Kako smo merili porabo, kakšen je bil testni krog in pogoji merjenja, sta zapisala Gašper Pirman in Aleš Črnivec iz Planeta Siol.net.
Tokratnega velikega primerjalnega testa PRIMA smo se lotili na podoben način kot pri zadnjem primerjalnem testu premijskih limuzin. Prevozili smo testni krog, ki je bil, če sklepamo po navigaciji, dolg 122,7 kilometra. Sprva smo zapeljali na avtocesto (25,7 kilometra, hitrosti do 135 kilometrov na uro), na prvem odseku magistralne ceste vozili umirjeno (19,8 kilometra, varčna vožnja) in na drugem odseku dinamično (15,2 kilometra, višji vrtljaji, hitrosti do 110 kilometrov na uro), še enkrat zapeljali na avtocesto (39,7 kilometra, hitrosti po števcu do 135 kilometrov na uro) in testni krog končali po mestnem voznem ciklu (22,3 kilometra, hitrosti po števcu maksimalno pet kilometrov na uro nad omejitvijo). Vsem devetim predstavnikom smo, če so imeli to možnost, nastavili vozni profil na Normal in prižgali sistem stop&start.
Ker so bili vsi testni avtomobili obuti v zimske pnevmatike in smo test opravljali hkrati, razlik v pogojih ni bilo. Zunaj je bila temperatura približno pet stopinj Celzija, ceste so bile suhe, vreme delno jasno.
Kako smo se lotili merjenja porabe
Vse avtomobile smo polnili na isti bencinski črpalki, po prvem samodejnem izmetu polnilne ročice smo gorivo dolivali počasi in končali polnjenje, ko je bil rezervoar povsem poln. Po koncu testnega kroga smo postopek ponovili in na podlagi dobljenih rezultatov izračunali realne povprečne porabe goriva. Razlika med najvišjo in najnižjo povprečno porabo znaša 0,91 litra, po celotnem testnem krogu pa je bil najbolj varčen opel grandland X, ki je edini porabil manj kot šest litrov (5,98 litra).
Na avtocestnih odsekih (5,93 litra) in v režimu varčne vožnje (3,67 litra) je bil najvarčnejši nissan qashqai, na dinamičnem ciklu je najmanj porabil grandland X (7,38 litra), v mestu pa je imela občutno prednost hibridna toyota C-HR (3,88 litra), ki je tekmece premagala za približno dva litra.
Pričakovano je bila toyota najpotratnejša na avtocesti, kjer hibridni pogon ob visokem potovalnem tempu izgubi prednost. Testni krog je pokazal, da se hibridni pogon zlahka kosa z dizelskim, če poteka večina vožnje zunaj avtocest, pa je lahko tudi varčnejši.
Ker je imel volkswagen tiguan najmočnejši motor, je posledično porabil največ goriva. Majhne razlika v povprečni porabi smo zaznali pri bratskih peugeotu 3008 in opel grandlandu X, nekoliko večjo med hyundai tucsonom in kio sportage. Tudi renault kadjar in nissan qashqai sta imela kot koncernska brata zelo podobni povprečni porabi goriva. Seat ateca je bila s 6,37 litra povprečne porabe na lestvici uvrščena v zgornjo polovico.
Foto: PRIMA