Slovo brkatega moža, ki je nemško zvezdo popeljal na vrh Slovo brkatega moža, ki je nemško zvezdo popeljal na vrh Po 13 letih se z vrha Daimlerja poslavlja karizmatični brkati mož Dieter Zetsche. Pripravili smo pregled najzanimivejšega dogajanja v koncernu v času njegovega vodenja.
Kaj je na slovenskih cestah pokazal električni dostavnik MAN Kaj je na slovenskih cestah pokazal električni dostavnik MAN Po ljubljanskih ulicah z električnim dostavnikom MAN eTGE s sto kilovati moči in 173 kilometri dosega.
Astronomska cena okoljskih predpisov za tovorni promet: od 20 do 50 tisoč evrov na tovornjak Astronomska cena okoljskih predpisov za tovorni promet: od 20 do 50 tisoč evrov na tovornjak Za izpolnitev postavljenih okoljskih izpustov tovornega prometa za leti 2025 in 2030, bi v Evropi potrebovali približno 20 tisoč priključkov moči od 150 do 500 kilovatov in šest tisoč priključkov za polnjenje do moči 500 (ali več) kilovatov. V tem trenutku ni niti enega.
GT za drobiž GT za drobiž Mercedes-Benz na naših tleh predstavlja novi CLA – štirivratni kupe na osnovi razreda A oziroma kompaktne generacije mercedes-benzov. Tudi novi CLA je privlačen, dinamičen in sodoben. Tudi drag ali pa poceni, odvisno od tega, kako ga gledate.

Avto, ki je elektrificiral ceste sveta

Čas branja: 5 min
15.01.2018  00:05
Skrivnost najbolje prodajanega električnega avta na svetu je v uravnoteženosti vseh lastnosti – od udobja, prostora, dosega in seveda cene pod 30 tisoč evri. Sedaj je na vrsti nova generacija, o njej podrobno že ta četrtek.
Avto, ki je elektrificiral ceste sveta
Nissan leaf je prvi množičen električni avto na svetu, rodil se je leta 2010 in do danes prepričal več kot 300 tisoč kupcev. Sedaj je na vrsti druga generacija, ki prvo presega v vseh pogledih, obenem pa ostaja cenovno dostopna. Skupaj z baterijo (upoštevaje slovenske subvencije) bo stal okoli 26 tisoč evrov.
Foto: Nissan

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Nissan dodaj
Renault dodaj
Simon Čretnik dodaj
Vasilij Krivec dodaj

Nissan leaf ni prvi električni avto na trgu, je pa vsekakor najpomembnejši, saj velja za prvi množični električni avto na svetu. V sedmih letih je prepričal več kot 300 tisoč kupcev in se je kljub priletnosti uvrstil v sam prodajni vrh med tovrstnimi avtomobili.

Vožnje z novim leafom na Tenerifu - avto, ki bo demokratiziral elektriko na naših cestah.

Nissan je leafa, kot samostojno oblikovan in zasnovan električni avto, predstavil jeseni leta 2010 in ga sprva namenil japonskim in ameriškim kupcem, pozneje pa še preostalemu delu sveta z vsaj delno razvito infrastrukturo elektropolnilnic.

V tistih letih je bil osamljen, družbo mu je delalo le še nekaj modelov drugih avtomobilskih znamk. Tudi prodaja je prvo leto dosegla le 50 enot, eksplodirala pa je že leta 2011 z več kot 22 tisoč vozili, ki so kupce našli predvsem na Japonskem (prek 10 tisoč) in v ZDA (dobrih devet tisoč).

Leaf je vrh priljubljenosti dosegel leta 2014, ko je v svetu našel prek 60 tisoč kupcev, od tega več kot štiri tisoč tudi v Franciji in na Norveškem – ta je do danes postala meka za električne avtomobile, ki si režejo že četrtino trga. Lani je leaf predal prodajno krono tesli modelu S, gledano zgodovinsko, pa je ohranil prvo mesto v prodaji električnih avtomobilov.

Na slovenski trg ni nikoli uradno zapeljal, kupci pa so ga kupili prek drugih kanalov. Z novim modelom bo drugače, leaf druge generacije bo od letošnje pomladi naprodaj tudi prek uradne Nissanove mreže.

In v čem je skrivnost uspeha futurističnega nissana? Ko pogledamo v preteklost in električnega japonca primerjamo s tekmeci, je odgovor predvsem v uravnoteženosti vseh lastnosti – od udobja, prostora, dosega in seveda cene. Prvi leafi so na slovenski trg pripeljali s ceno okoli 30 tisoč evrov.

Ko je Eko sklad pred dvema letoma povečal subvencije za električne avtomobile, Nissan pa znižal cene priletnega leafa, je cena upadla pod 25 tisočakov. Danes električni avto dobite že za dobrih 23 tisočakov z vključeno baterijo. To poudarjamo zato, ker sestrski Renault ponuja električne avtomobile po nižjih cenah, a v ponudbo ni vključena baterija, zanjo je treba doplačati ali jo najemati.

