Avto

Na drugi konec sveta za volan kandidatov za svetovni avto leta

V severnem delu Los Angelesa smo se ta teden seznanjali s kar 26 kandidati različnih »narodnosti«, od ameriških, japonskih, korejskih in evropskih, tudi takšnih, ki sploh še niso zapeljali na uradne predstavitve.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

30.11.2017 23:05
Čas branja: 5 min
Na drugi konec sveta za volan kandidatov za svetovni avto leta
Člani žirije svetovni avto leta 2018 na testnih vožnjah v Los Angelesu

Kako izbrati najboljši avto glede na to, da imamo Evropejci tako drugačen okus in zahteve kot Američani, Azijci, Kitajci in drugi? Kako primerjati velike ameriške limuzine in športne terence z bolj razumnimi evropskimi avtomobili? Meter ni dovolj, avtomobile različnih »narodnosti« je treba spoznati v njihovem naravnem okolju, tam, kjer so nastali in imajo svoje glavne kupce.

To smo počeli v Los Angelesu na jesenskem delu testiranj kandidatov za svetovni avto leta 2018. Finance smo kot edini slovenski medij del 80-članske družine medijev oziroma žirantov z vsega sveta. Na testnih vožnjah pa smo ta teden spoznavali 26 kandidatov prav tako različnih »narodnosti«, od ameriških, japonskih, korejskih do evropskih. Med njimi je bilo tudi nekaj takšnih, ki sploh še niso zapeljali na uradne predstavitve, torej so sodili med zelo vroče, tudi predserijske modele.

Med zavoji Angeles Cresta

Poligon je bil enak kot lani. Vstopna točka je bil hotel Westin v Pasadeni v severnem delu Los Angelesa, kjer smo se elegantno izognili vrvežu velemesta na kalifornijski obali. Iz razmeroma mirne Pasadene, spalnega predela Los Angelesa, smo se s kandidati med osmo uro zjutraj in peto popoldne vozili v isto smer – po avtocesti 210 proti zavojem gorovja Angeles Crest na severu Los Angelesa. To je priljubljeno pribežališče kolesarjev, motoristov in tudi voznikov športnih avtomobilov. Kot kača zavita cesta, ne prav najbolje tlakovana in po sredini prebodena z utori v asfaltu.

Takšna je idealen poligon za preizkus lastnosti kandidatov za svetovni avto leta, ameriško okolje, od ljudi, širokih cest in še česa, pa ponuja vpogled v avtomobilsko kulturo Amerike in pojasnjuje tudi njihovo snovanje avtomobilov.

Preizkušanje začnemo s pravim američanom, ki je pred desetletji gostoval tudi v Evropi. Chrysler pacifica je naslednik voyagerja, nekdaj priljubljenega enoprostorca, ki ga je iz Evrope odneslo pomanjkanje povpraševanja po velikih kombijih. V ZDA pa so ti še vedno zelo priljubljeni. Pacifica na dobrih petih metrih ponuja prostor za sedem ljudi in njihovo prtljago, drsna vrata, močan hibridni stroj s šestvaljnikom kot osnovnim strojem, izjemno prijetno vozniško in bivalno okolje ter prijetno oblikovanje. Poleg tega pa še zelo dobro zvočno zatesnitev in odlično preglednost.

Kakšna je toyota za Američana

Drugi zmenek je prinesel še bolj prijetno presenečenje. Še predserijska toyota camry, eden najbolje prodajanih avtomobilov v ZDA, ki v Evropi prav tako nima dovolj kupcev, da bi tu nastopala. Za dobrih 20 tisoč evrov camry ponuja za Toyoto zelo drzno obliko, prostor za pet potnikov, dodelano armaturno ploščo z velikim sredinskim zaslonom in vsaj dobrih 200 bencinskih konjev v 2,5-litrskem štirivaljniku. Tudi vozne lastnosti camryja so po prvih vtisih zgledne, dovolj evropske, da bi znala zasvojiti tudi kupce na stari celini.

Tretja velika novost med 26 kandidati je Lexusova luksuzna limuzina LS, ki vozi tja, kjer kraljujejo mercedes-benz razreda S, BMW serije 7 in audi A8 – LS namreč prihodnje leto prihaja tudi v Evropo, v Los Angelesu pa smo ga vozili še pred svetovno premiero v Omanu, ki bo prihodnji teden.

Kaj ponuja novega? Predvsem precej drzno oblikovanje, ki je zadnja leta značilno za to japonsko znamko. Veliko razkošja v potniški kabini, nekaj rešitev iz kupeja LC500 (denimo vrtljive gumbe ob nadstrešku nad merilniki), velik drsnik na sredinski konzoli in hibridni ali klasični osemvaljni stroj ter izjemno zvočno izolacijo v potniški kabini, ki je bila vselej svetla stran avtomobilov te znamke.

