Škodin prostorski čudež za 15.500 evrov Škodin prostorski čudež za 15.500 evrov Scala je novi Škodin avtomobil, ki bo v slovenske družine vnesel nemir, saj za svoj denar ponuja naravnost ogromno prostora.
Nova opel corsa: izjemno sodobna in tudi električna Nova opel corsa: izjemno sodobna in tudi električna Nemški Opel je razmeroma hitro, po petih letih razkril corso nove, že osme generacije. Ta je po vzoru Oplov nove generacije oblikovno privlačna, polna sodobne tehnike in asistenčnih sistemov in kot prvi Opel nastopa tudi v popolnoma električni različici.
Za volanom najnaprednejšega tovornjaka ta hip Za volanom najnaprednejšega tovornjaka ta hip Doslej smo zaslone namesto ogledal in sisteme za samodejno vožnjo lahko gledali le na prototipih in konceptnih vozilih, ki so se vozila po zaprtih cestah, s prenovljenim actrosom, katerega serijska proizvodnja se je začela junija, pa vse to postaja del realnosti
(Ne)realna evforija za električnimi avtobusi (Ne)realna evforija za električnimi avtobusi Nekatera nemška mesta želijo v kratkem obdobju v svoje vozne parke vključiti tudi po 200 električnih avtobusov eCitaro; pri Mercedesu menijo, da gre za prenagle odločitve.
Slovo brkatega moža, ki je nemško zvezdo popeljal na vrh Slovo brkatega moža, ki je nemško zvezdo popeljal na vrh Po 13 letih se z vrha Daimlerja poslavlja karizmatični brkati mož Dieter Zetsche. Pripravili smo pregled najzanimivejšega dogajanja v koncernu v času njegovega vodenja.

Angleži se bodo vožnje učili s pomočjo navigacije, kaj na to pravijo slovenski inštruktorji?

Čas branja: 4 min
06.12.2017  00:20
»Navigacija je pripomoček, s katerim bi morda lahko naredili korak v smeri večje samostojnosti voznika oziroma kandidata za voznika, vendar menim, da v procesu učenja navigacija ni dodana vrednost poučevanja,« komentira Manuel Pungertnik, vodja AMZS šole vožnje
Angleži se bodo vožnje učili s pomočjo navigacije, kaj na to pravijo slovenski inštruktorji?

Obveščaj me o novih člankih:  

Angleške šole vožnje so s tem ponedeljkom uvedle nekatere nove ukrepe. Praktični preizkus vožnje so podaljšale z dobrih deset na 20 minut, med vožnjo pa bodo morali kandidati slediti navodilom navigacijskega sistema (to bo doletelo štiri od petih kandidatov).

Inštruktor bo v navigacijski sistem vpisal cilj, kandidat pa bo sledil njegovim navodilom. Uporaba lastne navigacije na mobilnih telefonih bo med preizkusom prepovedana, čeprav večina voznikov danes uporablja prav ta sistem. Eden od petih kandidatov bo moral še vedno slediti cestnim oznakam.

AMZS inštruktor varne vožnje Brane Legan pa je prepričan, da uporaba navigacijskega sistema med vožnjo sicer zelo vpliva na varnost v prometu, pri čemer pa je treba razlikovati med načini uporabe.

Navigacija je sicer koristna …

»Vozniku, ki zna navigacijski sistem uporabljati, ki razume njegovo vlogo in namen, mu ta sistem, s tem, ko ga vodi do nastavljenega cilja, pomaga pri vožnji. Tak voznik se lahko med vožnjo, ob sprotnem preverjanju položaja na poti, predvsem pa z glasovnim vodenjem, zlahka posveča drugim prometnim situacijam, saj se mu ni treba ukvarjati z iskanjem informacij neposredno v okolici, v katero prihaja, koliko je še do kraja, kdaj in kje mora zaviti ali spremeniti smer. Učinkovite so predvsem navigacije, ki voznika sproti obveščajo še o posebnostih na poti, kar mu omogoča, da se nanje pravočasno odzove,« pravi Legan in dodaja, da je lahko prednost navigacijskih podatkov v njihovem primernem podajanju.

