Kopica novih evropskih znamk, oblikovalske legende v žiriji in skupaj 62 avtomobilov, ki se bojujejo za nazive svetovni avto leta. Zanje bomo na Financah glasovali še v tem tednu.Izbor svetovni avto leta oziroma World Car Awards je že pet let zapored največji in najodmevnejši avtomobilski izbor na svetu. Poteka že 13. leto zapored, na njem pa sodeluje 82-članska žirija strokovnih in priznanih žirantov iz Azije, Evrope in Severne Amerike. Od predlanskim je del izbora tudi Časnik Finance.
Kako poteka izbor? Člani žirije bomo glasovali v kategorijah svetovni, luksuzni, športni, mestni in zeleni avto leta 2018. Pri mestnih (urban) avtih je omejitev njihova dolžina, ta ne sme presegati štiri metre. Pri zelenih (green) pa poraba, ki ne sme presegati štirih litrov na sto kilometrov. Zadnja kategorija bo prihodnje leto dobila novo ime – inovacija leta – ter nov pomen, ki je povezan s smernicami razvoja avtomobilske industrije, ki gre v smeri elektrifikacije, avtonomne vožnje, povezljivosti in varnostnih sistemov.
Nad obliko legende avtomobilskega dizajna
Za nagrado svetovni dizajn leta 2018 glasujejo strokovnjaki na tem področju. Od letos žirijo sestavljata tudi legendi avtomobilskega dizajna, Gordan Murray in Širo Nakamura. Murray je v preteklosti oblikoval dirkalnike formule 1, mclarna F1, nissana 350Z in GT-R ter modela cube in qashqai. Od lani upokojeni Širo Nakamura pa je v preteklosti vodil dizajn Nissanov. Žirijo sestavlja tudi Patrick Le Quement, oče prvega renaulta twinga.
V izboru tudi Renault, Peugeot in Citroën
Druščina kandidatov za nagrade je letos res pisana, predvsem pa je močno obogatena z nekaterimi novimi evropskimi znamkami. V glavni kategoriji tako nastopajo Renault s koleosom, Peugeot z aktualnim evropskim avtom leta 3008, Citroën z majhnim crossoverjem C3 aircrossom in Alfa Romeo s stelviom in giulio. Med kandidati v glavni kategoriji je tudi lanski slovenski poslovni avto leta opel insignia. Kot pogoj za uvrstitev med kandidate je vsaj 750 izdelanih vozil, ki so ali bodo v prodaji med 1. januarjem 2017 in 31. majem 2018 vsaj na dveh celinah.
V Los Angeles za volan 23 kandidatov
Kako smo se na Financah lotili ocenjevanja? Avtomobile smo preizkušali od začetka minulega leta. Novembra smo bili na posebnem dogodku v Los Angelesu (udeležilo se ga je rekordnih 35 novinarjev), na katerem smo poleg nekaterih evropskih (skupaj 23 avtomobilov) spoznali še ameriške in azijske kandidate, ki jih ni na voljo na evropskem trgu. Na posebnih preizkusnih vožnjah smo še pred uradno predstavitvijo vozili lexusa LS in nissana leafa. Alfa Romeo je v Los Angeles pripeljala kar tri avtomobile, stelvia in dve giulii, zaman pa smo čakali hondo civic type-R in novega accorda.
Korejci so čakali do zadnjega
Med skupaj 62 kandidati (od tega jih 29 sodi v glavno kategorijo svetovni avto leta) nam jih je v zadnjem letu dni uspelo preizkusiti 46 oziroma tri četrtine vseh, v tem tednu so našo pozornost dobili še zadnji trije korejski avtomobili – hyundai kona, kia stonic in picanto. Nekaterih avtomobilov, predvsem v kategoriji športni avto leta, med njimi sta tudi hyundai i30N in BMW M5, pa nam ni uspelo dobiti na preizkus, zato bodo ostali neocenjeni.
Zmagovalci bodo znani konec marca
Jutri bomo oddali zadnje glasove, avtomobile pa bomo ocenili po vseh lastnostih, od udobja, prostornosti, varnosti, tehničnih rešitev, cene, vrednosti glede na ceno do primernosti za trg. Naše ocene bomo lahko razkrili po 23. januarju, ko bodo znani finalisti letošnjega izbora za svetovni avto leta. V drugem krogu, do 13. februarja, pa bomo imeli priložnost preizkusiti še manjkajoče avtomobile in vnovič oddati glasove v ožjem krogu finalistov. Prvo trojico najboljših v vsaki kategoriji bomo razkrili na ženevskem avtosalonu na začetku marca, zmagovalce svetovnega avta leta pa bomo razglasili 28. marca v New Yorku.