V tokratni primerjavi križancev kompaktnega segmenta smo skupnim stroškom lastništva ponovno dali nekaj več teže kot pri prestižnih limuzinah, saj gre za razred, ki je cenovno bolj občutljiv. Očitno je močna konkurenca poskrbela tudi za precejšnjo homogenost, ko je govora o ponudbah na trgu.
Zanimivo je še, da smo imeli med devetimi preizkušenimi avtomobili kar štiri pare iz skupin povezanih avtomobilskih znamk (skupina Kia-Hyundai, skupina PSA, zveza Nissan-Renault in skupina Volkswagen) in je pravzaprav Toyota C-HR edini model, ki dodobra odstopa od ostalih. Povezave so bile do določene mere vidne tudi v oblikovanju cen paketov opreme in dodatkov, seveda pa že v izhodišču v ponudbi pogonskih opcij.
Polariziran trg
Lahko bi rekli, da je v segmentu križancev razreda C trg do določene mere polariziran, saj na eni strani uporabniki kupujejo osnovne različice z bencinskim motorjem in na drugi strani dobro opremljene in bistveno dražje avtomobile, ki so neredko opremljeni celo s štirikolesnim pogonom in/ali samodejnim menjalnikom. Glede na agregate, ki smo jih izbrali za primerjavo, smo se pravzaprav morali tudi pri opremi usmeriti v zgornji del ponudbe, z izjemo toyote C-HR, kjer je pri hibridu zaradi bogate osnovne konfiguracije zadoščal že vstopni paket.
To pomeni, da smo pri vozilih upoštevali nadstandarden paket varnosti (z vključenim samodejnim mestnim zaviranjem v sili), in kar se da poenotili večino najpogostejših doplačilnih dodatkov v tem cenovnem razredu (navigacija, kombinacija prednjih in zadnjih parkirnih senzorjev ter vzvratne kamere, zatemnjena zadnja stranska stekla, samozatemnitveno vzvratno ogledalo, električno preklopljivi zunanji ogledali ipd.).
Izenačeni na ceniku
Presenetljivo je, da so bili modeli dodobra izenačeni že po izhodiščnih cenah na ceniku (cca 27.300-28.300 evrov), z izjemo bistveno višjih cen kie sportage, volkswagna tiguana in hyundaija tucsona. Upoštevanje popustov, ki jih trgovci namenijo strankam pri nakupu brez financiranja*, je cene še bolj izenačilo - pet modelov se je znašlo v razponu od približno 25.100 do 26.100 evrov, navzgor pa je odločno odstopala le še kia sportage, ki je bila od drugega najdražjega (volkswagna tiguana) še vedno dražja kar dobrih 1.500 evrov.
Kakšni so popusti?
Popusti na cene brez financiranja so segali od tisoč do 3.600 evrov oziroma največ slabih 11 odstotkov na polno drobnoprodajno ceno, pri čemer nekatere znamke še vedno pogojujejo višje popuste z izbranim pogonskim sklopom ali določenim paketom dodatne opreme. V tem letnem času določeni trgovci nudijo za minimalno doplačilo ali celo brez doplačila tudi komplet zimskih pnevmatik ali druge "zimske" opreme.
Koliko stane servis?
Pri strošku servisa (upoštevali smo obdobje pet let in 100 tisoč prevoženih kilometrov) je ponovno prišlo do precejšnjih odstopanj. Najcenejše je servisiranje opla grandland X (693,71 evrov) in hyundaija tucsona (774 evrov). Manj kot tisoč evrov vas bo stalo še servisiranje renaulta kadjarja z 1,6 litrskim turbodizelskim motorjem (889 evrov). strošek servisa ostalih pa malo (nissan qashqai 1.123 evrov) ali močno (toyota C-HR s stroškom 1.571 evrov) presegajo mejo tisoč evrov. Zanimivo je, da je servis renaulta kadjarja cenejši kot servis nissana qashqaija, čeprav ju poganja enak motor. Tako je tudi pri oplu grandland X 1.6 CDTI in peugeotu 3008 BlueHDI (693,7 proti 1.260 evrov) ter hyundaiju tucsonu 1.7 CRDi in kii sportage 1.7 CRDi (774 proti 1.224 evrov).
Pri zavarovanju je odstopal predvsem volkswagen tiguan, saj ga je poganjal največji, dvolitrski, motor.
*Vse pridobljene cene v salonih so namenjene nakupu brez financiranja, čeprav ima precej ponudnikov ugodnejše cene za katero izmed različic "hišnega" financiranja.
Foto: PRIMA