Avto

Toyota, kot je še ni bilo

Pomislite na zanimiv in drzen avtomobil, ki močno zaigra na čustva in pritegne pozornost, kjerkoli se pojavi, obenem pa ima osupljivo notranjost, varčen hibridni pogon in se odlično pelje.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

04.12.2017 00:30
Čas branja: 11 min

Do prihoda 4,36 metra dolgega križanca C-HR bi na Toyoto pomislili le redki, saj sta njeni zmagovalni odliki zanesljivost in neuničljivost. Corolla denimo šteje pol stoletja, v 150 državah so jih doslej prodali 44 milijonov, večina je še vedno v voznem stanju, vendar pa to ni ravno avto za na plakat, prvi zmenek ali vlogo v filmu, podobno pa velja še za kak izpet ali aktualni Toyotin model.

A Japonci so želeli prav to! Da bi naredili ljudski avtomobil, ki bi dobro zgledal, močno zaigral na čustva, pri otrocih vzbudil krike navdušenja, “začaral” mame, omehčal preudarne očete ter pomladil starejše. A ne le drugačen in edinstven, pri Toyoti so želeli narediti tudi avtomobil, v katerem se dobro sedi, ima super notranjost, dovolj prostora zadaj in v prtljažniku ter se obenem tudi odlično pelje.

Z modelom C-HR je Toyota (končno) naredila avto, ki osupne vse – še najbolj tiste, ki nanjo sploh ne prisegajo. Tri črke, ki ob prevodu »coupe high rider« sprva ne povejo kaj dosti, a že kmalu vse.

Toyota C-HR je neke vrste mešanica med kupejem in križancem oziroma mestni terenec s kupejevsko strešno linijo, ki se zaključuje s spojlerjem nad zadnjim steklom in za katerim se obračajo glave vseh generacij. Avto naj bi k Toyoti pritegnil povsem nove kupce in speljal tudi kupce kompaktnih kombilimuzin.

Svež veter k Toyoti je prinesel njen novi šef Akio Toyoda. Japonec z dušo in izkušnjami dirkača, ki je ustvaril pogoje za športni GT86 in potrdil obline in krivine novega priusa ter C-HR. Tega so preizkušali in pilili tudi na nemškem dirkališču Nürburgring, kup »začimb« pa je v končni izdelek prispeval glavni inženir Hiroyuki Koba.

Gotovo niste vedeli, da je to avtomobil z najdaljšimi žarometi na svetu. Vam je na fotografijah v oči padla nenavadna in unikatna kljuka zadaj, s pomočjo katere se vrata odpirajo kot pri kakem hladilniku? Koba-san je z njo povzročil mnogo sivih las Toyotinim finančnikom, saj je njihova izdelava krepko dražja od običajnih kljuk. Na sestanku je vztrajal toliko časa, da so jih na koncu le potrdili.

Prav zadnja kljuka ter samosvoje in dolge prednje luči so v času testa pritegnile največ pozornosti pri na videz majhnem, potlačenem in za svoj razred hudo športnem avtomobilu. “Ali ni morda celo preveč športen na račun prostora?” je bilo tako kar standardno vprašanje vseh firbcev okoli hibridnega C-HR z najbogatejšo stopnjo opreme C-hic.

Na prvi pogled se zdi misel kar na mestu, saj atraktivna kupejevsko padajoča streha dovoljuje majhna stekla na zadnjih vratih.

Ta se zaključujejo še v širok C-stebriček, ki ob položnem in visoko postavljenem zadnjem steklu skromnih mer dodatno moti preglednost nazaj (na pomoč priskočijo parkirni senzorji in kamera za vzvratno vožnjo), potnik zadaj pa je prikrajšan za preglednost iz vozila, sploh če gre za otroka.

Skoraj 1,8 metra širok in 1,56 metra visok (hibrid) avtomobil v kabini resda ne ponuja razkošja, vendar pa je v njem na 2,64 metra medosne razdalje vseeno presenetljivo dovolj prostora v vse smeri.

Prtljažnik z visokim nakladalnim robom v osnovi pogoltne 377 litrov prtljage, kar pomeni, da ni med največjimi v razredu.