Kaj ponuja leaf prve generacije? Avto je dolg 4,45 metra, petvratne zasnove, s prostorno in zračno potniško kabino ter razmeroma mehkim podvozjem. Srce nissana leafa je električni motor z 80 kilovati in 280 newtonmetri navora, ta omogoča največjo hitrost 145 kilometrov na uro in pospešek do sto kilometrov na uro v 11,9 sekunde ter sklop litij-ionskih baterij z zmogljivostjo 24 kilovatnih ur, ki uradno omogočajo doseg 175 kilometrov. Leta 2013 je Nissan s posodobitvami doseg pri enaki zmogljivosti baterije povečal na 199 kilometrov.

Po izkušnjah prvega lastnika leaf pri nas, Simona Čretnika, je doseg med sto in 150 kilometri. Polnjenje baterije traja 11 ur prek hišne oziroma šest ur prek električne polnilnice, njena hitra različica čas skrajša na pol ure.

Leta 2012 smo imeli 41, danes že prek 300 polnilnic

Poudarjamo, da je bila leta 2012 elektromobilnost še v povojih. Razmere za električna vozila so danes precej boljše kot pred petimi leti, saj se je število polnilnic v tem času povečalo z 41 na več kot 300.

Takrat smo se o njej pogovarjali z direktorico Siemensa Slovenija Medejo Lončar. Lončarjeva je kot največjo oviro pri razvoju električne mobilnosti videla v nepovezovanju podjetij v verigi. Lončarjeva je omenila še eno žgočo temo, ta je aktualna še danes. Poudarila je, da bodo morali ponudniki avtov razmišljati širše – tudi o tem, kje bo njihov kupec polnil baterije in kako bo lahko koristno porabil čas med polnjenjem. Pomembni členi te verige postajajo projektanti stavb, ponudniki parkirnih prostorov in načrtovalci prometne ureditve v mestih. Električni avti so danes le prevozno sredstvo, v prihodnosti bodo morda sredstvo za shranjevanje odvečne energije ali celo ponudnik energije v obdobjih, ko bo te v sistemu premalo.

Leta 2015 je Nissan nadgradil baterijo leafa ter njeno zmogljivost povečal s 24 na 30 kilovatnih ur ter tako povečal doseg med polnjenji na uporabnih 245 kilometrov med polnjenji, kar pomeni da so lastniki z njim lahko brez skrbi prevozili od 150 do 200 kilometrov.

Naš Vasilij Krivec se je z njim podal na pustolovščino za krompirjeve počitnice, 583 kilometrov ga je stalo le 12 evrov za energijo.

Pravi preboj je prinesel šele novi nissan leaf, predstavljen lansko jesen. Prinesel je popolnoma novo obliko, zmogljivejši motor s 110 kilovati, baterijo z zmogljivostjo 40 kilovatnih ur, več prostora, udobja, elektronskih sistemov in tudi inovacijo e-pedal, ki je na prvih vožnjah v Los Angelesu pokazala visoko uporabno vrednost. Leaf druge generacije je še pred prihodom na trg povzročil pravo evforijo in kopico naročil tudi pri Slovencih.

Poslovni avto leta 2019

Glasujte za najboljši avto leta v petih kategorijah: službeni, poslovni, managerski, EKO avto in luksuzni terenec.
Glasovanje poteka do 20. maja.

 

Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Avto, ki bo demokratiziral elektriko na naših cestah 16

Novi električni nissan leaf je golf ali clio med električnimi avtomobili. Avto, ki prinaša skoraj izjemno izkušnjo, ne da bi od voznika...

AVTO
Novice
Novice Noro povpraševanje po električnem nissanu leafu, tudi pri Slovencih 26

Nissan leaf druge generacije bo Slovence stal 26 tisoč evrov, prvi pooblaščeni servis bo v Moravčah, podjetja pa kupcem v ceni ponujajo...

AVTO
Nasveti
Nasveti Kdaj se splača električni službeni avto – primerjava dizelske octavie z nissanom leafom in renaultom zoejem 6

Koliko vas pri 15 tisoč kilometrih na leto stane škoda octavia z dizelskim motorjem in električna nissan leaf in renault zoe, kdaj se...

AVTO
PAL
PAL Prihodnost pretvarja v sedanjost

Novi električni nissan leaf je golf ali clio med električnimi avtomobili ter že danes prinaša skoraj izjemno izkušnjo, ne da bi od...

AVTO
Posel
Posel (Intervju) ''Ne bojte se električnega avta, leta ga ne bodo zdelala'' 45

Intervju - Francesco Giacalone, evropski direktor marketinga električnih vozil pri Nissanu

AVTO
Novosti
Novosti Novi nissan leaf: večji doseg, nižja cena in le en pedal 7

Večji doseg baterije, nižja cena in številni inovativni sistemi, med njimi tudi samodejno ustavljanje brez pritiska na zavoro

AVTO
Novosti
Novosti Koliko stane najbolj zaželeni električni avto? 17

Na slovenske ceste je uradno zapeljal Nissan leaf, ki bo kot kaže zlahka ubranil primat najbolje prodajanega električnega avtomobila....

FINANCE
Članki
Članki Ko začnejo Kitajci poudarjati kakovost – cene surovin upadajo

Strah pred presežno ponudbo zaradi preobrata v kitajskem dojemanju, da ni pomembna samo hitrost, ampak tudi kakovost gospodarske rasti,...