Vroča nemka z obilo, prevečkrat spregledane, bencinske romantike Vroča nemka z obilo, prevečkrat spregledane, bencinske romantike Insignia je privlačna in nevsiljiva avtocestna limuzina, ki v marsikaterem pogledu preseneti. Z 1,6 litrskim turbobencinskim motorjem s 147 kilovati (200 konjskimi močmi) ponuja romantično kombinacijo, ki jo danes na žalost kupci prepogosto spregledajo.
Anže Kopitar se je iz mercedesovega kupeja CLS presedel v luksuzni terenec GLE Anže Kopitar se je iz mercedesovega kupeja CLS presedel v luksuzni terenec GLE Najuspešnejši slovenski hokejist Anže Kopitar je na obisku v Sloveniji prejel novega jeklenega konjička. Odslej se bo v domačih krajih vozil z luksuznim terencem mercedes-benz GLE.
Svetovni avto leta 2019: velika zmaga jaguarja I-pacea, kipci še audiju A7, mclarnu 720S in suzukiju jimnyju Svetovni avto leta 2019: velika zmaga jaguarja I-pacea, kipci še audiju A7, mclarnu 720S in suzukiju jimnyju V New Yorku smo danes razglasili že 15. zmagovalce izbora Svetovni avto leta. Največ odličij je prejel jaguar I-pace.
Mercedes, v katerem se bodo vozili tudi milenijci Mercedes, v katerem se bodo vozili tudi milenijci Še ena vroča srebrna puščica s pečatom Roberta Lešnika. CLA je izjemno pomemben mercedes. Kar 70 odstotkov kupcev je novih, mlajših strank, kar tri četrtine teh pa jih ostane zvestih znamki.

Angleži se bodo vožnje učili s pomočjo navigacije, kaj na to pravijo slovenski inštruktorji?

Čas branja: 4 min
06.12.2017  00:20
»Navigacija je pripomoček, s katerim bi morda lahko naredili korak v smeri večje samostojnosti voznika oziroma kandidata za voznika, vendar menim, da v procesu učenja navigacija ni dodana vrednost poučevanja,« komentira Manuel Pungertnik, vodja AMZS šole vožnje
Angleži se bodo vožnje učili s pomočjo navigacije, kaj na to pravijo slovenski inštruktorji?

Obveščaj me o novih člankih:  

Angleške šole vožnje so s tem ponedeljkom uvedle nekatere nove ukrepe. Praktični preizkus vožnje so podaljšale z dobrih deset na 20 minut, med vožnjo pa bodo morali kandidati slediti navodilom navigacijskega sistema (to bo doletelo štiri od petih kandidatov).

Inštruktor bo v navigacijski sistem vpisal cilj, kandidat pa bo sledil njegovim navodilom. Uporaba lastne navigacije na mobilnih telefonih bo med preizkusom prepovedana, čeprav večina voznikov danes uporablja prav ta sistem. Eden od petih kandidatov bo moral še vedno slediti cestnim oznakam.

AMZS inštruktor varne vožnje Brane Legan pa je prepričan, da uporaba navigacijskega sistema med vožnjo sicer zelo vpliva na varnost v prometu, pri čemer pa je treba razlikovati med načini uporabe.

Navigacija je sicer koristna …

»Vozniku, ki zna navigacijski sistem uporabljati, ki razume njegovo vlogo in namen, mu ta sistem, s tem, ko ga vodi do nastavljenega cilja, pomaga pri vožnji. Tak voznik se lahko med vožnjo, ob sprotnem preverjanju položaja na poti, predvsem pa z glasovnim vodenjem, zlahka posveča drugim prometnim situacijam, saj se mu ni treba ukvarjati z iskanjem informacij neposredno v okolici, v katero prihaja, koliko je še do kraja, kdaj in kje mora zaviti ali spremeniti smer. Učinkovite so predvsem navigacije, ki voznika sproti obveščajo še o posebnostih na poti, kar mu omogoča, da se nanje pravočasno odzove,« pravi Legan in dodaja, da je lahko prednost navigacijskih podatkov v njihovem primernem podajanju.

… če so podatki pravilni

»Če so te usmerjene in dostopne še v sistemu HUD (Head Up Display), je to še dodatna velika prednost, saj vozniku pogleda ni treba usmerjati od smeri vožnje. Za voznika, ki takšne vožnje ni vajen, ki poskuša upravljati sistem med vožnjo, pa je to zelo nevarno. Pravilo je, da je treba upravljanje sistema začeti oziroma ga nastaviti pred vožnjo, na kar voznika vsak sistem tudi opozori. Slabe plati navigacijskih sistemov so torej predvsem nepravilna uporaba, nevajenost uporabnika na način delovanja ter zastarelost podatkov.«

Katere spremembe pa bi lahko uvedle slovenske šole vožnje?

