Začetek je bil nekoliko nenavaden. Ravno sem želel prisluhniti žametnemu glasu navigacijske naprave in se odpeljati novemu cilju naproti, ko je klical prijatelj in prosil za manjšo uslugo. Po telefonu sem mu pripravil uganko, s katerim avtom se bova peljala, ob pravilnem odgovoru pa bi dal za pijačo jaz.
Ok, pazi zdaj! Samodejno zaviranje v sili, radarski tempomat, opozorilnik na nenamerno zapuščanje voznega pasu, opozorilnik na vijuganje po cesti, vzvratna kamera, samodejni preklop med kratkimi in dolgimi žarometi, LED žarometi, pametni ključ, infozabavni zaslon na dotik, navigacija, preslikava mobilnih aplikacij, uporaba na primer Applovega vmesnika Car Play in Android auto, gretje prednjih sedežev in ogledal,…uf, če želiš pa ima lahko tudi štirikolesni pogon in avtomatski menjalnik. No, v katerem avtomobilu sedim?
Slišal sem vse, od passata, talismana, superba, mondea, mazde6, do športnih terencev višjega cenovnega razreda, seveda tudi kupa audijev in bmwjev do jaguarja in mercedesa S. Hladno, hladno, prijatelj moj. Ima delni hibridni sistem! Ne, ni Toyota. Všeč bi bil mami, ženi in hčerki. Peugeot 3008? Stane natanko 15.550 evrov.
»Aha, greva s kako rabljeno poslovno limuzino?« se je glasil nov strel v prazno. Ker je bil kako minuto tiho, sem mu izdal nov namig. »Made in Japan!« Hondin civic bi povečini kar ustrezal, a je za številko prevelik, pri Mitsubishiju nimajo takšnega modela, tako da… »Menda ne Suzuki swift? Je to možno?«
Danes je marsikaj možno, tudi to, da kupec za nekaj več kot 15 tisoč evrov domov odpelje nov, oblikovno všečen, tehnično moderen in temeljito opremljen mali avtomobil. Po tej plati je Suzuki swift gotovo presenečenje leta, v močni konkurenci najbolje prodajanih avtomobilov tega razreda (clio, P208, polo, corsa, fabia, sandero, C3 in drugi) pa ne bi smel biti več zapostavljen. Še več, z levo roko bi moral prepričati okoli sto kupcev na leto, na kolikor kar malce skromno računa slovenski zastopnik.
Swifta tistim s štirimi in več križi na grbi ni treba podrobneje predstavljati, športna različica GTI je tudi v naših krajih imela malodane kultni status, naslednika s štirikolesnim pogonom pa so kot kako redko rožo negovali vsi tisti, ki se veliko vozijo po snegu, hribih in gozdovih. V preteklosti je po svetu slišal tudi na ime cultus in čeprav se po svtovnih cestah vozi od leta X, je šele od leta 2004 Suzukijev globalni model – novi siwft je tako uradno tretja generacija tega avtomobila.
Generacije gor ali dol, 3,84 metra dolgi, 1,74 metra široki in 1,5 metra visok avtomobil ima danes kaj pokazati. Njegova oblika zna tudi polarizirati, kar je prej pohvala kot ne, a meni in še kakšnemu kolegu je bil všeč - kljub izrazito azijskim potezam, konec koncev gre za globalni avto in okusi po svetu se razlikujejo.
Všeč pa ni bil le nam moškim, zavzeto so ga občudovale predvsem ženske vseh starosti, hvalile njegove linije, mišičasto držo in dizajnersko kljuko na zadnjih vratih, zaradi katere se zdi, da ima swift le ena vrata na boku. Starejšim in višjeraslim je bila všeč zares velika prostornost spredaj, na zadnjih sedežih (medosna razdalja 245 cm) pa lahko brez večjih težav sedita tudi odrasli osebi. Popotovanja v družbi so lepša, kajne?
Aktiven par je hitro ugotovil, da ima za potrebe mlade družine premajhen prtljažnik, a kdor nima (več) dojenčka, bo tja brez težav zložil vrečke po večjih nakupih, razno športno opremo in prtljago za družinski dopust. Prtljažnik v osnovi sicer sprejme 265 litrov, s podiranjem zadnje klopi pa se poveča na 947 litrov, pri tem pa se zadnja klop še kar ne zloži v ravno dno in znova tvori veliko in motečo stopnico.
Če ima zunanjost nekaj azijskega pridiha, je drugače v notranjosti. Ta je ukrojena precej po evropskem okusu in skuša popihati na dušo predvsem mlajših oziroma bolj dinamičnih voznikov. Sredinska konzola je denimo obrnjena rahlo k vozniku, števce pa obroblja rdeča barva. Položaj za volanom je prijeten, pohvalimo lahko tudi ergonomijo in dostopnost večine funkcij.
Na sredinski konzoli je moderni infozabavni digitalni zaslon na dotik (znan iz vitare), s pomočjo katerega upravljamo tudi z odlično navigacijo, omogoča pa tudi preslikavo mobilnih aplikacij in uporabo Applovega vmesnika Car Play ter Android Auto. Zaslon je odziven, škoda le, ker je na njem tudi drsnik za uravnavanje jakosti zvoka (ob tipkah na volanu seveda), starejši so za tovrstne namene bolj vajeni okroglega gumba.