Kako se pelje avto brez zavore?

Zadnji kandidat prvega testnega dneva pa je zbudil največ zanimanja. To je električni nissan leaf druge generacije, ki zamenjuje najbolje prodajan električni avto na svetu. V celoti nov avto na trg prihaja z visokimi ambicijami, 40 odstotkov večjim dosegom med polnjenji (s polno baterijo naredi 378 kilometrov), več prostora, opreme in nižjo ceno. V ZDA bo stal okoli 28 tisoč evrov, v Sloveniji pa (po odbitku subvencije Eko sklada 7.500 evrov) pa pod 26 tisočaki.

Kakšen je prvi vtis? Leaf s 110-kilovatnim električnim strojem potnike na semaforju izstreli, stotico doseže v le 7,9 sekunde. Še posebno zanimiva je praktična inovacija, e-pedal, ki omogoča, da leafa vozite le s pedalom za plin. V praksi deluje tako, da le z enim pedalom pospešujete in zavirate hkrati. Ob popuščanju boste zavirali, ob dodajanju pospeševali.

Kako sem sam doživljal e-pedal? Sprva z nekaj previdnosti in strahu. Po nekaj kilometrih pa sem ob pravilnem predvidevanju pravočasno popustil plin in tako sprožil ravno pravi zaviralni učinek, da se je avto vselej ustavil pred semaforjem ali drugim avtomobilom. Tako sem polurno testno vožnjo odpeljal le z enim pedalom, torej ne da bi se sploh dotaknil pedala zavore. Deluje, in to dobro!

Dobro deluje tudi sistem propilot, sklop rešitev, ki omogoča samodejno nadziranje razdalje do spredaj vozečega vozila pri hitrostih od 30 do sto kilometrov na uro ter avto ohranja na svojem voznem pasu in podobno.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi
Avto
AvtoMiloš Milač Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi

Električni teden so zaznamovali novi nissan leaf, celostno zelo dober avto za katerega verjamem, da bo prinesel nov premik na trg električnih avtomobilov. Ponovno sem primerjal dizelski in hibridni BMW, tokrat petici z oznako 520d in 530e, izid je zanimiv. Preverili smo še evropsko prodajo avtov, avtomobilski salon v Detroitu in se poglobili v dva SUV ter dva prava terenca. Res je, niso še izumrli!

FINANCE
Avto
Avto, ki je elektrificiral ceste sveta
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki je elektrificiral ceste sveta 1

Skrivnost najbolje prodajanega električnega avta na svetu je v uravnoteženosti vseh lastnosti – od udobja, prostora, dosega in seveda cene pod 30 tisoč evri. Sedaj je na vrsti nova generacija, o njej podrobno že ta četrtek.

FINANCE
Avto
Sanje, goljufije in vladne blesarije
Avto
AvtoMiloš Milač Sanje, goljufije in vladne blesarije

Razburljiv teden je prinesel zmagovalca našega tekmovanja za najboljše poslovne voznike ter skoraj sto službenih voznikov, ki bodo odslej na cesti bolj suvereni in previdnejši do drugih udeležencev v prometu. Vlada nam je spet zakuhala neživljenjski zakon, razkrivamo goljufije tovornjakarjev, izjemnega lexusa LC500, s katerim smo potovali po petih državah, novega RR velarja in še marsikaj

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Avto, ki bo demokratiziral elektriko na naših cestah
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki bo demokratiziral elektriko na naših cestah 14

Novi električni nissan leaf je golf ali clio med električnimi avtomobili. Avto, ki prinaša skoraj izjemno izkušnjo, ne da bi od voznika in potnikov zahteval pretirano privajanje ali odpovedovanje, ter prihodnost pretvarja v sedanjost. Ekskluzivno smo ga preizkusili na Tenerifu.

FINANCE
Avto
Cerar, tovornjakarji, podjetniki - teden, da te kap!
Avto
AvtoMiloš Milač Cerar, tovornjakarji, podjetniki - teden, da te kap!

Toliko zanimivih avtomobilskih vsebin, kot se jih je zbralo v tem tednu, ni bilo še nikoli. Žal je eden od igralcev tudi naš premier Miro Cerar. Na srečo pa ni edini, ravnotežje držijo volana vešči podjetniki našega projekta najboljši poslovni vozniki, pa avtoprevozniki z dostavnimi in tovornimi vozili, ki doživljajo razcvet, delajo posel, premagujejo ovire, pa kdaj tudi sami kaj zamočijo. Da razbijemo SUV manijo, pišemo o dveh enoprostorcih in klasični limuzini iz hladne Švedske in še o marsičem.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.