Byton je popolnoma nova avtomobilska znamka, ki je krila razprla na letošnjem sejmu CES. Prihaja iz Kitajske, vodi pa ga kopica izkušenih mož. Predsednik uprave je denimo Carsten Breitfeld, oče hibridnega BMW i8. K Bytonu je pristopil tudi eden od ustanoviteljev kitajskega start-upa električnih vozil Faraday Future Tom Wessner, poleg tege je le eden od 12 zaposlenih, ki je iz tega pristopilo k Bytonu.
Kitajska znamka, pisarne ima sicer v kalifornijskem Silicon Valleyu, je na sejmu CES v Las Vegasu predstavila prvi koncept, luksuzni športni terenec z elektro motorjem moči 200 kilovatov do 350 kilovatov in dosega med 400 in 520 kilometri s polno baterijo.
Oblikovno je dokaj klasičen, preseneti pa v potniški kabini z orjaškim zaslonom na dotik, ki se rasteza od enega do drugega roba kabine ter vozniškim sedežem, ki ga je moč za 12 stopinj zavrteti proti desni.
Zaslon klasičnih dimezij osem palcev, značilen za današnje avtomobile, pa je nameščen v osrednji del volanskega obroča. Bytonov prvenec deluje že skoraj kot serijski avto, prihodnje leto pa bo po napovedih dejansko zapeljal med kupce v ZDA in v Evropi. Ustanovitelji za ZDA napovedujejo privlačno ceno dobrih 40 tisoč evrov.
Foto: Byton