(Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo (Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo Intervju s Francijem Bolto, direktorjem znamke Audi v Porscheju Slovenija
(Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice (Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice Predpremierno in ekskluzivno, kar pol leta pred prihodom na trg, smo sedli za volan novega lexusa UX 250h, kompaktnega športnega terenca z iskrivim hibridnim pogonom, imenitno izdelavo in materiali ter tako mladostno dušo, da utegne znamki priskrbeti precej širši krog kupcev.
Največji Hyundai se seli stopničko višje Največji Hyundai se seli stopničko višje Santa Fe v četrto ni le oblikovno drzen, ampak ponuja še več prostora, udobja in bogate opreme, ob tem pa navduši tudi s sodobno tehniko, širokim naborom varnostno-asistenčnih sistemov in dostopno ceno, s katero naj bi letno prepričal 200 Slovencev.

Toyota, kot je še ni bilo

Čas branja: 11 min
04.12.2017  00:30
Pomislite na zanimiv in drzen avtomobil, ki močno zaigra na čustva in pritegne pozornost, kjerkoli se pojavi, obenem pa ima osupljivo notranjost, varčen hibridni pogon in se odlično pelje.

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Toyota dodaj
Akio Toyoda dodaj

Do prihoda 4,36 metra dolgega križanca C-HR bi na Toyoto pomislili le redki, saj sta njeni zmagovalni odliki zanesljivost in neuničljivost. Corolla denimo šteje pol stoletja, v 150 državah so jih doslej prodali 44 milijonov, večina je še vedno v voznem stanju, vendar pa to ni ravno avto za na plakat, prvi zmenek ali vlogo v filmu, podobno pa velja še za kak izpet ali aktualni Toyotin model.

A Japonci so želeli prav to! Da bi naredili ljudski avtomobil, ki bi dobro zgledal, močno zaigral na čustva, pri otrocih vzbudil krike navdušenja, “začaral” mame, omehčal preudarne očete ter pomladil starejše. A ne le drugačen in edinstven, pri Toyoti so želeli narediti tudi avtomobil, v katerem se dobro sedi, ima super notranjost, dovolj prostora zadaj in v prtljažniku ter se obenem tudi odlično pelje.

Z modelom C-HR je Toyota (končno) naredila avto, ki osupne vse – še najbolj tiste, ki nanjo sploh ne prisegajo. Tri črke, ki ob prevodu »coupe high rider« sprva ne povejo kaj dosti, a že kmalu vse.

Toyota C-HR je neke vrste mešanica med kupejem in križancem oziroma mestni terenec s kupejevsko strešno linijo, ki se zaključuje s spojlerjem nad zadnjim steklom in za katerim se obračajo glave vseh generacij. Avto naj bi k Toyoti pritegnil povsem nove kupce in speljal tudi kupce kompaktnih kombilimuzin.

Svež veter k Toyoti je prinesel njen novi šef Akio Toyoda. Japonec z dušo in izkušnjami dirkača, ki je ustvaril pogoje za športni GT86 in potrdil obline in krivine novega priusa ter C-HR. Tega so preizkušali in pilili tudi na nemškem dirkališču Nürburgring, kup »začimb« pa je v končni izdelek prispeval glavni inženir Hiroyuki Koba.

Gotovo niste vedeli, da je to avtomobil z najdaljšimi žarometi na svetu. Vam je na fotografijah v oči padla nenavadna in unikatna kljuka zadaj, s pomočjo katere se vrata odpirajo kot pri kakem hladilniku? Koba-san je z njo povzročil mnogo sivih las Toyotinim finančnikom, saj je njihova izdelava krepko dražja od običajnih kljuk. Na sestanku je vztrajal toliko časa, da so jih na koncu le potrdili.

Prav zadnja kljuka ter samosvoje in dolge prednje luči so v času testa pritegnile največ pozornosti pri na videz majhnem, potlačenem in za svoj razred hudo športnem avtomobilu. “Ali ni morda celo preveč športen na račun prostora?” je bilo tako kar standardno vprašanje vseh firbcev okoli hibridnega C-HR z najbogatejšo stopnjo opreme C-hic.

Na prvi pogled se zdi misel kar na mestu, saj atraktivna kupejevsko padajoča streha dovoljuje majhna stekla na zadnjih vratih.

