Avto

Kakšen avto s samodejnim menjalnikom dobim za deset tisočakov?

Dacia sandero 0,9 TCE 90 easy-R s samodejnim menjalnikom stane natanko deset tisoč evrov. Ponuja dovolj avtomobila za ta denar?

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

21.12.2017 23:05
Čas branja: 4 min

Običajen odgovor na vprašanje v naslovu bi bil: rabljen! Večina kupcev, tudi slovenskih, se po samodejnost res odpravi na trg rabljenih vozil, tam pa lahko za omenjeni denar dobi nekaj let starega passata, BMW 3 ali kakšen drug avto iz druge roke ter s serijsko vključenimi obrabljenimi deli in s tem povezanim tveganjem.

O dilemi skromnega novega ali bolj razkošnega rabljenega avtomobila smo pisali v primerjavi dacie logan MCV z nemci in francozi iz druge roke.

Če pa boste pogledovali po cenikih novih avtomobilov, bo izbira izjemno skromna. Poleg nekaj malčkov si boste lahko privoščili še dacio sandero iz B-razreda ins turbomotorjem s 66 kilovati. Sliši se dobro, pa je res tako?

Živahen motor

Poglejmo si najprej ceno in kaj dobite za ta denar. Dacia za natanko deset tisoč evrov ponuja sandera 0,9 TCE 90 easy-R. Torej 0,9-litrski trivaljni turbo s 66 kilovati ter 140 stalnimi in 150 začasnimi (ob polnem pospeševanju) newtonmetri navora pri 2.250 vrtljajih.

Motorček je živahen, ima zanimiv in prijeten zvok, je kar glasen (glasnejši kot v cliu) in s porabo okoli sedem litrov srednje žejen. Dobra izbira za le 980 kilogramov težek avto, do stotice poskoči v 11 sekundah in doseže največjo hitrost 175 kilometrov na uro.

Skromna oprema, poceni dodatki

Oprema laureate pri dacii pomeni dobro založenost, a je to treba jemati z rezervo. Ima ročno klimatsko napravo, električna stekla spredaj, ABS in ESP, štiri zračne blazine, potovalni računalnik in še kakšno malenkost. Za kaj več bo treba seči globlje v žep, a dodatki imajo dokaj razumno ceno. Soliden, a počasen multmedijski zaslon na dotik s kartografije Adriatik denimo stane 280 evrov, usnje na volanu 60 evrov, rezervna pnevmatika standardnih dimenzij 55 evrov … Zanimivo je podaljšanje jamstva na pet let oziroma sto tisoč kilometrov, ta stane 350 evrov. To je manj, kot boste odšteli za kovinsko barvo (400 evrov).

Menjalnik omogoča samodejnost, a ni prav miren

Srce sandera easy-R je poleg motorja robotiziran petstopenjski ročni menjalnik, ki omogoča vožnjo brez pedala sklopke. Torej, popolno samodejnost pri prestavljanju ali pa ročno menjavanje prestav. Osnovni želji po samodejnem menjalniku ustreže, kaj več pa ne, saj si za vsako menjavo vzame čas, vsakič sproti pa, ob hitrem dodajanju plina, tudi rad »cukne«. Umirjene voznike bo vseeno zadovoljil, še posebej ko se bodo navadili prehodov med prestavami in bodo cukanje umirili s popuščanjem plina.

Kaj sicer še ponuja sandero za deset tisočakov?

Veliko in malo hkrati. Kupci, ki se zavedajo, da kupujejo skromen avto, bodo zadovoljni s prostorskimi razmerami. Na 4,09 metra dolžine in 2,59 metra medosja bodo dobili nadpovprečno prostoren avto, ki za ta razred ponuja dovolj prostora v prednjem delu in tudi na zadnjih sedežih, poleg tega pa ima še nadpovprečno velik 320-litrski prtljažnik. Zaradi omenjene prostornosti sandero prevzema vlogo clia iz preteklosti, torej dostopnega in uporabnega avtomobila za majhne družine in službenega avta za manjše razdalje.

