Italijanska butična znamka Lamborghini, katere avtomobili se najpogosteje znajdejo na posterjih in ohranjevalnikih zaslona, se z novim modelom urus spušča v razred športnih terencev. Zasnovan je na Volkswagnovi platformi na katero so postavljeni audi Q7, porsche cayenne in bentley bentayga. Urus je luksuzen in hkrati najzmogljivejši športni terenec, ki združuje nepozaben dizajn, hitrost, razkošje in vsakdanjo uporabnost.
Drzen italijanski dizajn
Edinstvena oblika lomljenih ploskev in ostrih robov so zaščitni znak znamke. Kratki previsi izražajo dinamičen značaj in dominanten položaj na cesti. Značilen našpičen sprednji del ter kupejevski zadek povezuje bočna linija, ki se vzpenja pod okni. Šesterokotni kolesni oboki objemajo platišča velikosti od 21 do 23 palcev. Širok zadek zaključuje položno zadnje okno, zračniki in štiri izpušne cevi.
Notranjost urusa v primerjavi z utesnjenima in že kar malce klavstrofobičnima kabinama huracana in aventadorja deluje prostorno. Oblikovno je sorodnost s super-športnima bratoma očitna. Ni težko ugotoviti, da je to najbolj uporaben lamborghini. Ima kar štiri oziroma pet sedežev. Trije metri medosne razdalje omogočajo nizko sedežno postavitev. Ker je motor postavljen pred kabino, je zadaj prostoren prtljažnik, ki ponuja 617 litrov prostora, s podrtima zadnjima sedežema pa lahko vanj stlačite za 1.596 litrov prtljage. A to je lamborghini in bi bil greh, če bi zanemarili kaj zmore.
Bes 650 'konjev'
V podivjane bike iz Sant'Agate se po dolgem času vrača za italijansko znamko 'majhen' osemvaljnik. Agregatu s štirimi litri delovne prostornine so dodali dve turbini. Za maksimalno predstavo tako skrbi 478 kilovatov (650 konjev) z 850 njutonmetri navora. Do stotice se zažene v 3,6 sekunde, končna hitrost pa je prek 300 kilometrov na uro. Urus se kljub teži 2.200 kilogramov ne ustraši zavojev, saj ima štirikolesni pogon z aktivnim vektoriranjem navora in štirikolesno krmiljenje, ki zagotavlja gibčnost pri nizkih in stabilnost pri visokih hitrostih.
Pogonski sklop je na podvozje pritrjen z držali, ki zmanjšajo učinek gibanja motorja in zagotavljajo dodatno togost podvozja. Zibanje karoserije v zavojih je s pomočjo elektromehanskega stabilizacijskega sistema odpravljeno. Urus je primeren za vsakodnevno vožnjo v najrazličnejših okoljih. Zračno vzmetenje omogoča ročno prilagajanje oddaljenosti od tal (od 158 do 248 milimetrov) glede na podlago in vozne pogoje.
Igranje s karakterjem
Voznik z ročico izbira med šestimi voznimi načini, ki spreminjajo obnašanje avtomobila. V načinu corsa postane urus zelo napadalen in v njem zavre ubijalska kri, lahko pa ga v načinu neve ali sabbia zapeljete na sneg ali pesek. Najnovejšega podivjanega bika bodo prvi kupci na lastni koži preizkusili spomladi. Kasneje bo na voljo kot priključni hibrid. Cena osnovnega brez davkov v Evropi je 171 tisoč evrov. V Sloveniji boste zaradi visokega davka na motorna vozila zanj morali odšteti bistveno več, vsaj 240 tisočakov. Svojega lahko konfigurirate na povezavi.