41, danes že prek 300 polnilnic

Poudarjamo, da je bila leta 2012 elektromobilnost še v povojih. Razmere za električna vozila so danes precej boljše kot pred petimi leti, saj se je število polnilnic v tem času povečalo z 41 na več kot 300.

Takrat smo se o njej pogovarjali z direktorico Siemensa Slovenija Medejo Lončar. Lončarjeva je kot največjo oviro pri razvoju električne mobilnosti videla v nepovezovanju podjetij v verigi. Lončarjeva je omenila še eno žgočo temo, ta je aktualna še danes. Poudarila je, da bodo morali ponudniki avtov razmišljati širše – tudi o tem, kje bo njihov kupec polnil baterije in kako bo lahko koristno porabil čas med polnjenjem. Pomembni členi te verige postajajo projektanti stavb, ponudniki parkirnih prostorov in načrtovalci prometne ureditve v mestih. Električni avti so danes le prevozno sredstvo, v prihodnosti bodo morda sredstvo za shranjevanje odvečne energije ali celo ponudnik energije v obdobjih, ko bo te v sistemu premalo.

Leta 2015 je Nissan nadgradil baterijo leafa ter njeno zmogljivost povečal s 24 na 30 kilovatnih ur ter tako povečal doseg med polnjenji na uporabnih 245 kilometrov med polnjenji, kar pomeni da so lastniki z njim lahko brez skrbi prevozili od 150 do 200 kilometrov.

Naš Vasilij Krivec se je z njim podal na pustolovščino za krompirjeve počitnice, 583 kilometrov ga je stalo le 12 evrov za energijo.

Pravi preboj je prinesel šele novi nissan leaf, predstavljen lansko jesen. Prinesel je popolnoma novo obliko, zmogljivejši motor s 110 kilovati, baterijo z zmogljivostjo 40 kilovatnih ur, več prostora, udobja, elektronskih sistemov in tudi inovacijo e-pedal, ki je na prvih vožnjah v Los Angelesu pokazala visoko uporabno vrednost. Leaf druge generacije je še pred prihodom na trg povzročil pravo evforijo in kopico naročil tudi pri Slovencih.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Avto, ki bo demokratiziral elektriko na naših cestah
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki bo demokratiziral elektriko na naših cestah 14

Novi električni nissan leaf je golf ali clio med električnimi avtomobili. Avto, ki prinaša skoraj izjemno izkušnjo, ne da bi od voznika in potnikov zahteval pretirano privajanje ali odpovedovanje, ter prihodnost pretvarja v sedanjost. Ekskluzivno smo ga preizkusili na Tenerifu.

FINANCE
Avto
(Intervju) ''Ne bojte se električnega avta, leta ga ne bodo zdelala''
Avto
AvtoMiloš Milač (Intervju) ''Ne bojte se električnega avta, leta ga ne bodo zdelala'' 36

Intervju - Francesco Giacalone, evropski direktor marketinga električnih vozil pri Nissanu

FINANCE
Avto
Prihodnost pretvarja v sedanjost
Avto
AvtoMatej Kačič Prihodnost pretvarja v sedanjost

Novi električni nissan leaf je golf ali clio med električnimi avtomobili ter že danes prinaša skoraj izjemno izkušnjo, ne da bi od voznika in potnikov zahteval pretirano privajanje ali odpovedovanje.

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.

FINANCE
Avto
Koliko stane najbolj zaželeni električni avto?
Avto
AvtoMatej Kačič Koliko stane najbolj zaželeni električni avto? 17

Na slovenske ceste je uradno zapeljal Nissan leaf, ki bo kot kaže zlahka ubranil primat najbolje prodajanega električnega avtomobila. Domačim kupcem je s subvencijo na voljo za 27.990 evrov.

FINANCE
Avto
Carlos Ghosn je izpolnil dolgoletne sanje, danes vodi največjega proizvajalca na svetu
Avto
AvtoMiloš Milač Carlos Ghosn je izpolnil dolgoletne sanje, danes vodi največjega proizvajalca na svetu

Predsednik zveze p(Renault Nissan#Renault Nissan) p(Mitsubishi#Mitsubishi) o(Carlos Ghosn#Carlos Ghosn) je tik pred odhodom v pokoj dosegel dolgoletni cilj – zvezo je, s pomočjo Mitsubishija, pripeljal na vodilno mesto med avtomobilskimi proizvajalci v svetu.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)