Manuel Pungertnik bi v šoli vožnje uvedel digitalno spremljanje kandidatov, vendar predvsem zaradi analize napak oziroma večje učinkovitosti poučevanja.

»Menim, da veliko aktivne varnosti pripomore k pasivnosti voznika, zato sem skeptičen tudi glede navigacije, saj se voznik mnogokrat zanaša le na navodila, ki mu jih daje navigacija, in je premalo pozoren na drugo dogajanje v prometu. Prepričan sem, da je navigacijski sistem le pripomoček in bi moral biti tako tudi predstavljen. Kandidate za voznike moramo torej že v šoli vožnje opozoriti, da navigacijskim sistemom ne smemo slepo zaupati, temveč jih je treba uporabljati smiselno, v kombinaciji s prometno signalizacijo in opazovanjem okolice, ter na način, ki ne moti voznikove osredotočenosti na vožnjo.«

Kaj so še sprejeli Angleži?

Kandidati bodo morali opraviti preizkus bočnega parkiranja ob strani ceste, čelno parkiranje ali ustavitev ob robu ceste in vzvratno vožnjo dve dolžini avtomobila ter nadaljevanje vožnje. Inštruktorji bodo kandidatom med vožnjo postavili dve praktični vprašanji, povezani z varnostjo med vožnjo.

Kaj je razlog za spremembe v angleškem učnem sistemu?

Angleške šole vožnje so spremembe uvedle na podlagi statističnih podatkov. Ti pravijo, da se večina nesreč s smrtnim izidom zgodi na hitrih cestah, zato bodo kandidate preverjali tudi na tej vrsti cest. Navigacijsko napravo uporablja 52 odstotkov angleških voznikov, odstotek pa vsako leto raste. Zato bodo inštruktorji kandidate naučili uporabe navigacijskih sistemov.

Poleg tega pa so izvedli še raziskavo med 4.300 vozniki in 860 inštruktorji vožnje. Izsledki so pokazali, da se je 88,2 odstotka vprašanih strinjalo s povečano dolžino praktičnega preizkusa vožnje, 70,8odstotka jih je potrdilo smiselnost uporabe navigacijskega sistema med vožnjo, prek 78 odstotkov pa se je strinjalo s spremembo preizkusa parkiranja in vprašanji o varnosti med vožnjo.

Poslovni avto leta 2019

Glasujte za najboljši avto leta v petih kategorijah: službeni, poslovni, managerski, EKO avto in luksuzni terenec.
Glasovanje poteka do 20. maja.

 


Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Evrska dilema: naj bo odločanje bolj ali manj centralizirano 10

So fiskalna pravila lahko zgolj enostavna in stroga ali pa na drugi strani prožna in zapletena? Obstaja vmesna pot? In zakaj nekdanji šef...

FINANCE
Članki
Članki Avstrija se je z leve nagnila na desno, zmaga Kurzu 2

Ker so bile predčasne volitve izvedene zaradi razpada koalicije med desnosredinsko ljudsko stranko ÖVP ter levosredinsko...

IZVOZNIKI
Novice
Novice (v sedmih grafih) Avstrijske volitve dan potem

Kje je evro, kje avstrijski borzni indeks ATX in kako dolgo utegne trajati oblikovanje avstrijske koalicije

FINANCE
Članki
Članki ECB s programom QE želi spodbuditi inflacijo. Kakšna je torej evrska inflacija zdaj?

Po danes objavljenih podatkih evropskih statistikov se je evrska inflacija januarja še malo oddaljila od ravni dveh odstotkov – to je...

AVTO
Posel
Posel Zakaj je bila septembra prodaja novih avtov največja v V. Britaniji - čeprav je strmoglavila 2

Kako to, da je septembra prišlo do britanskega paradoksa pri prodaji novih avtov in kaj se je pri prodaji novih avtov v EU dogajalo v...

FINANCE
Članki
Članki Funt je teden začel z izrazitim zdrsom 1

V primerjavi z začetkom leta 2016 je funt glede na evro zdaj vreden že okoli 17 odstotkov manj; to pa pomeni, da je z evri na Otoku zdaj...