Pred leti pozornost z druge strani velike luže niso poželi le Kardashianovi, oskarjevca Jeff Bridges in Sandra Bullock ter filmi Avatar, Inception in Shutter Island ampak tudi »no name« Ekrem Jevrić.
Črnogorec je po svoje uspel s hitom »Kuča, posao« (Dom, služba), kjer opisuje svoj newyorški vsakdan. Prav veliko od njega nima, saj zgolj dela, od doma pa tako hodi le v službo in nazaj. Na Ekrema in njegove tegobe smo se spomnili med vožnjo s prvim elektrificiranim Minijem, a s prav nič grenkobe.
Mini je v drugi generaciji premijskega križanca namreč storil še korak naprej – največji v družini po imenu countryman S E 4All je dobil še priključno hibridni pogon z realnim dometom okoli 30 kilometrov (uradno dobrih 40). Večino kupcev hibridnega Minija bo to najbolj zanimalo, saj bodo vsakodnevni »kuča posao« obred opravili zelo poceni ali celo zastonj.
Iz namenskega prostora v prtljažniku tako le vzameš ustrezen priključni kabel (za hitro polnjenje ali pa polnjenje na klasični vtičnici), z njim povežeš obe vtičnici, na števcu morda še preveriš čas polnjenja ter zakleneš vozilo.
Zaloga električne energije za 30 kilometrov je namreč ravno prav do pisarne in nazaj, če živite v mestu ali na obrobju, tistim od malo dlje pa bo na pomoč pri tihi in predvsem poceni vožnji nazaj priskočila tudi hitra polnilnica ali kakšna običajna vtičnica. V dobrih treh urah (oziroma dveh iz domačega wallboxa) bo Mini povsem poln ter pripravljen za električno pot proti domu oziroma naslednji postaji, naj bo to popoldanska kava ali pa kak butik.
Vožnja z elektrificiranim Minijem je preprosta, pri pospeševanju med semaforji zaradi hipnega navora zabavna, predvsem pa nestresna. V tipičnem in prijetnem Mini okolju se hitro zazibaš v nek svoj svet, naenkrat te prav nič ne motijo prometne konice ali gneča na obvoznici (6-stopenjski samodejni menjalnik, aktivni tempomat), tudi sicer vožnja na elektriko pomirja, če pa se občasno le zažene trivaljnik v nosu, njegovega brundanja praktično ne slišiš.
Countryman S E se zgolj na elektriko lahko pelje tudi do hitrosti 125 km/h, v privzetem načinu Auto pa bencinec povelje prevzame pri hitrostih nad 80 km/h. Hibridni pogon sicer deluje gladko, preklopi med električnim in bencinskim motorjem pa so brezčutni in neslišni.
Elektromotor je tudi pravi stimulator za »srce« countrymana, saj s svojo sapo na pomoč priskoči tudi pri odločnem pospeševanju, 1.735 kg težak countryman (125 kg več od SD 4All) pa se takrat od podlage odriva tudi s pomočjo vseh štirih koles.
Hibridni sistem sestavljata 1,5-litrski turbo trivaljnik s 100 kilovati (136 KM), ki je ob pomoči 65-kilovatnega (88 KM) elektromotorja več kot dovolj zmogljiv za vsakdanjo uporabo.
Kombinirana moč znaša kar 165 kilovatov (224 KM), zato si hibridni countryman zasluži tudi oznako S, ki pri Miniju izdaja močnejšo različico posameznega modela. Poleg za tri tisočake (po ceniku) dražjega JCW je to namreč najhitrejši countryman v ponudbi.
Enako kot BMW 225xe ima tudi countryman S E štirikolesni pogon, ko deluje v hibridnem načinu, in samo zadnjega, ko se ga vozi le na elektriko. Z izklopljeno stabilizacijo zaradi hipnega potiska na gladkih površinah z vožnjo »pošrek« izvabi nasmešek, manj uporaben je v težjih vremenskih razmerah ali na zahtevnem terenu.
Terenska zasnova zaradi umirjenega značaja »zelenca« in narave njegovega pogona sicer ne kliče po pogostih izletih na neurejene poti, vseeno se dobro znajde na blagem terenu in makadamskih poteh. V hribe pa se z njim le ne podajte. Avtomobil namreč speljuje na elektriko, zato zadnja kolesa za hip zdrsnejo, ko se prižge bencinec pa primejo tudi sprednja - hibridni countryman tako po svoje le upraviči 4All značke na boku.
