Španska znamka Seat je tista o kateri se v Skupini Volkswagen najmanj in najbolj zadržano govori, pa še to večinoma povezavi s težavami. V času krize in tudi pred njo je Seta Volkswagnu povzročal predvsem skrbi – izgubo in pomanjkanje identitete, zato so bile še pred nekaj leti glasne govorice o prodaji Seata.
Danes pa so skrbi drugačne, zaradi zadržanosti povezane s preteklimi leti, Seat ne zmore izdelati toliko avtomobilov, kolikor bi jih kupci želeli. V to zgodbo sodi tudi arona, majhen športni terenec B razreda, ki je te dni zapeljal na slovenski trg.
Globalne številke kažejo, da je Seat lani prodal 468.400 vozil, kar je za 16,4 odstotke več kot predlani in kar 45,9 odstotka več kot leta 2012. Obenem pa je to najboljši rezultat po rekordnem letu 2001. Pri nas se znamka prav tako postavlja nazaj na kolesa, leta 2012 je slovenske tablice dobilo 1.150 novih seatov, leta 2015 je znamka že presegla številko dva tisoč, lani je našla 2.450 kupcev, letos pa načrtuje prodajo 2.600 avtomobilov.
Gre za registracije, je iskrena direktorica znamke Simona Mavsar,. »Okoli 30 odstotkov vozil izvozimo, a raste tudi prodaja slovenskim kupcem, letos bo rast kar 40 odstotna!«
Mavsarjeva je še dodala, da bi številke utegnili biti še višje, če bi dobava sledila povpraševanju. A ni tako. Vseeno upa, da bo letos uspela dobiti in seveda prodati 400 aron, majhnih športnih terencev B razreda, ki je te dni zapeljal na naše ceste.
Podrobno o seat aroni iz prve predstavitve v Španiji
Arona vstopa v razred, ki je vse bolj priljubljen in si tudi znotraj A0 razreda majhnih vozil danes reže že 35,7 odstotni delež. Ključni poudarki arone so skromne zunanje mere, dolga je le 4,14 metra in visoka 1,54 metra, a vseeno zračna in prostorna kabina, 400 litrski prtljažnik in visoka nasajenost karoserije – ta je od tal oddaljena najmanj 19 centimetrov.
Arona je tudi sodoben avto, saj je podedovala vse varnostne in elektronske sisteme, ki so na voljo v razred večji ateci, vključno z doplačljivim radarskim tempomatom. Junija letos bo dobila še 10,2 palčni virtualni kokpit oziroma digitalno armaturno ploščo.
Cene za malo Španko so zanimive, poravnane pa so z daljšim, a nižjim leonom. Osnovni bencinar – trivaljni 1.0 TSI s 70 kilovati stane 14.990 evrov, enako zmogljiv turbodizel 1.6 TDI pa 18.891 evrov. Trgovci na te cene priznajo še tisočaka popusta, a le v primeru, da vsaj del arone financirate s hišnim (Porsche) kreditom ali lizingom.
Še glede garancije oziroma jamstva. Seat in tudi druge znamke Skupine Volkswagen (Audi, Volkswagen in Škoda) imajo od prvega januarja letos le še štiri leta garancije oziroma jamstva (prvi dve leti je tovarniška garancija) in ne več šest let skupnega jamstva, dodatno leto ali dve je mogoče doplačati.