Pri Škodi v Sloveniji tako uspešnega leta še niso imeli. V iztekajočem letu bodo prodali dobrih 7.100 vozil, kar je 13 odstotkov več kot lani – nekaj malega tudi na račun policije. »Škoda je pri Slovencih zelo priljubljena, po njej pa posegajo vse mlajši kupci, med njimi je vse več žensk,« je povedal prvi mož češke znamke pri nas Petr Podlipny.
A če je Podlipny zelo dobrih izdelkov ter posledično krepke rasti prodaje znamke, s katero je »zrasel gor« že vajen, je skupaj s sodelavci zadnje čase priča nečemu novemu. »Slovenci Škode kupujete, še preden jih sploh vidite, kaj šele preizkusite,« je dejal ob začetku prodaje karoqa, 4,38 metra dolgega športnega terenca, ki oblikovno precej spominja na večjega kodiaqa.
Karoqa je namreč naročilo že 200 Slovencev, kar dišiš po novi sladko-grenki zgodbi, ki so jo pri Škodi prvič občutili ob začetku prodaje kodiaqa – tudi tega smo pri nas razgrabili za več mesecev vnaprej. Skupaj naj bi karoq prihodnje leto našel 400 kupcev, podobno kodiaq, prostora za rast na trgu športnih terencev pa ima Škoda še veliko, saj bo njun tržni delež znašal okoli 20 odstotkov.
In s čim je Slovence tako obnorel od kodiaqa za 30 cm krajši avtomobil, pri katerem se cene trenutno začnejo pri 21.712 evrov? Toliko namreč stane bogateje opremljena različica Ambition z 1.0 TSI motorjem s 85 kilovati (115 KM) , cenejši Active s ceno pod 20 tisoč evrov pa bo na voljo pozneje.
Gotovo so bolj kompaktne mere njegova prednost, saj je lažji in okretnejši med vožnjo. K njegovim plus točkam lahko dodamo še modno športno-terensko podobo, funkcionalno kabino, prostornost in prilagodljivost, preverjeno koncernsko tehniko, bogato opremo, aktivno in pasivno varnost ter (za doplačilo) tudi zadnje pomične sedeže Varioflex.
Ti so vzdolžno nastavljivi in popolnoma odstranljivi, namesto srednjega imamo denimo prostor za smuči ali sup, lahko pa oba stranska tudi potisnemo skupaj in dobimo prostorno klop.
Družine bodo gotovo razmislile o njihovem nakupu za 355 evrov, glede na njihov položaj pa se v zadku skriva 479 oziroma 521-litrski prtljažnik, ki se ga lahko poveča na 1.810 litrov. Karoq je tudi prva Škoda, ki se ponaša s povsem digitalnimi merilniki.
Kupci lahko trenutno izbirajo med štirimi že znanimi motorji, dva sta bencinska in dva dizelska. Vstopnico pomeni 1,0-litrski trivaljnik, omembe vreden pa je tudi novi 1,5-litrski bencinski TSI s 110 kW (150 KM).
Pri dizlih sta na voljo 1,6-litrski TDI s 85 kW in dvolitrski TDI s 110 kW, v prihodnjih mesecih se bo pridružil še 140 kilovatni dvolitrski TDI. Vsi razen litrskega TSI so lahko opremljeni tudi z DSG menjalnikom, štirikolesni pogon pa je rezerviran le za dvolitrski dizel.
Škoda pri Karoqu velik pomen namenja vozni dinamiki in asistenčnim sistemom. Podvozje so izpopolnili in omogoča lahkotno vožnjo na cestah, karoq pa se zlahka spopade tudi s terenskimi izzivi.
Za lažje premagovanje terena mu je poleg 4x4 pogona v pomoč še terenski program Off-Road, avtomobil pa je obogaten tudi z mnogimi asistenčnimi sistemi in si je tudi zaradi njih prislužil pet zvezdic na EuroNCAP preizkusnem trku.
Karoq ima tako samodejno zaviranje v sili s prepoznavanjem pešcev, opozorilnik na vozila v mrtvem kotu, opozorilnik za nenadno zapuščanje prometnega pasu, na voljo pa je tudi parkirni pomočnik. Ponoči bodo prav prišli polni LED žarometi, resne dopustnike pa bo razveselila novica, da lahko vleče prikolico s težo do dveh ton.
V karoqu so na voljo tudi mobilne spletne storitve Škoda Connect, ki podpirajo tehnologijo LTE, vozniku pa zagotavljajo pomoč v primeru okvare ali nezgode, z njihovo pomočjo pa tudi dostopa do raznih informacij, v pomoč mu je tudi navigacija.
Še več spletnih storitev je mogoče uporabljati prek aplikacije Škoda Connect, tako lahko na daljavo prek pametnega telefona preverite status vozila, ga poiščete in še kaj, multimedijski sistem pa je povezljiv s pametnimi telefoni (Apple CarPlay, Android Auto in MirrorLink), na voljo je tudi predal za brezžično polnjenje.
- Cenik - Škoda karoq.pdf (0 KB)
Čeprav Škoda karoq pot v Sloveniji začenja brez osnovnega paketa, so kupci nestrpni in posegajo po dražjih in bolje opremljenih različicah Ambition in Style. Ti z izbiro motorjev in menjalnikov začetno ceno dobrih 21 tisoč evrov povišajo vse do 31.847 evrov, na voljo pa je tudi cel kup dodatne opreme.