Tišina v kabini in odločnost električne vožnje sta sicer vse, kar countrymana S E izza volana loči od ostalih. No, gumb za zagon motorja sveti v barvi gorčice, instrumentna plošča pa namesto merilnika vrtljajev premore poseben merilnik moči.
Ta večino poti edini razkriva, ali se tisti hip voziš na elektriko ali bencin, oziroma ali trivaljniku pri dihanju pomaga elektromotor (boost), saj je klasični motor tih in miren.
Na sredinski konzoli razen gumba z oznako eDrive za spreminjanje načina delovanja (Auto, MAX eDrive za vožnjo samo na elektriko in Save za ohranjanje stanja baterije ali njeno polnjenje, če je izpraznjena pod 90 odstotkov) ni drugih posebnosti. Je pa po novem osrednji zaslon na dotik, kar pripomore k lažjemu upravljanju.
Privzet način delovanja ob zagonu. Določa najbolj učinkovito kombinacijo elektromotorja in bencinskega motorja, odvisno od hitrosti, pospeševanja in napolnjenosti baterije. Razdeljen je v dve fazi, če znaša napolnjenost baterije med 7 in 100 odstotki, lahko na elektriko vozite s hitrostjo do 80 km/h. Pri višjih hitrostih ali, ko to zahtevajo razmere, se avtomatsko vklopi bencinski motor.
Če stopnja napolnjenosti baterije pade pod 7 odstotkov, poteka vožnja v povsem električnem režimu z zmernim pospeškom do hitrosti 20 km/h in rahlim pospeškom ali stalno hitrostjo 55 km/h.
Način Max eDrive
Countryman S E vozi povsem na elektriko pri hitrostih do 125 km/h, seveda lahko vozite tudi hitreje ali močneje pospešite. V tem primeru se bo bencinski motor avtomatsko vklopil, ko boste pohodili plin.
Način Save battery
Preklop svetujemo, ko začne baterija pešati ali pa želite energijo prihraniti za urbana območja. Bencinski motor bo tako polnil baterijo oziroma vzdrževal stanje napolnjenosti na 90 odstotkov, ko zapeljete v mesto pa spet preklopite nazaj v električni režim.
Poleg stikala za izbor električnega načina, ima countryman S E ob menjalniku tudi klasični Green/Normal/Sport izbirnik. V programu Green se izgorevalni motor le redko vklopi, v načinu Sport pa oba motorja le čakata na ukaz voznika ter na pašo spustita vseh 224 konjev.
Čokata countrymanova zasnova in dodatna masa zaradi pogona pa pustita nekaj posledic na voznih lastnostih. Volan je sicer natančen in oster, podvozje pa Minijevsko čvrsto, a se avtomobil med hitreje odpeljanimi zavoji vseeno ne znajde tako dobro, kot kak JCW ali celo klasični Mini.
Po tej plati zelo zahtevnih voznikov ne zadovoljil, vtis pa popravi samodejni menjalnik, ki svoje delo odlično opravlja v vseh režimih vožnje.
Po nekajdnevnem druženju je prišel čas, da potegnemo črto. Countrymana S E smo disciplinirano polnili prek domače in javne polnilnice, ko je le bilo mogoče.
Tipično smo na dan naredili okoli 50 kilometrov (kar je tudi slovensko povprečje), domov pa se vračali s prazno baterijo. Ta se namreč polni le z intenzivno rekuperacijo zavorne energije in razen v načinu Save ne more računati na pomoč izgorevalnega motorja. Škoda.
Polnjenje le 36-litrske posode za gorivo (običajno 51 litrov) je razkrilo, da smo v povprečju na sto kilometrov porabili 5,5 litra goriva (ter za 10,1 kWh elektrike). Glede na zmogljivosti hibridnega countrymana je poraba ugodna in pomeni odlično alternativo precej glasnejši in manj zmogljivi dizelski različici.
Sploh če upoštevamo cenik, po katerem je countryman S E le 2.500 evrov dražji od dizla SD oziroma samo 350 evrov dražji od dizla SD 4All, kar po odštetju subvencije v višini 4.500 evrov pomeni, da je s ceno okoli 33.450 evrov od primerljivega dizla s (pravim) štirikolesnim pogonom cenejši za več kot tri tisoč evrov.