Ta se zaključujejo še v širok C-stebriček, ki ob položnem in visoko postavljenem zadnjem steklu skromnih mer dodatno moti preglednost nazaj (na pomoč priskočijo parkirni senzorji in kamera za vzvratno vožnjo), potnik zadaj pa je prikrajšan za preglednost iz vozila, sploh če gre za otroka.

Skoraj 1,8 metra širok in 1,56 metra visok (hibrid) avtomobil v kabini resda ne ponuja razkošja, vendar pa je v njem na 2,64 metra medosne razdalje vseeno presenetljivo dovolj prostora v vse smeri.

Prtljažnik z visokim nakladalnim robom v osnovi pogoltne 377 litrov prtljage, kar pomeni, da ni med največjimi v razredu.

Občutek sedenja zadaj bo tudi zaradi krepkih prednjih sedežev sprva klavstrofobičen, vendar je prostora zadaj dovolj tako za kolena kot tudi za glave, saj se potnik usede globoko v sedež, osrednji del strehe pa je precej višji kot stranski.

Veliko boljše je počutje spredaj na udobnih sedežih iz kombinacije usnja in blaga. Mladosten vtis podkrepijo ergonomija (trikotnik pedali, volan in sedež je odličen), višji položaj za volanom (ki pa za razliko od tekmecev ni previsok), elegantna in urejena dvobarvna armaturna plošča s kakovostno izbranimi materiali, ambientalna osvetlitev ter 8-palčni barvni zaslon na dotik, postavljen na sredino armaturke.

Videz C-HR je tako zanimiv in vse prej kot dolgočasen, v temi pa navduši tudi logo, ki se izriše na tleh pod vrati.

Notranjost in zunanjost C-HR obenem zaznamuje oblika diamanta, ki jo v tisoč in eni izvedbi zasledimo na stropu, stikalih, oblogah vrat, maski, lučeh, prtljažnem robu,… Skozi diamante je Koba z ekipo simboliziral trdnost in dragocenost, diamanti pa izražajo tudi moč, zanesljivost in varnost.

Že osnovni CH-R ima tako vgrajen nabor varnostno-asistenčnih elementov Toyota Safety Sense, tudi radarski tepomat in samodejno zaviranje v sili. Druga stopnje opreme C-enter k temu dodaja še sistem za prepoznavanje prometnih znakov, sistem za prepoznavanje vozil v mrtvem kotu in sistem za opozarjanje na nenamerno zapustitev voznega pasu.

Toyota je iz seznama motorjev črtala dizle, kupci C-HR pa lahko izbirajo med malim turbobencinskim motorjem in hibridnim pogonom, znanim iz novega priusa.

V testnem smo imeli zmogljivejšo izbiro, torej hibridni pogon, ki kombinira štirivaljni 1,8-litrski motor in električni motor s sistemsko močjo 90 kilovatov (122 KM). Pogonski sklop ponudi »le« 142 Nm navora pri 3.600 vrtljajih, vendar voznik takoj opazi dovolj navora v spodnjem območju vrtljajev.

Pri speljevanju je skok z mesta odločen in živahen, saj je atmosfercu v nižjih vrtljajih v resno pomoč elektromotor. C-HR pri štartu pozitivno preseneti, občutek poskočnosti pa se pojavi tudi pri pospeševanjih – a da gre samo za občutek pokaže podatek, da hibrid z mesta do 100 km/h pospešuje 11 sekund, končna hitrost pa je omejena na 170 km/h.

K precej skromnim zmogljivostim glede na športni videz pripomore tudi teža, saj hibrid tehta 1.455 kg, od klasika pa je zaradi prostorninsko večjega motorja, nikelj-metalnih baterij pod zadnjimi sedeži in elektromotorja težji za 60 kg. Ne glede na današnje čase skoraj smešno končno hitrost pa navdušijo vmesni pospeški, ko atmosfercu občutno pomaga še elektrika.

Moč se na prednji kolesi prenaša s pomočjo CVT brezstopenjskega samodejnega menjalnika, ki svojo nadležnost pokaže pri pospeševanjih in avtocestnih vzponih. Menjalnik je resda izboljšan glede na prejšnjo generacijo priusa, vendar motor ob vsakem pospeševanju žene v visoke vrtljaje, z nezaželeno in motečo hrupnostjo pa moti udobje potnikov.

