Avtomobilska panoga leto 2017 končuje z nekajodstotno rastjo in vstopa v prav tako pozitivno leto 2018. Tega bodo zaznamovale vsaj tri smeri: nadaljnji razvoj električnih avtov in hibridov, še bogatejša ponudba športnih terencev in negovanje klasičnih razredov.
Panoga na razpotju
Ob ogledovanju novosti za leto 2018 se zdi, da se je avtomobilska panoga znašla na razpotju in se ne more odločiti, ali bi šla v novo smer ali pa bi ohranila klasični repertoar. Zato bo večina proizvajalcev izbrala varno odločitev – torej obe smeri hkrati. Negovali bodo klasične razrede in tehnike ter ponudbo nadgrajevali z električnimi avtomobili in hitom zadnjega desetletja: športnimi terenci, ki imajo v Evropi že 22-odstotni tržni delež in še vedno raste.
Obujene legende
Leto 2018 bo prineslo tudi obuditev nekaterih skoraj pozabljenih znamk. Večji odtis naj bi pustil nemško-kitajski Borgward, Renault bo obudil znamko Alpine z lahkim roadsterjem A110, Volkswagen pa se v soju dizelske afere obrača v čase, ko je imel brezmadežni ugled ter napoveduje obuditev prvega transporterja – bullija, seveda s čistim električnim pogonom. Leto 2018 prinaša obuditev še ene, sicer še kako žive legende – novi porsche 911 in njegovo 70-letnico. Ali bo ta prinesla kakšno korenito tehnično in oblikovno spremembo, v tem hipu še ni jasno.
Novi električarji
V razredu električnih vozil leto 2018 prinaša kopico novosti. Od obljubljene polne proizvodnje tesle modela 3 – avtomobila za 35 tisoč evrov, ki ga je naročilo tudi veliko evropskih kupcev (skupaj v svetu kar 450 tisoč), novega nissana leafa, ki je kot prvi električni avto močno »zakuril« tudi Slovence; ne da bi ga sploh videli, je naročila zanj oddalo 30 Slovencev.
Norija za športnimi terenci
Velika priljubljenost športnih terencev pa bo prihodnje leto podrla še zadnje zidove, v razred bodo vstopile tudi tako klasično športne ali luksuzne znamke, kot so lamborghini z modelom urus, rolls-royce s cullinanom in aston martin z DBX. SUV-manija bo pošteno pretresla tudi portfelje evropskih znamk, Volkswagen bo denimo že v začetku leta na trg pripeljal SUV velikosti golfa – prihajata T-roc za dobrih 18 tisoč evrov, pozneje pa še T-cross velikosti pola. Audi napoveduje luksuzni električni SUV e-tron quattro, poleg tega pa še najbogatejši seznam novosti v zgodovini znamke – od novih A1, A6, A7, A8, Q3 do Q8. BMW mu bo sledil z novo serijo 3 in 8 ter SUV predstavniki X2, X4 in X7 ter roadsterjem Z4.
Klasika ostaja
Prostor bo tudi za klasiko, tako pri bencinskem in dizelskem pogonu kot pri avtomobilskih razredih. Med njimi je opazen upad le pri enoprostorcih, drugi razredi bodo ostali dobro zastopani. Med vidnejše novosti 2018 bodo sodili nova generacijo potniško-dostavnih modelov, kot so citroën berlingo, peugeot partner ter tehnično sorodni opel combo. Prihaja novi ford focus, osveženi volkswagen passat v limuzinski in karavanski različici ter Jaguarjeva SUV e-pace in i-pace (zadnji je povsem električni). Kia pripravlja novo generacijo ceeda, Lexus je že tu z luksuzno limuzino LS, mercedes-benz pa bo tekmecema sledil z novim A, CLS, GLE in osveženim razredom C ter prvim terenskim poltovornjakom X, ki prihaja že v začetku leta.