Avto

Kako smo izmerili porabo športnih terencev na testu Prima

Testni krog, dolg 122,7 kilometra, je potekal po avtocesti, magistrali in po mestu. Porabo smo izmerili po polnjenju posod za gorivo, ne s potovalnim računalnikom

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

09.12.2017 08:00
Čas branja: 3 min

Kako smo merili porabo, kakšen je bil testni krog in pogoji merjenja, sta zapisala Gašper Pirman in Aleš Črnivec iz Planeta Siol.net.

Tokratnega velikega primerjalnega testa PRIMA smo se lotili na podoben način kot pri zadnjem primerjalnem testu premijskih limuzin. Prevozili smo testni krog, ki je bil, če sklepamo po navigaciji, dolg 122,7 kilometra. Sprva smo zapeljali na avtocesto (25,7 kilometra, hitrosti do 135 kilometrov na uro), na prvem odseku magistralne ceste vozili umirjeno (19,8 kilometra, varčna vožnja) in na drugem odseku dinamično (15,2 kilometra, višji vrtljaji, hitrosti do 110 kilometrov na uro), še enkrat zapeljali na avtocesto (39,7 kilometra, hitrosti po števcu do 135 kilometrov na uro) in testni krog končali po mestnem voznem ciklu (22,3 kilometra, hitrosti po števcu maksimalno pet kilometrov na uro nad omejitvijo). Vsem devetim predstavnikom smo, če so imeli to možnost, nastavili vozni profil na Normal in prižgali sistem stop&start.

Ker so bili vsi testni avtomobili obuti v zimske pnevmatike in smo test opravljali hkrati, razlik v pogojih ni bilo. Zunaj je bila temperatura približno pet stopinj Celzija, ceste so bile suhe, vreme delno jasno.

Kako smo se lotili merjenja porabe

Vse avtomobile smo polnili na isti bencinski črpalki, po prvem samodejnem izmetu polnilne ročice smo gorivo dolivali počasi in končali polnjenje, ko je bil rezervoar povsem poln. Po koncu testnega kroga smo postopek ponovili in na podlagi dobljenih rezultatov izračunali realne povprečne porabe goriva. Razlika med najvišjo in najnižjo povprečno porabo znaša 0,91 litra, po celotnem testnem krogu pa je bil najbolj varčen opel grandland X, ki je edini porabil manj kot šest litrov (5,98 litra).

Na avtocestnih odsekih (5,93 litra) in v režimu varčne vožnje (3,67 litra) je bil najvarčnejši nissan qashqai, na dinamičnem ciklu je najmanj porabil grandland X (7,38 litra), v mestu pa je imela občutno prednost hibridna toyota C-HR (3,88 litra), ki je tekmece premagala za približno dva litra.

Pričakovano je bila toyota najpotratnejša na avtocesti, kjer hibridni pogon ob visokem potovalnem tempu izgubi prednost. Testni krog je pokazal, da se hibridni pogon zlahka kosa z dizelskim, če poteka večina vožnje zunaj avtocest, pa je lahko tudi varčnejši.

Ker je imel volkswagen tiguan najmočnejši motor, je posledično porabil največ goriva. Majhne razlika v povprečni porabi smo zaznali pri bratskih peugeotu 3008 in opel grandlandu X, nekoliko večjo med hyundai tucsonom in kio sportage. Tudi renault kadjar in nissan qashqai sta imela kot koncernska brata zelo podobni povprečni porabi goriva. Seat ateca je bila s 6,37 litra povprečne porabe na lestvici uvrščena v zgornjo polovico.

Foto: PRIMA

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece
Avto
AvtoMiloš Milač Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece 14

Južnokorejska Kia napada s klasičnim fastbackom oziroma gran turismom vznemirljive podobe, dobre opremljenosti in nedvomno konkurenčnih cen

FINANCE
Avto
Korejec se pridružuje stampedu in pregreva trg križancev
Avto
AvtoJanez Kovačič Korejec se pridružuje stampedu in pregreva trg križancev

Stonic ima stas kompaktnega križanca oziroma športnega terenca, ki verjetno dokazuje, da zmorejo pri južnokorejski Kii hitro in vešče prepoznati evropski okus oziroma potrebe

FINANCE
Avto
Takšen bo novi kia ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen bo novi kia ceed 7

Korejska Kia predstavlja prve skice nove generacije priljubljenega modela, novo je tudi ime. Namesto cee'd se bo imenoval ceed

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.

FINANCE
Avto
Audi RS3 in kia stinger GT – nemško-korejski športni dvoboj
Avto
AvtoMiloš Milač Audi RS3 in kia stinger GT – nemško-korejski športni dvoboj 9

Kijinega športnega prvenca stingerja 3,3 T-GDI GT 4x4 smo primerjali z audijem RS3 sedanom. Korejec se je izkazal z udobjem, nemec z neulovljivo športnostjo in brutalnostjo.

FINANCE
Avto
Veliki primerjalni test devetih družinskih terencev
Avto
AvtoMiloš Milač Veliki primerjalni test devetih družinskih terencev 5

Prima test: s kolegi iz sedmih medijev smo na večdnevnem preizkusu primerjali devet športnih terencev C razreda

FINANCE
Avto
Veliki primerjalni test devetih družinskih terencev
Avto
AvtoMiloš Milač Veliki primerjalni test devetih družinskih terencev 20

Prima test: s kolegi iz sedmih medijev smo na večdnevnem preizkusu primerjali devet športnih terencev C razreda

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)