To področje sta pokrila Andrej Leban in Grega Prebil iz portala Žurnal24.si
Andrej Leban, Žurnal24.si: "Temu področju je bilo skupaj namenjenih 15 odstotkov skupne ocene oz. 39 točk, kar se mi zdi pravično glede na to, da v tem razredu vozil kupci pred nakupom praviloma bolj poudarjajo druge lastnosti. Z Gregorjem sva skušala v razdelitvi točk upoštevati čim več relevantnih lastnosti.
Glede serijske opremljenosti z AEB je bil negativno kaznovan le renault kadjar, saj je potrebno za samodejno zaviranje v sili vedno doplačati, pa še to je opcija le pri najdražjih dveh opremah Bose in Iconic.
Pri 40 km/h so "nesrečo" povsem preprečili toyota, nissan in kia. Trk je skoraj uspelo preprečiti oplu, peugeotu in tiguanu. Renault je v prvem poskusu začel zavirati tik pred oviro, v drugem je zadel blazino.
Testni hyundai tucson ni bil opremljen s tem sistemom. Po prvem skupinskem testu smo zaradi napake v komunikaciji pomotoma opravili test avta brez sistema samodejnega zaviranja in navedli, da ne deluje. Kasneje sta kolega Andrej Leban (Žurnal24) in Borut Fakin (Avtofokus) preizkus ponovno opravila s tucsonom, ki je bil opremljem (dodatna oprema) s sistemom AEB, prestal ga je brezhibno - torej se je pred oviro pravočasno ustavil.
Na končni vrstni red primerjalnega testa nov ugotovitve niso vplivale.
Seatov sistem ni deloval. Sicer je bil edini, pri kateri AEB deluje zgolj na principu radarja, ne kamere/lidarja, naletna tarča pa ni imela nameščenega kovinskega elementa, kar bi lahko imelo svojo vlogo pri razlagi nedelovanja.
Glede drugih asistenčnih pripomočkov stanje precej niha, pod črto pa sta najbolj vsestransko oborožena z njimi seat ateca in VW tiguan. Pri slednjem velja omeniti asistenta za manevriranju s prikolico, še nekaj drugih ima vgrajenega asistenta za nadzor stabilnosti prikolice. Zelo dober je glede asistence opel grandland, pa P3008 in toyota CH-R. Glede asistenčnih varnostnih pripomočkov bi se kadjar lahko oprl na "hišne" rešitve qashqaija.
Kia sportage je edini avto, ki kupcu ponuja največ ksenonske žaromete, vsi ostali so že prešli na polni LED.
Pri infozabavnih lastnostih sva opazila, da vsi serijsko ali pa vsaj v drugi stopnji opreme (ker prve itak noben ne kupi) ponuja neke vrste zaslon na dotik, ki se začne pri 3,7 palca (toyota), klasika pa je vsaj pet palcev. Peugeot je zmagovalec s standardom 8 palcev tudi kadjar pa ima poleg peugeota že serijsko digitalizirane osrednje merilnike pred voznikom. Največjega na sredini ima sicer za zajetno doplačilo lahko VW tiguan - 9,2 palčnega.
Razlike v logičnosti in odzivnosti vmesnikov so precejšnje, pod črto je VAG vmesnik (Seat in VW) najbolj logičen, informativen in obvladljiv. Pograjati velja trend (tudi tiguan), da proizvajalci umikajo fizični vrtljivi gumb za glasnost. Slovensko še vedno govorita le tiguan in kadjar.
Sprejemniki radijskih postaj kažejo precej različno zmogljivost. Zmagovalec je renault kadjar z največ ulovljenimi postajami. Nekateri modeli za doplačilo ponujajo napredno izkušnjo zvoka - prva je kia in njenih 320 W.
Precej različno se proizvajalci lotevajo polja povezljivosti oziroma komunikacije z zunanjim svetom. Standarda Apple Car Play in Android Auto sta še redka, prav tako možnost dostopanja do spletnih podatkov. Pri asistenci na daljavo je zanimivo, da jo ima VW že dolgo, pri Seatu pa je ni. Tiguanova je najbolj široko zasnovana glede e-call, nadzora na daljavo, servisnih storitev, široko zastavljen je tudi Oplov On Star ... Od pomladi bo moral biti e-call serijski. Pod črto so pri infozabavnih sistemih v ospredju tiguan, kadjar, grandland X in 3008, na repu je nissan qashqai, zato tudi najslabši skupni rezultat navkljub dobri asistenci.