… če so podatki pravilni

»Če so te usmerjene in dostopne še v sistemu HUD (Head Up Display), je to še dodatna velika prednost, saj vozniku pogleda ni treba usmerjati od smeri vožnje. Za voznika, ki takšne vožnje ni vajen, ki poskuša upravljati sistem med vožnjo, pa je to zelo nevarno. Pravilo je, da je treba upravljanje sistema začeti oziroma ga nastaviti pred vožnjo, na kar voznika vsak sistem tudi opozori. Slabe plati navigacijskih sistemov so torej predvsem nepravilna uporaba, nevajenost uporabnika na način delovanja ter zastarelost podatkov.«

Katere spremembe pa bi lahko uvedle slovenske šole vožnje?

Manuel Pungertnik bi v šoli vožnje uvedel digitalno spremljanje kandidatov, vendar predvsem zaradi analize napak oziroma večje učinkovitosti poučevanja.

»Menim, da veliko aktivne varnosti pripomore k pasivnosti voznika, zato sem skeptičen tudi glede navigacije, saj se voznik mnogokrat zanaša le na navodila, ki mu jih daje navigacija, in je premalo pozoren na drugo dogajanje v prometu. Prepričan sem, da je navigacijski sistem le pripomoček in bi moral biti tako tudi predstavljen. Kandidate za voznike moramo torej že v šoli vožnje opozoriti, da navigacijskim sistemom ne smemo slepo zaupati, temveč jih je treba uporabljati smiselno, v kombinaciji s prometno signalizacijo in opazovanjem okolice, ter na način, ki ne moti voznikove osredotočenosti na vožnjo.«

Kaj so še sprejeli Angleži?

Kandidati bodo morali opraviti preizkus bočnega parkiranja ob strani ceste, čelno parkiranje ali ustavitev ob robu ceste in vzvratno vožnjo dve dolžini avtomobila ter nadaljevanje vožnje. Inštruktorji bodo kandidatom med vožnjo postavili dve praktični vprašanji, povezani z varnostjo med vožnjo.

Kaj je razlog za spremembe v angleškem učnem sistemu?

Angleške šole vožnje so spremembe uvedle na podlagi statističnih podatkov. Ti pravijo, da se večina nesreč s smrtnim izidom zgodi na hitrih cestah, zato bodo kandidate preverjali tudi na tej vrsti cest. Navigacijsko napravo uporablja 52 odstotkov angleških voznikov, odstotek pa vsako leto raste. Zato bodo inštruktorji kandidate naučili uporabe navigacijskih sistemov.

Poleg tega pa so izvedli še raziskavo med 4.300 vozniki in 860 inštruktorji vožnje. Izsledki so pokazali, da se je 88,2 odstotka vprašanih strinjalo s povečano dolžino praktičnega preizkusa vožnje, 70,8odstotka jih je potrdilo smiselnost uporabe navigacijskega sistema med vožnjo, prek 78 odstotkov pa se je strinjalo s spremembo preizkusa parkiranja in vprašanji o varnosti med vožnjo.

Poslovni avto leta 2019

Glasujte za najboljši avto leta v petih kategorijah: službeni, poslovni, managerski, EKO avto in luksuzni terenec.
Glasovanje poteka do 20. maja.

 


Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Evrska dilema: naj bo odločanje bolj ali manj centralizirano 10

So fiskalna pravila lahko zgolj enostavna in stroga ali pa na drugi strani prožna in zapletena? Obstaja vmesna pot? In zakaj nekdanji šef...

FINANCE
Članki
Članki (v grafih) Evropski dolgovi: kaj se je spremenilo v letu dni in kje je Slovenija 15

Slovenija je precej zmanjšala svojo relativno zadolženost (obseg javnega dolga v deležu od BDP), vendar pa je nominalni obseg dolga...

FINANCE
Zakaj dvig minimalne plače in ne znižanje DDV? 2

Če hočete skregati ekonomista levega oziroma desnega prepričanja, jima postavite vprašanje o dvigu minimalne plače

FINANCE
Članki
Članki Spletna prodaja: meja 22 evrov za pošiljke iz Kitajske bo padla, pravila v EU pa se poenostavila

Reforma evropskega sistema DDV prinaša več novosti: prihodnje leto bodo za mikro in zagonska podjetja, ki po spletu storitve prodajajo v...

AVTO
Novice
Novice Volkswagen se je ujel v nov poslovni škandal 5

Testiranje z dizelskimi izpusti so opravljali na opicah in ljudeh, v škandal so se ujeli Volkswagen, Daimler in BMW