Avto

Kateri križanci so preprečili nesrečo?

Na PRIMA testu družinskih športnih terencev smo preverili tudi asistenčne sisteme, njihovo delovanje ter infotainment. Dopolnjeno s ponovnim preizkusom zaviranja s hyundaijem tucsonom.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

10.12.2017 18:21
Čas branja: 3 min

To področje sta pokrila Andrej Leban in Grega Prebil iz portala Žurnal24.si

Andrej Leban, Žurnal24.si: "Temu področju je bilo skupaj namenjenih 15 odstotkov skupne ocene oz. 39 točk, kar se mi zdi pravično glede na to, da v tem razredu vozil kupci pred nakupom praviloma bolj poudarjajo druge lastnosti. Z Gregorjem sva skušala v razdelitvi točk upoštevati čim več relevantnih lastnosti.

Glede serijske opremljenosti z AEB je bil negativno kaznovan le renault kadjar, saj je potrebno za samodejno zaviranje v sili vedno doplačati, pa še to je opcija le pri najdražjih dveh opremah Bose in Iconic.

Pri 40 km/h so "nesrečo" povsem preprečili toyota, nissan in kia. Trk je skoraj uspelo preprečiti oplu, peugeotu in tiguanu. Renault je v prvem poskusu začel zavirati tik pred oviro, v drugem je zadel blazino.

Testni hyundai tucson ni bil opremljen s tem sistemom. Po prvem skupinskem testu smo zaradi napake v komunikaciji pomotoma opravili test avta brez sistema samodejnega zaviranja in navedli, da ne deluje. Kasneje sta kolega Andrej Leban (Žurnal24) in Borut Fakin (Avtofokus) preizkus ponovno opravila s tucsonom, ki je bil opremljem (dodatna oprema) s sistemom AEB, prestal ga je brezhibno - torej se je pred oviro pravočasno ustavil.

Na končni vrstni red primerjalnega testa nov ugotovitve niso vplivale.

Seatov sistem ni deloval. Sicer je bil edini, pri kateri AEB deluje zgolj na principu radarja, ne kamere/lidarja, naletna tarča pa ni imela nameščenega kovinskega elementa, kar bi lahko imelo svojo vlogo pri razlagi nedelovanja.

Glede drugih asistenčnih pripomočkov stanje precej niha, pod črto pa sta najbolj vsestransko oborožena z njimi seat ateca in VW tiguan. Pri slednjem velja omeniti asistenta za manevriranju s prikolico, še nekaj drugih ima vgrajenega asistenta za nadzor stabilnosti prikolice. Zelo dober je glede asistence opel grandland, pa P3008 in toyota CH-R. Glede asistenčnih varnostnih pripomočkov bi se kadjar lahko oprl na "hišne" rešitve qashqaija.

Kia sportage je edini avto, ki kupcu ponuja največ ksenonske žaromete, vsi ostali so že prešli na polni LED.

Pri infozabavnih lastnostih sva opazila, da vsi serijsko ali pa vsaj v drugi stopnji opreme (ker prve itak noben ne kupi) ponuja neke vrste zaslon na dotik, ki se začne pri 3,7 palca (toyota), klasika pa je vsaj pet palcev. Peugeot je zmagovalec s standardom 8 palcev tudi kadjar pa ima poleg peugeota že serijsko digitalizirane osrednje merilnike pred voznikom. Največjega na sredini ima sicer za zajetno doplačilo lahko VW tiguan - 9,2 palčnega.

Razlike v logičnosti in odzivnosti vmesnikov so precejšnje, pod črto je VAG vmesnik (Seat in VW) najbolj logičen, informativen in obvladljiv. Pograjati velja trend (tudi tiguan), da proizvajalci umikajo fizični vrtljivi gumb za glasnost. Slovensko še vedno govorita le tiguan in kadjar.

Sprejemniki radijskih postaj kažejo precej različno zmogljivost. Zmagovalec je renault kadjar z največ ulovljenimi postajami. Nekateri modeli za doplačilo ponujajo napredno izkušnjo zvoka - prva je kia in njenih 320 W.

Precej različno se proizvajalci lotevajo polja povezljivosti oziroma komunikacije z zunanjim svetom. Standarda Apple Car Play in Android Auto sta še redka, prav tako možnost dostopanja do spletnih podatkov. Pri asistenci na daljavo je zanimivo, da jo ima VW že dolgo, pri Seatu pa je ni. Tiguanova je najbolj široko zasnovana glede e-call, nadzora na daljavo, servisnih storitev, široko zastavljen je tudi Oplov On Star ... Od pomladi bo moral biti e-call serijski. Pod črto so pri infozabavnih sistemih v ospredju tiguan, kadjar, grandland X in 3008, na repu je nissan qashqai, zato tudi najslabši skupni rezultat navkljub dobri asistenci.

Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Veliki primerjalni test devetih družinskih terencev
Avto
AvtoMiloš Milač Veliki primerjalni test devetih družinskih terencev 5

Prima test: s kolegi iz sedmih medijev smo na večdnevnem preizkusu primerjali devet športnih terencev C razreda

FINANCE
Avto
Veliki primerjalni test devetih družinskih terencev
Avto
AvtoMiloš Milač Veliki primerjalni test devetih družinskih terencev 20

Prima test: s kolegi iz sedmih medijev smo na večdnevnem preizkusu primerjali devet športnih terencev C razreda

FINANCE
Avto
Kako smo analizirali cene, izenačili opreme in pridobili popuste Prima testa križancev
Avto
AvtoMiloš Milač Kako smo analizirali cene, izenačili opreme in pridobili popuste Prima testa križancev

Koliko stanejo, kakšne popuste lahko dobite in koliko boste odšteli za servis športnih terencev - podatke sva pridobila Miloš Milač, Časnik Finance in Urška Radolovič, www.avtomobilizem.com

FINANCE
Avto
Korejec se pridružuje stampedu in pregreva trg križancev
Avto
AvtoJanez Kovačič Korejec se pridružuje stampedu in pregreva trg križancev

Stonic ima stas kompaktnega križanca oziroma športnega terenca, ki verjetno dokazuje, da zmorejo pri južnokorejski Kii hitro in vešče prepoznati evropski okus oziroma potrebe

FINANCE
Avto
Takšen bo novi kia ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen bo novi kia ceed 7

Korejska Kia predstavlja prve skice nove generacije priljubljenega modela, novo je tudi ime. Namesto cee'd se bo imenoval ceed

FINANCE
Avto
Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece
Avto
AvtoMiloš Milač Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece 14

Južnokorejska Kia napada s klasičnim fastbackom oziroma gran turismom vznemirljive podobe, dobre opremljenosti in nedvomno konkurenčnih cen