Pri Suzukiju so se zelo potrudili tudi z informativnim zaslonom med števcema vrtljajev in hitrosti, ki ponuja cel kup informacij. Te bodo znova povšeči mlajšim, saj prikazujejo tudi tlak turbine, navor, G sile, pospeške in pojemke, na voljo je tudi prikaz delovanja hibridnega sistema in potovalni računalnik, pogrešili pa smo digitalni prikaz hitrosti. Prek različnih prikazov se enostavno sprehajamo s tipko na volanu, potovalni računalnik pa ima kakopak palčko.
Levo pod volanom so še tipke, s pomočjo katerih uravnavamo (izklapljamo) delovanje asistenčnih sistemov, na desni strani volanskega obroča pa je mogoče preprosto vklopiti radarski tempomat ter nastaviti razdaljo do spredaj vozečega. Tempomat deluje zelo zanesljivo in je na avtocestnih vožnjah precej v pomoč. Ob tem ima swift še gretje ogledal in prednjih sedežev, samodejno preklaplja med dolgimi ni kratkimi lučmi, pohvalno pa zna tudi samodejno zavirati v sili, s piskanjem opozoriti na vijuganje po cesti, s tresenjem volana pa voznka opomni, da je nenamerno zapustil vozni pas.
Sedeži so razmeroma udobni, po azijsko nastavljivi s pomočjo ročk (po višini in naklonu), kljub izdatni bočni opori pa se v ovinkih izkaže, da je pena le malce premehka. Športno prisekan volan je pohvalno nastavljiv po višini in globini, sama kvaliteta izdelave pa je na zelo sprejemljivi ravni. Materiali so dovolj kakovostni in čeprav prevladuje trda plastika, je v swiftu prijetno sedeti.
A ker je avtomobil primarno namenjen vožnji, smo z mislijo na GTI pritisnili na gumb za zagon motorja. Litrski trivaljnik v prostem teku z grgranjem in tresenjem ne more skriti svojega porekla, vendar pa med vožnjo hitro pozabiš, da ima valj manj.
Podobno kot 1,4-litrski BoosterJet v vitari je tudi ta motor odličen. V rokah umirjenega voznika se bo izkazal z nizko porabo, obenem pa bo brez oklevanja vlekel tudi v peti prestavi pri 1.400 vrtljajih. O turbo luknji ni sledu, če bo swifta v roke dobil kak mladec pa se bo brez oklevanja vrtel vse do 6.000 vrtljajev.
Motor je spojen s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom, ki je precej soliden izdelek, šeste prestave pa niti nismo pogrešali. Pri hitrosti 130 km/h se stroj vrti s 3.000 vrtljaji, pri 110 km/h z 2.600 in pri 90 km/h z 2.100 vrtljaji. Poraba se v zadnjem primeru vrti okoli štirih litrov, na avtocesti pa znaša 5,6 litra. V povprečju je swift spil 5,5 litra na sto prevoženih kilometrov (tovarna 5,7/4,0/4,6 litra) in nas pustil odprtih ust.
Le kako je to mogoče, saj nismo vozili kot po jajcih ves čas? Prav nasprotno, s swiftom smo zgledno sledili hitrim prometnim tokovom v mestu, jo na eni izmed poti do Tolmina ubrali čez Podbrdo in v Rebernice ugriznili po moško. Čeprav novi swift v osnovi ni in niti ne želi biti športni avtomobil, se je z njim pravo veselje zapoditi skozi ovinke, saj zvesto in odzivno sledi ukazom volana. Nasploh zelo dolgo časa ostaja v začrtani smeri, pri pretiravanjih se odzove športno nadzorljivo.
Swift z natančnim podvozjem in volanom ter s tem povezano lego na cesti poudarja dinamiko, pozitivno izkušnjo v vožnji pa nadgradijo še odlične zavore. Avtomobil s 16-palčnimi platišči pri običajni vožnji nudi dovolj udobja in zgledno požira kratke udarce s ceste, tako da bo všeč tudi tistim, ki udobje postavljajo visoko na seznamu prioritet.
Po vozniški plati swift vse prej kot razočara, k lahkotnosti in krotkosti pa precej pripomore tudi nizka masa. Tehta zgolj 950 kilogramov, od konkurence je tako za okoli cent lažji, zato se kljub dinamični vožnji zna odkupiti na bencinski črpalki.
K zelo ugodni porabi pa delček prispeva tudi posebnost, tako imenovani mehki hibridni sistem SHVS. Sestavljata ga zaganjalnik-generator, ki opravlja funkcijo električnega motorja ter litij-ionska baterija. Ko se motor samodejno ustavi, se prek baterije aktivira napajanje komponent vozila. Za vnovičen zagon motorja nato poskrbi integrirani zaganjalnik-generator, ki pomaga pri speljevanju in pospeševanju z mesta, ob zaviranju pa pretvori zavorno kinetično energijo v električno in jo shrani v baterijo.
Suzuki swift tako ponuja odličen avtomobilski paket, saj za sprejemljivo ceno ponuja zelo dobre vozne lastnosti, zgledno tehniko, presenetljivo veliko opreme in prostornosti ter zvrhan seznam varnostno-asistenčnih dodatkov. Pri oblikovanju nakupnih želja v tem segmentu je vsekakor vreden razmisleka.