Običajen odgovor na vprašanje v naslovu bi bil: rabljen! Večina kupcev, tudi slovenskih, se po samodejnost res odpravi na trg rabljenih vozil, tam pa lahko za omenjeni denar dobi nekaj let starega passata, BMW 3 ali kakšen drug avto iz druge roke ter s serijsko vključenimi obrabljenimi deli in s tem povezanim tveganjem.
O dilemi skromnega novega ali bolj razkošnega rabljenega avtomobila smo pisali v primerjavi dacie logan MCV z nemci in francozi iz druge roke.
Če pa boste pogledovali po cenikih novih avtomobilov, bo izbira izjemno skromna. Poleg nekaj malčkov si boste lahko privoščili še dacio sandero iz B-razreda ins turbomotorjem s 66 kilovati. Sliši se dobro, pa je res tako?
Živahen motor
Poglejmo si najprej ceno in kaj dobite za ta denar. Dacia za natanko deset tisoč evrov ponuja sandera 0,9 TCE 90 easy-R. Torej 0,9-litrski trivaljni turbo s 66 kilovati ter 140 stalnimi in 150 začasnimi (ob polnem pospeševanju) newtonmetri navora pri 2.250 vrtljajih.
Motorček je živahen, ima zanimiv in prijeten zvok, je kar glasen (glasnejši kot v cliu) in s porabo okoli sedem litrov srednje žejen. Dobra izbira za le 980 kilogramov težek avto, do stotice poskoči v 11 sekundah in doseže največjo hitrost 175 kilometrov na uro.
Skromna oprema, poceni dodatki
Oprema laureate pri dacii pomeni dobro založenost, a je to treba jemati z rezervo. Ima ročno klimatsko napravo, električna stekla spredaj, ABS in ESP, štiri zračne blazine, potovalni računalnik in še kakšno malenkost. Za kaj več bo treba seči globlje v žep, a dodatki imajo dokaj razumno ceno. Soliden, a počasen multmedijski zaslon na dotik s kartografije Adriatik denimo stane 280 evrov, usnje na volanu 60 evrov, rezervna pnevmatika standardnih dimenzij 55 evrov … Zanimivo je podaljšanje jamstva na pet let oziroma sto tisoč kilometrov, ta stane 350 evrov. To je manj, kot boste odšteli za kovinsko barvo (400 evrov).
Menjalnik omogoča samodejnost, a ni prav miren
Srce sandera easy-R je poleg motorja robotiziran petstopenjski ročni menjalnik, ki omogoča vožnjo brez pedala sklopke. Torej, popolno samodejnost pri prestavljanju ali pa ročno menjavanje prestav. Osnovni želji po samodejnem menjalniku ustreže, kaj več pa ne, saj si za vsako menjavo vzame čas, vsakič sproti pa, ob hitrem dodajanju plina, tudi rad »cukne«. Umirjene voznike bo vseeno zadovoljil, še posebej ko se bodo navadili prehodov med prestavami in bodo cukanje umirili s popuščanjem plina.
Kaj sicer še ponuja sandero za deset tisočakov?
Veliko in malo hkrati. Kupci, ki se zavedajo, da kupujejo skromen avto, bodo zadovoljni s prostorskimi razmerami. Na 4,09 metra dolžine in 2,59 metra medosja bodo dobili nadpovprečno prostoren avto, ki za ta razred ponuja dovolj prostora v prednjem delu in tudi na zadnjih sedežih, poleg tega pa ima še nadpovprečno velik 320-litrski prtljažnik. Zaradi omenjene prostornosti sandero prevzema vlogo clia iz preteklosti, torej dostopnega in uporabnega avtomobila za majhne družine in službenega avta za manjše razdalje.
Materiali v kabini so ob tem preprosti, a robustni, sedeži so udobni in (voznikov) nastavljivi še po višini, predalov za drobnarije je dovolj. Vzmetenje sandera je nastavljeno na udobje, volan je dovolj lahkoten in zmerno natančen, zvočna izolacija je skromna, splošen vtis pa soliden – nič več.
Skromen kupec bo s takšnim avtomobilom zadovoljen, tudi z muhastim samodejnim menjalnikom. Za deset tisočakov pa bo dobil nov avto s tovarniško garancijo in nizkimi stroški vzdrževanja. Vsem drugim pa še vedno ostane raznovrsten trg rabljenih avtomobilov s svojimi prednostmi in slabostmi oziroma tveganji.
Priljubljen skromnež
Kako racionalni smo Slovenci, pojasni pogled na statistiko novih avtomobilov. V prvih 11 mesecih letos je bilo v Sloveniji registriranih kar 1.440 sanderov. Tudi če je polovica dobila le slovenske tablice, kupce pa drugje v Evropi, je rezultat dober in potrjuje, da znamo tudi Slovenci razmišljati zelo racionalno. Še en dokaz za dober romunski paket pa je podatek, da je sandero letos najbolje prodajan avto B-razreda v Evropi, ko gre za prodajo fizičnim kupcem. Torej bazen brez podjetij, izposojevalnic avtomobilov in podobno.
Foto: Miloš Milač