Časi se spreminjajo. Korejska Kia se je iz racionalne znamke sprva prelevila v dizajnersko, zdaj pa vstopa še v razred športnikov. Novi gran turismo stinger GT ima veliko adutov. Na vijugastih cestah severnega dela Los Angelesa smo preverili, ali najmočnejša različica 3,3 T-GDI 4x4 GT z nemško ceno 55 tisoč evrov lahko tekmuje z razred manjšim Audijevim športnikom RS3 sedan za približno pet tisočakov nižjo ceno v Nemčiji. Na slovenskem ceniku je le šibkejši S3 za slabih 49 tisoč evrov.
Kia v razredu uglednih
Najprej o stingerju, Kijinem prvencu v razredu športnih kupejevskih limuzin, s katero korejska znamka vozi vzporedno z audijem A5 sportbackom in BMW serije 4 gran coupe. Eleganten korejec povzema Kijin oblikovalski jezik s poudarjeno tigrovo prednjo masko ter ga nadgrajuje z nizkim motornim pokrovom in streho, povsem kupejevsko stransko linijo in dolgim zadkom z visoko postavljenimi in ozkimi žarometi. Dolžina kar 4,83 metra in medosje 2,91 metra namigujeta na prostorsko izjemen avto, a ni povsem tako.
Dizajn na prvem mestu
Ključna beseda te kie je dizajn, ki se začne pri omenjenih potezah, nadaljuje pri le 1,4 metra visoki strehi in dodelani potniški kabini. Armaturna plošča lepo objema voznika, materiali so kakovostni in delujejo tudi bolj prestižno kot v drugih kijah, avto pa preveva duh po eleganci in športnosti, a ne pretirani. Ergonomiji za volanom ni kaj oporekati, športni sedeži so udobni.
Grajamo le oddaljenost osempalčnega zaslona na dotik in res majhen vrtljivi gumb, s katerim ukazujemo funkcijam zaslona. Kljub izdatnim meram se zadaj sedi kupejevsko. Pomična streha krni prostor za glave, tudi kolena višjih potnikov bodo hitro v stiski. Glede na kupejevsko zasnovo in razred, v katerega sodi, to niti ni nenavadno. Prtljažnik s 406 litri je lahko dostopen in dovolj radodaren.
Motor, ki zna vse
Kaj pa vožnja? Stinger je zanimiva mešanica limuzinskega udobja in športnosti. Motor iz vrha ponudbe, 3,3-litrski turbošestvaljnik s 375 konjskimi močmi (276 kilovati), povezan z osemstopenjsko avtomatiko, zna dobesedno vse. Od prijetnega grmenja v nizkih vrtljajih, odlične odzivnosti (510 newtonmetrov je na voljo že pri 1.500 vrtljajih) do hitrega vrtenja v visokih, kjer ustvarja prijeten, a ne športno glasen zvok. Pospeški kar 1,9 tone težkega kupeja oziroma limuzine so bliskoviti.
Do stotice stinger poskoči v le 4,9 sekunde, ob tem pa ne zganja pretirane drame ter zaradi velikosti in mase niti ne daje občutka takšne moči. Med zavoji grobega asfalta Angeles Cresta se je stinger pri hitri vožnji precej nagibal, podvozje in štirikolesni pogon pa sta vselej poskrbela za dobro lego in veliko varnosti. Tudi z nekaj hitrimi odzivi elektronike, ki je popravila smer v res hitro voženih zavojih. Nastavljivo podvozje omogoča nekaj igranja z nastavitvami, v športnem načinu to pomeni učinkovitejše blaženje. Pa tudi program za hiter start.
Audi RS3 me popelje v povsem drug svet
Presedem se v audija RS3 sedana. Najprej je treba poudariti, da RS3 sodi razred nižje, zato ni kijin neposredni tekmec. Ob tem je precej bolj športen, a je udi podobno drag, zato je kii mero vzel na področju športnosti. RS3 zdaj dokazuje predvsem, kako učinkovita je klasična zasnova brez teženj po kupejevstvu. Na le 4,48 metra dolžine in 2,63 metra medosja RS3 ponuja podobne oziroma le nekaj skromnejše prostorske razmere kot stinger, le prtljažnik je s 315 litri opazno manjši. Manjše mere prispevajo tudi k manjši masi, RS3 sedan je s 1.590 kilogrami kar 319 kilogramov lažji od stingerja. Oblikovno pa, kljub klasični zasnovi, ne zaostaja močno za korejskim tekmecem. K temu je pripomogla tudi prelepa modra barva karoserije.
Izjemen motor
Športni duh najmočnejšega audija A3 se nadaljuje v kabini, kjer vas čakajo zelo športni sedeži, minimalistična, zelo preprosto zasnovana armaturna plošča in brezhibna ergonomija, ki je pri tej hiši že dolgo doma. Posebna poslastica pa je bencinski motor vrhunskega modela – 2,5-litrski petvaljnik s turbopolnilnikom, ki iz majhne prostornine potegne kar 480 newtonmetrov navora in 294 kilovatov (400 konjskih moči).
Do stotice v le 4,1 sekunde
Na avtocesti proti gorski cesti RS3 tiho in nežno prede, se odlično odziva na dodajanje plina, kot bi ga poganjal precej večji stroj. Ko zapeljem med zavoje, vključim program dynamic, pa majhen stroj zadiha s polno močjo in postreže z brutalnimi pospeški v le 4,1 sekunde do stotice, ki jih kar ne zmanjka. Sedemstopenjska dvosklopčna avtomatika deluje hitro in brezhibno, zavore delujejo izjemno, motor pa vsakič znova navduši z zanimivim petvaljnim ropotom in silovitimi pospeški, tudi brezhibnim stikom koles s cesto in skoraj nezaznavnim nagibanjem med zavoji. RS3 sedan ponuja športne, že kar dirkaške užitke, ki jih Kijin športni prvenec seveda ne dosega. A kot poudarjeno v uvodu, ne gre za neposredna tekmeca. Primerjava pa je pokazala, da je stinger dobro uravnotežena limuzina z ravno prav športnosti in udobja, veliko elegance in oblikovne drznosti ter tudi precej več žlahtnosti materialov, kot smo je vajeni od te znamke.