Materiali v kabini so ob tem preprosti, a robustni, sedeži so udobni in (voznikov) nastavljivi še po višini, predalov za drobnarije je dovolj. Vzmetenje sandera je nastavljeno na udobje, volan je dovolj lahkoten in zmerno natančen, zvočna izolacija je skromna, splošen vtis pa soliden – nič več.

Skromen kupec bo s takšnim avtomobilom zadovoljen, tudi z muhastim samodejnim menjalnikom. Za deset tisočakov pa bo dobil nov avto s tovarniško garancijo in nizkimi stroški vzdrževanja. Vsem drugim pa še vedno ostane raznovrsten trg rabljenih avtomobilov s svojimi prednostmi in slabostmi oziroma tveganji.

Priljubljen skromnež

Kako racionalni smo Slovenci, pojasni pogled na statistiko novih avtomobilov. V prvih 11 mesecih letos je bilo v Sloveniji registriranih kar 1.440 sanderov. Tudi če je polovica dobila le slovenske tablice, kupce pa drugje v Evropi, je rezultat dober in potrjuje, da znamo tudi Slovenci razmišljati zelo racionalno. Še en dokaz za dober romunski paket pa je podatek, da je sandero letos najbolje prodajan avto B-razreda v Evropi, ko gre za prodajo fizičnim kupcem. Torej bazen brez podjetij, izposojevalnic avtomobilov in podobno.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Zmešnjava avtomobilskih trendov v letu 2018 in prihodi ob koncu leta
Avto
AvtoMiloš Milač Zmešnjava avtomobilskih trendov v letu 2018 in prihodi ob koncu leta

Kateri avtomobili bodo v prihodnjem letu zapeljali na naše ceste in v katere smeri kažejo trendi, preizkusili smo dacio dusterja, suzukija swifta, mazdo6 in dacio sandero s samodejnim menjalnikom, na trg pa sta zapeljala škoda karoq in mitusbishi eclipse cross.

FINANCE
Avto
Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi
Avto
AvtoMiloš Milač Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi

Električni teden so zaznamovali novi nissan leaf, celostno zelo dober avto za katerega verjamem, da bo prinesel nov premik na trg električnih avtomobilov. Ponovno sem primerjal dizelski in hibridni BMW, tokrat petici z oznako 520d in 530e, izid je zanimiv. Preverili smo še evropsko prodajo avtov, avtomobilski salon v Detroitu in se poglobili v dva SUV ter dva prava terenca. Res je, niso še izumrli!

FINANCE
Avto
Na drugi konec sveta za volan kandidatov za svetovni avto leta
Avto
AvtoMiloš Milač Na drugi konec sveta za volan kandidatov za svetovni avto leta 1

V severnem delu Los Angelesa smo se ta teden seznanjali s kar 26 kandidati različnih »narodnosti«, od ameriških, japonskih, korejskih in evropskih, tudi takšnih, ki sploh še niso zapeljali na uradne predstavitve.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Najdražji avti Slovencev, najcenejši 4x4 robustneži in maksi minija
Avto
AvtoMiloš Milač Najdražji avti Slovencev, najcenejši 4x4 robustneži in maksi minija

Najdražji in najcenejši avtomobili v Sloveniji, zadnje druži pogon 4x4. Kakšen bo letos avtomobilski posel v Evropi, kako bo nanj vplival brexit. V pismu še o novem konceptnem Infinitiju, rekordih Volkswagna in o minijih z velikim bremenom mase in centimetrov, pa tudi s prepričljivo tehniko - preizkusili smo hibrida in dirkaškega JCW.

FINANCE
Avto
Duster iz pravljične zgodbe o znamki za pet tisoč evrov
Avto
AvtoMiloš Milač Duster iz pravljične zgodbe o znamki za pet tisoč evrov 3

Znamka, ki je v Evropo prodrla z obljubami o nizki ceni, danes pa odlično prodaja avtomobile za 15 do 20 tisoč evrov. Skromnost se je obrestovala, večkratno.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)