Menjalniku polovico odpustimo, ko se dlje časa »jajcamo« v mestni gneči. Izkušnja v takšnih pogojih prej spominja na center dobrega počutja, kot pa na hektično okolje s pogostimi speljevanji in počasno vožnjo. Brez dvoma bo to všeč predvsem damam, ki bodo sredi hupanja in nervoze mirno prisluhnile najljubši popevki ali s pomočjo prostoročne povezave sproščeno preverile, ali je bilo v šoli vse OK. Vožnja bo pri tem tiha, saj se bodo pretežni del časa vozile na elektriko.

Ker so se Toyotini inženirji pri snovanju CH-R še posebej posvetili vožnji, se bo kljub ne ravno močni motorni kombinaciji znala prikupiti tudi moškim. C-HR sicer nima dirkaških genov, a v vožnji je vseeno igrivo lahkoten, zaradi veččvodilnega vzmetenja zadaj in odličnega krmilnega mehanizma zelo natančno vodljiv in kar vabi med zavoje, kjer spretno skriva svojo nekaj višjo nasajenost.

Kljub višjemu težišču (od tal je oddaljen 14,6 centimetrov) se Toyotin športni terenec med kombinacijo zavojev ne upira hitrejši vožnji, vzmetenje ob tem ni premehko, in kljub 18-palčnim platiščem ne pretrdo. Stabilizatorja sta še dovolj čvrsta, da preprečita moteče nagibanje karoserije, avtomobil pa tudi dobro premaguje neravnine, brez bolečih udarcev na bolj izrazitih luknjah.

CH-R je zaradi velikega truda inženirjev brez dvoma Toyota, ki jo z užitkom pelješ. Kdor se v corolli, avensisu ali aurisu brez besed posadi na enega izmed sopotniških sedežev, ta bo v CH-R zagrabil za volan, kot da gre za življenje. Ne pretiravamo! Na regionalnih cestah se CH-R počuti odlično, nekaj lepih ovinkov boste nanizali kot za stavo ter še prehitro ujeli počasne voznike pred seboj. Podvozje bi brez dvoma preneslo še precej več in samo upamo lahko, da bo Toyota v prihodnosti vgradila še kak močnejši motor.

Med odlike hibridnega CH-R lahko štejemo tudi ugodno porabo, saj je v povprečju porabil 5,5 litra, zgolj v mestu pa shaja z manj kot štirimi litri (tovarna 4,1/3,5/3,9). S ceno 24.950 evrov Toyotin adut v razredu kompaktnih križancev ni med najcenejšimi, a je dovolj drugačen in poseben, da bo zlahka prepričal potencialne kupce. Samo v vrsto se je treba postaviti, kar tudi pove veliko o priljubljenosti najnovejše japonske atrakcije.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Posel
Posel Toyota je Slovencu zaupala razvoj prihodnosti 1

Tom Fux je v Toyoti prevzel izgradnjo evropske mreže podjetij, ki bodo razvijala štiri ključna področja v avtomobilski industriji –...

FINANCE
Članki
Članki (nova pravila) Adijo, provizije za nakup s plačilno kartico 2

Trinajst vprašanj in odgovorov pred 13. januarjem, ko začnejo veljati nova evropska pravila za plačilne storitve. Med drugim trgovci in...

FINANCE
Članki
Članki Kdo je Andrej Babiš, češki Trump in verjetni novi češki premier

Andrej Babiš ima dar, da ljudje v njem vidijo tisto, kar hočejo – na primer borca proti korupciji, čeprav so ga maja kot finančnega...

AVTO
Posel
Posel Zakaj je bila septembra prodaja novih avtov največja v V. Britaniji - čeprav je strmoglavila 2

Kako to, da je septembra prišlo do britanskega paradoksa pri prodaji novih avtov in kaj se je pri prodaji novih avtov v EU dogajalo v...

FINANCE
Članki
Članki Se obeta rekordni japonski borzni debi?

O IPO za mobilni telekom razmišljajo pri Softbank Group

FINANCE
Članki
Članki Bo novi šengenski sistem pameten ali samo brihten? 2

Ta teden so članice EU potrdile pravno podlago za pametne šengenske meje; sistem bo zaživel predvidoma do leta 2020, pri mejnih...