Občutek sedenja zadaj bo tudi zaradi krepkih prednjih sedežev sprva klavstrofobičen, vendar je prostora zadaj dovolj tako za kolena kot tudi za glave, saj se potnik usede globoko v sedež, osrednji del strehe pa je precej višji kot stranski.

Veliko boljše je počutje spredaj na udobnih sedežih iz kombinacije usnja in blaga. Mladosten vtis podkrepijo ergonomija (trikotnik pedali, volan in sedež je odličen), višji položaj za volanom (ki pa za razliko od tekmecev ni previsok), elegantna in urejena dvobarvna armaturna plošča s kakovostno izbranimi materiali, ambientalna osvetlitev ter 8-palčni barvni zaslon na dotik, postavljen na sredino armaturke.

Videz C-HR je tako zanimiv in vse prej kot dolgočasen, v temi pa navduši tudi logo, ki se izriše na tleh pod vrati.

Notranjost in zunanjost C-HR obenem zaznamuje oblika diamanta, ki jo v tisoč in eni izvedbi zasledimo na stropu, stikalih, oblogah vrat, maski, lučeh, prtljažnem robu,… Skozi diamante je Koba z ekipo simboliziral trdnost in dragocenost, diamanti pa izražajo tudi moč, zanesljivost in varnost.

Že osnovni CH-R ima tako vgrajen nabor varnostno-asistenčnih elementov Toyota Safety Sense, tudi radarski tepomat in samodejno zaviranje v sili. Druga stopnje opreme C-enter k temu dodaja še sistem za prepoznavanje prometnih znakov, sistem za prepoznavanje vozil v mrtvem kotu in sistem za opozarjanje na nenamerno zapustitev voznega pasu.

Toyota je iz seznama motorjev črtala dizle, kupci C-HR pa lahko izbirajo med malim turbobencinskim motorjem in hibridnim pogonom, znanim iz novega priusa.

V testnem smo imeli zmogljivejšo izbiro, torej hibridni pogon, ki kombinira štirivaljni 1,8-litrski motor in električni motor s sistemsko močjo 90 kilovatov (122 KM). Pogonski sklop ponudi »le« 142 Nm navora pri 3.600 vrtljajih, vendar voznik takoj opazi dovolj navora v spodnjem območju vrtljajev.

Pri speljevanju je skok z mesta odločen in živahen, saj je atmosfercu v nižjih vrtljajih v resno pomoč elektromotor. C-HR pri štartu pozitivno preseneti, občutek poskočnosti pa se pojavi tudi pri pospeševanjih – a da gre samo za občutek pokaže podatek, da hibrid z mesta do 100 km/h pospešuje 11 sekund, končna hitrost pa je omejena na 170 km/h.

K precej skromnim zmogljivostim glede na športni videz pripomore tudi teža, saj hibrid tehta 1.455 kg, od klasika pa je zaradi prostorninsko večjega motorja, nikelj-metalnih baterij pod zadnjimi sedeži in elektromotorja težji za 60 kg. Ne glede na današnje čase skoraj smešno končno hitrost pa navdušijo vmesni pospeški, ko atmosfercu občutno pomaga še elektrika.

Moč se na prednji kolesi prenaša s pomočjo CVT brezstopenjskega samodejnega menjalnika, ki svojo nadležnost pokaže pri pospeševanjih in avtocestnih vzponih. Menjalnik je resda izboljšan glede na prejšnjo generacijo priusa, vendar motor ob vsakem pospeševanju žene v visoke vrtljaje, z nezaželeno in motečo hrupnostjo pa moti udobje potnikov.

Menjalniku polovico odpustimo, ko se dlje časa »jajcamo« v mestni gneči. Izkušnja v takšnih pogojih prej spominja na center dobrega počutja, kot pa na hektično okolje s pogostimi speljevanji in počasno vožnjo. Brez dvoma bo to všeč predvsem damam, ki bodo sredi hupanja in nervoze mirno prisluhnile najljubši popevki ali s pomočjo prostoročne povezave sproščeno preverile, ali je bilo v šoli vse OK. Vožnja bo pri tem tiha, saj se bodo pretežni del časa vozile na elektriko.

