Avto

Angleži se bodo vožnje učili s pomočjo navigacije, kaj na to pravijo slovenski inštruktorji?

»Navigacija je pripomoček, s katerim bi morda lahko naredili korak v smeri večje samostojnosti voznika oziroma kandidata za voznika, vendar menim, da v procesu učenja navigacija ni dodana vrednost poučevanja,« komentira Manuel Pungertnik, vodja AMZS šole vožnje

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

06.12.2017 00:20
Čas branja: 4 min

Angleške šole vožnje so s tem ponedeljkom uvedle nekatere nove ukrepe. Praktični preizkus vožnje so podaljšale z dobrih deset na 20 minut, med vožnjo pa bodo morali kandidati slediti navodilom navigacijskega sistema (to bo doletelo štiri od petih kandidatov).

Inštruktor bo v navigacijski sistem vpisal cilj, kandidat pa bo sledil njegovim navodilom. Uporaba lastne navigacije na mobilnih telefonih bo med preizkusom prepovedana, čeprav večina voznikov danes uporablja prav ta sistem. Eden od petih kandidatov bo moral še vedno slediti cestnim oznakam.

AMZS inštruktor varne vožnje Brane Legan pa je prepričan, da uporaba navigacijskega sistema med vožnjo sicer zelo vpliva na varnost v prometu, pri čemer pa je treba razlikovati med načini uporabe.

Navigacija je sicer koristna …

»Vozniku, ki zna navigacijski sistem uporabljati, ki razume njegovo vlogo in namen, mu ta sistem, s tem, ko ga vodi do nastavljenega cilja, pomaga pri vožnji. Tak voznik se lahko med vožnjo, ob sprotnem preverjanju položaja na poti, predvsem pa z glasovnim vodenjem, zlahka posveča drugim prometnim situacijam, saj se mu ni treba ukvarjati z iskanjem informacij neposredno v okolici, v katero prihaja, koliko je še do kraja, kdaj in kje mora zaviti ali spremeniti smer. Učinkovite so predvsem navigacije, ki voznika sproti obveščajo še o posebnostih na poti, kar mu omogoča, da se nanje pravočasno odzove,« pravi Legan in dodaja, da je lahko prednost navigacijskih podatkov v njihovem primernem podajanju.

… če so podatki pravilni

»Če so te usmerjene in dostopne še v sistemu HUD (Head Up Display), je to še dodatna velika prednost, saj vozniku pogleda ni treba usmerjati od smeri vožnje. Za voznika, ki takšne vožnje ni vajen, ki poskuša upravljati sistem med vožnjo, pa je to zelo nevarno. Pravilo je, da je treba upravljanje sistema začeti oziroma ga nastaviti pred vožnjo, na kar voznika vsak sistem tudi opozori. Slabe plati navigacijskih sistemov so torej predvsem nepravilna uporaba, nevajenost uporabnika na način delovanja ter zastarelost podatkov.«

Katere spremembe pa bi lahko uvedle slovenske šole vožnje?

Manuel Pungertnik bi v šoli vožnje uvedel digitalno spremljanje kandidatov, vendar predvsem zaradi analize napak oziroma večje učinkovitosti poučevanja.

»Menim, da veliko aktivne varnosti pripomore k pasivnosti voznika, zato sem skeptičen tudi glede navigacije, saj se voznik mnogokrat zanaša le na navodila, ki mu jih daje navigacija, in je premalo pozoren na drugo dogajanje v prometu. Prepričan sem, da je navigacijski sistem le pripomoček in bi moral biti tako tudi predstavljen. Kandidate za voznike moramo torej že v šoli vožnje opozoriti, da navigacijskim sistemom ne smemo slepo zaupati, temveč jih je treba uporabljati smiselno, v kombinaciji s prometno signalizacijo in opazovanjem okolice, ter na način, ki ne moti voznikove osredotočenosti na vožnjo.«

Kaj so še sprejeli Angleži?

