Novi modeli so še pospešili prodajo kompaktnih športnih terencev v Evropi. Le predstavniki C SUV razreda so so letos odrezali desetino evropskega trga, do konca leta bodo našli 1,8 milijona kupcev, napoveduje Jato Dynamics.
Rast v primerjavi z lanskim letom je kar 20 odstotna, medtem ko je evropski trg osebnih vozil v prvih desetih mesecih letos zrasel za 3,9 odstotke.
Trg še naprej vodi nissan qashqai, v letošnjih prvih treh četrtletjih je prepričal več kot 195 tisoč kupcev (8,2 odstotka več kot lani). Na drugem mestu se je utrdil volkswagen tiguan s prodajo 179 tisoč vozil in kar 45 odstotno rastjo. Povzpetnik letošnjega leta pa je zmagovalec našega Prima testa družinskih križancev peugeot 3008. S prodajo 122.984 vozil se je uvrstil na tretje mesto, lanski rezultat (stari in novi model skupaj) je popravil za kar 157 odstotkov.
Na desetem mestu je Toyota C-HR, ki prodaja predvsem hibridne različice. Letos je v Evropi prepričala že prek 54 tisoč kupcev.
Dizelski motorji ostajajo najpogostejša pogonska izbira v C SUV avtomobilih. Letos je njihov delež pristal pri 59 odstotkih. Bencinski so ob tem pridobili, delež je iz lanskih 28 zrasel na 35 odstotkov, preostanek pa odpade na hibridne različice, kjer kraljuje toyota C-HR.
Po napovedih analitika Sammyja Chana iz LMC analyst bo prodaja C SUV avtomobilov v prihodnjih letih sicer rasla počasneje, do leta 2020 naj bi dosegli prodajo dva milijona vozil letno.
Kako je v Sloveniji?
Pri nas so C SUV avtomobili še bolj priljubljeni kot na drugih trgih, saj so sip o podatkih Jato Dynamicsa v prvih desetih mesecih letos odrezali 12,74 odstotni tržni delež (9.915 avtomobilov), lani pa le 10,88 odstotnega (7.457 avtomobilov). Lestvico najbolje prodajanih modelov pri nas vodita hyundai tucson (1.476 vozil) in volkswagen tiguan (1.372 vozil).