Avto

Mazda6: v petih letih se je preoblekla kar trikrat

Test šestice po drugi prenovi in napoved nove, že tretje prenove poslovne japonke

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

19.12.2017 23:05
Čas branja: 6 min
Mazda6: v petih letih se je preoblekla kar trikrat
To je mazda6 po drugi prenovi, torej šestica 3.2. Na trg je zapeljala letošnjo pomlad. V praksi so spremembe zunaj zajele ogledala, inženirji pa so še izboljšali tesnjenje vrat, izolacijske materiale na motornem pokrovu ter zamenjali okna, tako da je šestica postala še bolj, a še vedno ne zelo tiha.

Japonski passat, prodoren poslovni avto mazda6, igra zanimivo igro. Po petih letih je doživel že tretjo prenovo. Tako mu Mazda podaljšuje rok trajanja, hkrati pa se oddaljuje rok za nov model. Pregledali smo, kaj je šestica v tem času doživela, kaj je pridobila, kako dobra je aktualna šestica in kaj ponuja za leto 2018.

Konec leta 2012 je napočil čas za mazdo6 tretje generacije recimo ji šestica 3.0., ki je po dinamiki in športnih lastnostih precej dišala po prvi generaciji. Mazda je takratni novinki vdihnila tudi nov oblikovalski jezik kodo, zanj pa so značilne petkotna sprednja maska in zelo razgibane poteze blatnikov.

Tehnično je Mazda ubrala drugačno smer od tekmecev. Pri bencinskih motorjih so inženirji opustili misel na turbopolnilnik in raje, ker je ceneje, močno dodelali klasične. Seriji sky activ-G (dvolitrski in 2,5-litrski) so povečali kompresijo do razmerja 14 proti ena in dosegli zelo ugodno porabo pod šest litrov. V praksi je dvolitrski motor s 121 kilovati porabil solidnih 7,5 litra, navdušil je s prijetnim zvokom in veseljem do vrtenja, manj pa s prožnostjo v nižjih vrtljajih.

Pri dizelskih motorjih je šestica dobila nov 2,2-litrski stroj s 110 oziroma 129 kilovati, tehnična rešitev sky activ-D pa je prinesla rekordno nizko kompresijo 14 proti ena in resnično zelo dobre lastnosti, med njimi tovarniško porabo le 3,9 litra (v praksi 5,5). Nova zasnova je prinesla tudi zelo lahko gradnjo, šestica tehta le od 1.300 do 1.500 kilogramov, dobra ročni in samodejni menjalnik ter še nekaj drugih rešitev. V praksi tudi precej glasne stroje (posledica skromne izolacije) in prečvrsto podvozje.

V zapiskih po preizkusu prve generacije smo razbrali še, da je šestica dobila nekaj zanimivih rešitev. Denimo sistem i-Eloop, ki shranjuje elektriko, pridobljeno pri zaviranju, in jo porablja za pogon električnih naprav (prinesel naj bi za desetino manjšo porabo). Takrat je kot dodatek ponudila radarski tempomat, sistem za opozorilo pri nenadni zamenjavi pasu in še kaj.

Drugačen pristop pa je pokazala tudi s karoserijami. Limuzina se je potegnila do 4,87 metra (13 centimetrov več kot prejšnja), karavan pa do 4,8 metra. Različni dolžini in obliki pa sta prinesli enako ceno limuzinske in karavanske različice, a tudi manj prostora na zadnji klopi karavana.

Dve leti pozneje že prva prenova

V leto 2015 se je šestica zapeljala že s prvo prenovo – šestica 3.1.. Zunaj je osvežitev zajela masko ter prednje in zadnje luči, kodo linije so postale bolj poudarjene in prepoznavne. V kabini je dobila sedempalčni zaslon na dotik, večje predale (na sredinski konzoli ga prekriva roleta) in nova stikala. Kupci pa so lahko doplačali prikazovalnik na prednje steklo (head-up display) in prvič tudi štirikolesni pogon, znan iz mazde CX-5, ta je stal dodatna dva tisočaka. Vse mazde6 so dobile električno parkirno zavoro, motorna paleta pa je ostala popolnoma enaka.

Še dve leti pozneje še ena prenova

Ni trajalo dolgo, ko se je Mazda spet lotila piljenja oblin in vsebine šestice. Letošnjo pomlad je na naš trg zapeljala z novimi spremembami, ki smo jih označili kot generacijo 3.2. V praksi so spremembe zunaj zajele ogledala, inženirji pa so še izboljšali tesnjenje vrat, izolacijske materiale na motornem pokrovu ter zamenjali okna, tako da je šestica postala še bolj tiha. V kabini je dobila nov volan, prikazovalnik na prednje steklo z večjim poljem, boljšo resolucijo in večbarvno grafiko za boljšo čitljivost.

Sistem za zaviranje v sili (SCBS) na osnovi laserja je zdaj bolj učinkovit in deluje tudi pri večjih hitrostih. Sistem TSR prepoznava prometne znake in hitrostne omejitve ter voznika opozarja na kršitve, obenem pa je sposoben prepoznati tudi znak za prepovedano smer. Nova sta še 4,6-palčni barvni TFT-zaslon med merilnikoma in temno siva barva karoserije.