Kandidati bodo morali opraviti preizkus bočnega parkiranja ob strani ceste, čelno parkiranje ali ustavitev ob robu ceste in vzvratno vožnjo dve dolžini avtomobila ter nadaljevanje vožnje. Inštruktorji bodo kandidatom med vožnjo postavili dve praktični vprašanji, povezani z varnostjo med vožnjo.

Kaj je razlog za spremembe v angleškem učnem sistemu?

Angleške šole vožnje so spremembe uvedle na podlagi statističnih podatkov. Ti pravijo, da se večina nesreč s smrtnim izidom zgodi na hitrih cestah, zato bodo kandidate preverjali tudi na tej vrsti cest. Navigacijsko napravo uporablja 52 odstotkov angleških voznikov, odstotek pa vsako leto raste. Zato bodo inštruktorji kandidate naučili uporabe navigacijskih sistemov.

Poleg tega pa so izvedli še raziskavo med 4.300 vozniki in 860 inštruktorji vožnje. Izsledki so pokazali, da se je 88,2 odstotka vprašanih strinjalo s povečano dolžino praktičnega preizkusa vožnje, 70,8odstotka jih je potrdilo smiselnost uporabe navigacijskega sistema med vožnjo, prek 78 odstotkov pa se je strinjalo s spremembo preizkusa parkiranja in vprašanji o varnosti med vožnjo.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Članki
Na cesti se znajdemo, a cenimo sodobno pomoč in udobje
PRO
Članki
ČlankiMatej Kačič Na cesti se znajdemo, a cenimo sodobno pomoč in udobje (PRO)

Poslovne ali zasebne poti, obiski poslovnih partnerjev v tujini, servis pri stranki, veliko avtocestnih kilometrov … tako ali drugače ste vedno prišli na cilj, res pa je, da skoraj nikoli tako preprosto in varno kot danes

Bolezni
Vozniki z blago demenco še lahko vozijo
BolezniVozniki z blago demenco še lahko vozijo

Z demografskimi spremembami in naraščanjem števila starejših ljudi se povečuje število voznikov osebnih vozil, starejših od 65 let. Imeti lasten prevoz je zanje zelo pomembno, saj pomeni svobodo in neodvisnost od pomoči drugih, olajša nakupovanje, obisk zdravnika, odraslih otrok, prijateljev in znancev..., še zlasti na podeželju, kjer je slabo urejen javni prevoz.

FINANCE
Avto
S treningom varčne vožnje in nekaj triki do prihrankov, merjenih v tisočakih
Avto
AvtoBoštjan Paušer S treningom varčne vožnje in nekaj triki do prihrankov, merjenih v tisočakih

Ob upoštevanju pravil varčne vožnje in opravljenem treningu lahko vaš voznik letno prihrani prek tri tisoč evrov; cenejše je tudi zavarovanje.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Članki
Pozornost in natančnost, brez njiju na cesti ne gre
PRO
Članki
ČlankiMatej Kačič Pozornost in natančnost, brez njiju na cesti ne gre (PRO)

Vaje na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo razmere, s katerimi se spopademo v realnosti, lahko odtehtajo izkušnje tisoče prevoženih kilometrov v prometu

FINANCE
Članki
Umetna pamet ne reši pobeglega zadka
PRO
Članki
ČlankiMatej Kačič Umetna pamet ne reši pobeglega zadka (PRO)

Kaj storiti, ko vam odnese zadek? Zavirati na vso moč, stopiti na plin, dvigniti roke in vse prepustiti elektronskim pomagalom? Po pravi odgovor smo se s službenimi vozniki iz 24 podjetij odpravili v varno okolje poligona

FINANCE
Članki
Brez mestnih terencev nam živeti ni
PRO
Članki
ČlankiMatej Kačič Brez mestnih terencev nam živeti ni (PRO) 8

Še pred slabim desetletjem jih ni bilo skoraj nikjer, danes pa se prodajajo kot vroče žemljice. Le kaj imajo v sebi mestni terenci, da močno privlačijo staro in mlado?

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)