Ker so se Toyotini inženirji pri snovanju CH-R še posebej posvetili vožnji, se bo kljub ne ravno močni motorni kombinaciji znala prikupiti tudi moškim. C-HR sicer nima dirkaških genov, a v vožnji je vseeno igrivo lahkoten, zaradi veččvodilnega vzmetenja zadaj in odličnega krmilnega mehanizma zelo natančno vodljiv in kar vabi med zavoje, kjer spretno skriva svojo nekaj višjo nasajenost.

Kljub višjemu težišču (od tal je oddaljen 14,6 centimetrov) se Toyotin športni terenec med kombinacijo zavojev ne upira hitrejši vožnji, vzmetenje ob tem ni premehko, in kljub 18-palčnim platiščem ne pretrdo. Stabilizatorja sta še dovolj čvrsta, da preprečita moteče nagibanje karoserije, avtomobil pa tudi dobro premaguje neravnine, brez bolečih udarcev na bolj izrazitih luknjah.

CH-R je zaradi velikega truda inženirjev brez dvoma Toyota, ki jo z užitkom pelješ. Kdor se v corolli, avensisu ali aurisu brez besed posadi na enega izmed sopotniških sedežev, ta bo v CH-R zagrabil za volan, kot da gre za življenje. Ne pretiravamo! Na regionalnih cestah se CH-R počuti odlično, nekaj lepih ovinkov boste nanizali kot za stavo ter še prehitro ujeli počasne voznike pred seboj. Podvozje bi brez dvoma preneslo še precej več in samo upamo lahko, da bo Toyota v prihodnosti vgradila še kak močnejši motor.

Med odlike hibridnega CH-R lahko štejemo tudi ugodno porabo, saj je v povprečju porabil 5,5 litra, zgolj v mestu pa shaja z manj kot štirimi litri (tovarna 4,1/3,5/3,9). S ceno 24.950 evrov Toyotin adut v razredu kompaktnih križancev ni med najcenejšimi, a je dovolj drugačen in poseben, da bo zlahka prepričal potencialne kupce. Samo v vrsto se je treba postaviti, kar tudi pove veliko o priljubljenosti najnovejše japonske atrakcije.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Toyota vlaga v tovarno v Franciji, ustvarila bo 700 novih delovnih mest
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota vlaga v tovarno v Franciji, ustvarila bo 700 novih delovnih mest

Japonska Toyota se je odločila razširiti proizvodnjo v tovarni v francoskem Valenciennesu, vanjo bo vložila 300 milijonov evrov, kar skupno investicijo povečuje na 1,4 milijarde evrov

FINANCE
Avto
Toyota je Slovencu zaupala razvoj prihodnosti
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota je Slovencu zaupala razvoj prihodnosti 1

Tom Fux je v Toyoti prevzel izgradnjo evropske mreže podjetij, ki bodo razvijala štiri ključna področja v avtomobilski industriji – elektrifikacijo, avtonomno vožnjo, povezljivost in souporabo vozil.

FINANCE
Avto
Toyota nadaljuje s krčenjem dizlov v Evropi, a povsem brez njih ne more
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota nadaljuje s krčenjem dizlov v Evropi, a povsem brez njih ne more

Toyota bo do konca leta iz prodaje umaknila dizelske motorje v osebnih avtih, izjema so land cruiser, hilux in proace

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Okolje & energija
Kako bo Toyota podeseterila prodajo vodikovih avtov
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Kako bo Toyota podeseterila prodajo vodikovih avtov 11

V Toyoti so razkrili načrte za povečanje proizvodnje avtov na gorivne celice od tri tisoč na 30 tisoč do okoli leta 2020.

FINANCE
Avto
Na drugi konec sveta za volan kandidatov za svetovni avto leta
Avto
AvtoMiloš Milač Na drugi konec sveta za volan kandidatov za svetovni avto leta 1

V severnem delu Los Angelesa smo se ta teden seznanjali s kar 26 kandidati različnih »narodnosti«, od ameriških, japonskih, korejskih in evropskih, tudi takšnih, ki sploh še niso zapeljali na uradne predstavitve.

FINANCE
Avto
Dizel je izgubil bitko, vojne še ne
Avto
AvtoMiloš Milač Dizel je izgubil bitko, vojne še ne 1

Dizelski motorji so lani v evropski prodaji novih avtov izgubili pet odstotnih točk deleža, krčenje pa se bo letos umirilo, verjamejo analitiki, proizvajalci in tudi dobavitelji

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)