Dizelski motor skyactiv-D 2.2 s 110 oziroma 129 kilovati je dobil tri sisteme, ki izboljšujejo odzivnost in zmanjšajo njegovo hrupnost. V praksi pa mazda6 z dizelskim motorjem CD175 še vedno deluje nekoliko robustno, še zlasti pri hladnem vžigu je glasna in nemirna, ko se ogreje, je bolj vljudna. V primerjavi z osveženo mazdo CX-5 ima še veliko rezerv pri uglajenosti, to pa najbrž pomeni, da se bo po novi prenovi precej povečala njena masa. Mazda CX-5 je namreč s prenovo dobila kar 45 kilogramov dodatnega izolacijskega materiala.

Največja tehnična novost v šestici 3.2. pa je sistem G-vectoring control, ki v celoti povezuje delovanje motorja, menjalnika in podvozja, ki je zaznaven tudi v praksi, ko sistem usklajuje delovanje vseh sklopov. V zavojih ali pri naglem dodajanju plina se šestica odziva hitreje kot ob umirjeni vožnji.

Tretja prenova po petih letih – mazda6 3.3.

Osvežena šestica 3.3. (v limuzinski različici, karavan čaka na Ženevo marca 2018) je bila prvič predstavljena konec novembra na avtosalonu v Los Angelesu, prihodnje leto pa prihaja tudi na naš trg.

Tokrat je dobila temeljitejšo prenovo zunanjosti. Sprednji del se zgleduje po konceptu vision coupe in ponuja novo masko, obrobljeno z debelejšo kromirano obrobo. LED-žarometi imajo integrirane meglenke, zato je spodnji del odbijača bolj čist in preprost. V kabini je šestica od svoje predhodnice z letnico 2017 ohranila le volan, vse drugo je, sicer v podrobnostih, spremenjeno.

Najvidnejša sprememba je vodoravna letev na armaturni plošči, ki sega od levih do desnih vrat pod merilniki in nad sredinsko konzolo. Novosti so še napa usnje v dražjih različicah, hlajeni sedeži in nova sedem- ali osempalčni zaslon na dotik.

Tehnično je šestica dobila 2,5-litrski bencinar iz mazde CX-5 z izklapljanjem valjev in močnejši turbodizel s 136 kilovati (185 konjskimi močmi) ter 445 newtonnmetri navora, ki bo zamenjal 129 kilovatnega. Poleg tega pa še osveženo, bolj udobno nastavljeno podvozje in natančnejši volanski mehanizem.

Radarski tempomat ima funkcijo stop & go, zvočna izolacija kabine je po vzoru mazde CX-5 precej temeljitejša, popolnoma nov pa je 2,5-litrski štirivaljni turbobencinar s 184 kilovati (250 konjskimi močmi), ki prekinja Mazdino tradicijo atmosferskih bencinskih motorjev.

Na naš trg bo šestica 3.3. zapeljala junija prihodnje leto, turbomotorja pa ne bo v ponudbi. Namenjen bo le severnoameriškemu trgu, so nam povedali v slovenski Mazdi.

Foto: Miloš Milač in Mazda

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Mazdina koncepta, ki razvnemata strasti
Avto
AvtoUroš Božin Mazdina koncepta, ki razvnemata strasti 26

Napovedujeta obliko nove generacije Mazdinih modelov. Ob obliki, ki zažiga, bo pomembno vlogo odigral tudi prvi bencinski motor homogenega kompresijskega vžiga.

FINANCE
Avto
Ko ti njegova ekscelenca poišče avtomobilsko razbitino v džungli
Avto
AvtoJanez Kovačič Ko ti njegova ekscelenca poišče avtomobilsko razbitino v džungli 1

V nemškem Augsburgu je na ogled edini Mazdin muzej, ki ni na Japonskem, in verjetno tudi edini, kjer zveš kakšno podrobnost, ki je uradna tovarniška zgodovina ne pozna.

FINANCE
Avto
Sprotno glajenje gubic mazde CX-5
Avto
AvtoMiloš Milač Sprotno glajenje gubic mazde CX-5

Mazda CX-5 ubira zanimivo pot, ki ji je v petih letih namenila prenovo, zato je še danes sveža in zelo sodobna. Po zadnji prenovi je še dražja (med 700 in 1.200 evrov), a jo dobra vsebina uvršča med najboljše avtomobile tega razreda na trgu.

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.

FINANCE
Avto
Z Miss Universe v objemu Jadranske magistrale
Avto
AvtoMatej Kačič Z Miss Universe v objemu Jadranske magistrale

Legendarna Mazda MX-5 je prava Miss Universe, saj je s svojimi čari od leta 1989 zapeljala že prek milijon kupcev. Ker tudi sodobna miata velja za roadster, ki vozniku prinaša kar največ užitka in zabave med vožnjo, smo s šibkejšim motorjem odkrivali čare Jadranske magistrale in bisere ob njej.

FINANCE
Avto
Mazdin dragulj poslej še bolj sijoč
Avto
AvtoMatej Kačič Mazdin dragulj poslej še bolj sijoč

Skozi prste smo spustili novo Mazdo CX-5, ki je le na pogled podobna predhodnici, višjo ceno pa športni terenec upraviči z več kot 700 oblikovnimi in tehničnimi dodelavami na vseh področjih.

FINANCE
Avto
Mazdin all-inclusive, ki boža premijski razred
Avto
AvtoMatej Kačič Mazdin all-inclusive, ki boža premijski razred 1

Za 40 tisoč evrov si v razredu družinskih športnih terencev težko predstavljamo avtomobil, ki bi vse čute razvajal bolj učinkovito, kot jih Mazda CX-5 s 175-konjskim turbodizlom, samodejnim menjalnikom, štirikolesnim pogonom in najbogatejšo opremo Revolution Top.