Nissan leaf ni prvi električni avto na trgu, je pa vsekakor najpomembnejši, saj velja za prvi množični električni avto na svetu. V sedmih letih je prepričal več kot 300 tisoč kupcev in se je kljub priletnosti uvrstil v sam prodajni vrh med tovrstnimi avtomobili.
Vožnje z novim leafom na Tenerifu - avto, ki bo demokratiziral elektriko na naših cestah.
Nissan je leafa, kot samostojno oblikovan in zasnovan električni avto, predstavil jeseni leta 2010 in ga sprva namenil japonskim in ameriškim kupcem, pozneje pa še preostalemu delu sveta z vsaj delno razvito infrastrukturo elektropolnilnic.
V tistih letih je bil osamljen, družbo mu je delalo le še nekaj modelov drugih avtomobilskih znamk. Tudi prodaja je prvo leto dosegla le 50 enot, eksplodirala pa je že leta 2011 z več kot 22 tisoč vozili, ki so kupce našli predvsem na Japonskem (prek 10 tisoč) in v ZDA (dobrih devet tisoč).
Leaf je vrh priljubljenosti dosegel leta 2014, ko je v svetu našel prek 60 tisoč kupcev, od tega več kot štiri tisoč tudi v Franciji in na Norveškem – ta je do danes postala meka za električne avtomobile, ki si režejo že četrtino trga. Lani je leaf predal prodajno krono tesli modelu S, gledano zgodovinsko, pa je ohranil prvo mesto v prodaji električnih avtomobilov.
Na slovenski trg ni nikoli uradno zapeljal, kupci pa so ga kupili prek drugih kanalov. Z novim modelom bo drugače, leaf druge generacije bo od letošnje pomladi naprodaj tudi prek uradne Nissanove mreže.
In v čem je skrivnost uspeha futurističnega nissana? Ko pogledamo v preteklost in električnega japonca primerjamo s tekmeci, je odgovor predvsem v uravnoteženosti vseh lastnosti – od udobja, prostora, dosega in seveda cene. Prvi leafi so na slovenski trg pripeljali s ceno okoli 30 tisoč evrov.
Ko je Eko sklad pred dvema letoma povečal subvencije za električne avtomobile, Nissan pa znižal cene priletnega leafa, je cena upadla pod 25 tisočakov. Danes električni avto dobite že za dobrih 23 tisočakov z vključeno baterijo. To poudarjamo zato, ker sestrski Renault ponuja električne avtomobile po nižjih cenah, a v ponudbo ni vključena baterija, zanjo je treba doplačati ali jo najemati.
Kaj ponuja leaf prve generacije? Avto je dolg 4,45 metra, petvratne zasnove, s prostorno in zračno potniško kabino ter razmeroma mehkim podvozjem. Srce nissana leafa je električni motor z 80 kilovati in 280 newtonmetri navora, ta omogoča največjo hitrost 145 kilometrov na uro in pospešek do sto kilometrov na uro v 11,9 sekunde ter sklop litij-ionskih baterij z zmogljivostjo 24 kilovatnih ur, ki uradno omogočajo doseg 175 kilometrov. Leta 2013 je Nissan s posodobitvami doseg pri enaki zmogljivosti baterije povečal na 199 kilometrov.
Po izkušnjah prvega lastnika leaf pri nas, Simona Čretnika, je doseg med sto in 150 kilometri. Polnjenje baterije traja 11 ur prek hišne oziroma šest ur prek električne polnilnice, njena hitra različica čas skrajša na pol ure.
Leta 2012 smo imeli 41, danes že prek 300 polnilnic
Poudarjamo, da je bila leta 2012 elektromobilnost še v povojih. Razmere za električna vozila so danes precej boljše kot pred petimi leti, saj se je število polnilnic v tem času povečalo z 41 na več kot 300.
Takrat smo se o njej pogovarjali z direktorico Siemensa Slovenija Medejo Lončar. Lončarjeva je kot največjo oviro pri razvoju električne mobilnosti videla v nepovezovanju podjetij v verigi. Lončarjeva je omenila še eno žgočo temo, ta je aktualna še danes. Poudarila je, da bodo morali ponudniki avtov razmišljati širše – tudi o tem, kje bo njihov kupec polnil baterije in kako bo lahko koristno porabil čas med polnjenjem. Pomembni členi te verige postajajo projektanti stavb, ponudniki parkirnih prostorov in načrtovalci prometne ureditve v mestih. Električni avti so danes le prevozno sredstvo, v prihodnosti bodo morda sredstvo za shranjevanje odvečne energije ali celo ponudnik energije v obdobjih, ko bo te v sistemu premalo.
Leta 2015 je Nissan nadgradil baterijo leafa ter njeno zmogljivost povečal s 24 na 30 kilovatnih ur ter tako povečal doseg med polnjenji na uporabnih 245 kilometrov med polnjenji, kar pomeni da so lastniki z njim lahko brez skrbi prevozili od 150 do 200 kilometrov.
Naš Vasilij Krivec se je z njim podal na pustolovščino za krompirjeve počitnice, 583 kilometrov ga je stalo le 12 evrov za energijo.
Pravi preboj je prinesel šele novi nissan leaf, predstavljen lansko jesen. Prinesel je popolnoma novo obliko, zmogljivejši motor s 110 kilovati, baterijo z zmogljivostjo 40 kilovatnih ur, več prostora, udobja, elektronskih sistemov in tudi inovacijo e-pedal, ki je na prvih vožnjah v Los Angelesu pokazala visoko uporabno vrednost. Leaf druge generacije je še pred prihodom na trg povzročil pravo evforijo in kopico naročil tudi pri Slovencih.