V avtomobilu, ki je bolj ali manj nespremenjen že skoraj štiri desetletja, so vsakršne spremembe presenečenje. V Mercedesu so novembra predstavili notranjost nove generacije ikoničnega razreda G, v katerega smo se imeli priložnost usesti tudi mi. G-razred je tako tehnično kot oblikovno doživel najpomembnejše preoblikovanje v svoji skoraj 40-letni karieri.
Preobrazba notranjosti
Na dogodku smo si lahko v povsem zatemnjeni zastraženi sobi, v kateri so parkirali enega od prototipov, brez fotoaparatov ogledali notranjost. Kolikor sem lahko pretipal in si ogledal obliko novega G, se mi je zdel podoben izvirniku. Ob vstopu v kabino pa se odpre nov svet. Po obliki armaturne plošče bi prej pomislil, da sedim v razredu E ali S. Samostoječ ekran so nadomestili z višjo armaturno linijo, pod katero so združili središčni zaslon in merilnike. Odvisno od želja sta lahko kar dva 12,3-palčna multimedijska zaslona, s katerima upravljamo prek dveh drsnikov na dotik na volanu.
Kabina skriva več ikoničnih oblikovnih elementov. Zračne reže v obliki turbin so oblikovane tako, da spominjajo na sprednje luči, zvočniki tik pod vetrobranskim steklom pa na izbočene smernike. Sovoznik se ob vožnji po brezpotjih še vedno lahko oklepa varnostnega držala. Gumbe zapore diferencialov so ohranili sredi armaturne plošče pod multimedijskim zaslonom. »Čeprav, veliko voznikov ne ve, čemu služijo, smo se odločili, da jih postavimo v sredino in s tem poudarimo terenski karakter vozila,« je dejal oblikovalec notranjosti Carsten Ertelt.
Več prostora
Voznik sedi blizu vetrobranskega stekla, od koder ima odličen pregled. Parkirna zavora je elektronska, zato ima sredinska konzola večje naslonjalo za roke in več prostora za shranjevanje. V predalu se skriva prostor za brezžično polnjenje pametnih telefonov, pred vrtljivim gumbom pa sta skriti dve držali za pijačo. Pod z usnjem in lesom pokritimi površinami naj bi se skrivala arhitektura elektronike razreda S, kar pomeni, da bo G opremljen z naprednimi asistenčnimi sistemi.
»Voznik in sovoznik ne sedita več tako skupaj. Več prostora (15 centimetrov več) za noge imajo potniki zadaj. Kaj smo spremenili, vam ne smem povedati, vendar lahko sami sklepate,« je še namignil Ertelt. Posebej oblikovani sedeži so že v osnovni različici oblečeni v usnje in ogrevani, spredaj imajo udobne vzglavnike, voznikov sedež pa še spominsko funkcijo. Za doplačilo vas bodo masirali, hladili in hitro greli, v ovinkih pa bodo za dodatno oporo skrbeli napihljivi ledveni zračni žepi. »Stranke so zahtevale, da zvok ob zapiranju vrat ostane nespremenjen,« še pripomni Ertelt.
Kakšna bo zunanjost?
Nova generacija oblikovno naj ne bi bila bistveno spremenjena. Brez dvoma pa bo daljša in precej širša. »Oblika je brezčasna, je ikona, kot so stol Barcelona, švicarski nož, steklenica kokakole, ford mustang … G-razred ostaja ikona, le izboljšana,« pravi doktor Güthenke - vodja razvoja razreda G. Edinstven videz pa bo zadržala z izpostavljenimi smerniki, rezervnim kolesom, kljukami iz sedemdesetih in bočnimi zaščitnimi letvami.
»Nove tehnologije in rešitve nam omogočajo, da ohranimo izvirne oblikovne detajle. Izbočeni smerniki so z varnostnega vidika problematični za pešce. Če pride do trčenja v pešcem, se ti spustijo v karoserijo. Preizkusili smo tudi zunanjost brez odtočnih žlebov (nad okni), kljuk in rezervenega kolesa, vendar avto brez njih deluje čudno,« so bile besede enega od inženirjev. Novi G bo v celoti svetovni javnosti predstavljen sredi januarja na avtomobilskem salonu v Detroitu.