Nekoliko nenavadno je sicer, da v ameriški zvezni državi, ki se baha z najstrožjimi okoljskimi standardi, v državi, kjer je dom Tesle Motors, skorajda ni mogoče zaznati okoljskih sporočil, ampak le razkošje in dizajnerske primerke. Vajeni avtomobilskih salonov na skorajda vseh celinah losangeleškega z lahkoto umestimo na zemljevid. Drugo leto zapored se odvija v konvencijskem centru v hitro rastočem »down town« Los Angelesu, kjer nekdaj slaba soseska postaja zbirališče nebotičnikov in dragih stanovanj.
Avtosalon Automobility v Los Angelesu (letos je potekal od 1. do 10. decembra) zadnja leta pridobiva mednarodno veljavo, saj ujame vse novosti, ki so zaradi zamude ali pa namenoma, zaradi pomembnosti ameriškega trga, zamudile evropski salon v Parizu ali Frankfurtu in bi se rade pokazale kalifornijski smetani pred nastopom v hladnem Detroitu v januarju. Po velikosti je podoben ženevskemu, saj je pregleden, dovolj majhen, dobro organiziran in lahko obvladljiv.
Nepričakovano sporočilo
Salon v Los Angelesu smo v sklopu preizkusnih voženj za svetovni avto leta, te namenoma potekajo blizu termina odprtja salona, obiskali že lani, zato lahko potegnemo rdečo nit iz obeh predstav. Letos je dejansko enaka kot lani. Ključne besede salona so moč in terenci, predvsem domači in tudi japonski ter evropski. Nekoliko nenavadno je sicer, da v ameriški zvezni državi, ki se baha z najstrožjimi okoljskimi standardi, v državi, kjer je dom Tesle Motors, skorajda ni mogoče zaznati okoljskih sporočil, ampak le razkošje in dizajnerske primerke.
Teslo obkrožila množica
Glede Tesle Motors: letos se je kalifornijski proizvajalec sicer pokazal v osrednjem delu salona, lani je model X čepel osamljen v preddverju. A tudi tokrat je bil potisnjen v ozadje oziroma na majhnem prostoru obkrožen z velikimi prostori drugih tekmecev. Kljub temu pa je bilo za model 3, ki ga čakajo kupci po vsem svetu (pred dvema letoma je v dobrem mesecu dni zbral 450 tisoč naročil, letos pa so jih izdelali le 260 namesto 20 tisoč), več zanimanja kot za modele drugih proizvajalcev.
Mercedes-Benz razkril CLS
Opazni so bili še razstavni prostori Mercedes-Benza, nemška znamka je v Los Angelesu razkrila novi limuzinski kupe CLS, poleg tega pa je ponosno razstavila še mercedes-AMG project 1 ter kopico drugih športnih in luksuznih modelov. Toyotin razstavni prostor je bil zanimiv zaradi terenskih poltovornjakov z močnimi bencinskimi motorji, ki v Evropi sploh niso na voljo, ter nekaj drugih modelov – denimo prius C, limuzinski yaris in podobno.
Elektro ofenziva VW
Volkswagen pa je zasijal, kako pričakovano, z električnimi koncepti družine I.D., ki na trg prihaja konec desetletja. Obkrožali pa so jih bencinski passat, jetta atlas in drugi. Bolj kot smo vajeni se je izpostavil Fiat, v družbi ameriških kolegov v skupini FCA Automobili. Alfa Romeo se je postavila ob bok prestižnim tekmecem v drugi dvorani. Na salonu pa so poleg velikih terencev v oči bodli še veliki enoprostorci, ki jih je Evropa pred leti skoraj v celoti zavrgla, v ZDA pa so ohranili družinsko in poslovno veljavo.
Poleg mercedes-benza CLS je premiero na avtosalonu doživel še Volvov najmanjši športni terenec XC40. BMW je razkril osveženi BMW i8 in različico roadster, kar nekaj je bilo ameriških premier. Več pa v spodnjih opisih.