Avto

Megane z veliko mero elegance

Renault megane GrandCoupe gotovo ni najbolj prostoren v družini, najbrž tudi ne bo najbolj prodajan, v podobi klasične limuzine z nekoliko kupejevskim zadkom pa je brez dvoma najbolj eleganten in udoben.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

28.11.2017 00:05
Čas branja: 9 min

Za kupce v nižjem razredu predvsem na vzhodnoevropskih trgih velja, da avtomobile radi kupujejo »na metre«, h nakupu klasičnih limuzin pa so nagnjeni tudi zaradi tradicije in statusnega simbola.

V zahodni Evropi je precej drugače, odnos kupcev do avtomobilov limuzinske zasnove je mlačen, tudi na račun manjše uporabnosti prtljažnikov zaradi ozke odprtine in visokega nakladalnega roba.

Megane je ob cliu Renaultov paradni konj, model, ki so ga v več kot 20. letih in štirih generacijah za svojega vzeli mladi, družine in starejši. Po vsem svetu je našel že skoraj sedem milijonov kupcev, pri nas pa se jih po cestah vozi skoraj 42 tisoč – napis megane v Sloveniji tako nosi vsak peti Renault.

A nič zato, so si rekli pri Renaultu, ko so snovali četrto generacijo priljubljenega megana. Poleg petvratne kombilimuzinske različice Berline in karavanskega GrandTourja so zato v 20-ih državah ponudili še limuzinsko različico GrandCoupe, med njimi je tudi Slovenija.

Za osnovo so Francozi vzeli kar tisto, na kateri sta zasnovana za nas bolj običajna megana, z elegantno integracijo prtljažnika v kupejevsko oblikovan zadek pa so na trgu ponudili zelo privlačno alternativo.

Megane grandcoupe se s ceno umešča med oba brata, od petvratnega je tako dražji za 500 evrov, od karavana pa za prav toliko cenejši. Cene za grandcoupeja se tako gibajo od 14.590 do 25.390 evrov. V testnem primerku z Intens opremo se je sicer vrtel preizkušeni 1,6-litrski turbodizel s 96 kilovati oziroma 130 konji s ceno 20.490 evrov, nekaj dodatkov pa jo je na koncu dvignilo na 23.610 evrov.

GrandCoupe tako še zdaleč nima klasično limuzinskega porekla, kakršnega je imel predhodnik Sedan ali ga ima Fluence, ampak so oblikovalci pošteno zavihali rokave. Aktualni limuzinski megane tako deluje bolj skladno, s svojo dinamično in elegantno zunanjo podobo ter nekaj kupejevskega pridiha pa poskrbi, da kupcem ne bo nerodno pred sosedi.

Pri Renaultu se namreč niso trudili, da bi naredili največji prtljažnik na svetu, ampak so se bolj kot po kakem focusu ali astri zgledovali po Mazdi3 in želeli narediti predvsem lep avto, ki pa bo tudi uporaben.

Grandcoupe je tako oblikovan s posebno pozornostjo, z nizko strešno linijo in kratkim zadkom lahko pripelje ob bok športnim kupejem, vendar na zadnji klopi kljub vsemu ponuja dovolj prostora za glavo in noge odraslih potnikov.

Z dolžino 4,63 metra je GrandCoupe sicer enako dolg kot karavanski GrandTour, od petrvratnega megana pa je daljši za kar 27 centimetrov. Za štiri centimetre je glede na petvratnega brata daljše tudi medosje, ki je tako z 2,71 metra najdaljše med njemu podobnimi.

Razlika vidno prispeva k večjemu prostorskemu udobju v drugi vrsti, kjer odrasli potniki tudi po zaslugi večjega naklona klopi brez pripomb zdržijo daljše vožnje. Za kolena je 216 mm prostora, torej toliko kot v karavanu in slabe štiri centimetre več kot v kombilimuzini.

Štirivratni GrandCoupe si s kombilimuzino in karavanom sicer deli podvozje, obese, motorje, potniško kabino, udobje in razne novodobne dodatke za pomoč vozniku ter informiranje in razvedrilo potnikov, od njiju pa se razlikuje predvsem po limuzinski prostornosti in od potniške kabine ločenem 550-litrskem prtljažniku, ki je na račun deljive zadnje klopi v razmerju 60:40 še dodatno povečljiv, v osnovi pa je celo večji kot pri karavanu. Prtljažnik je globok je 1.083 in širok 1.393 milimetrov, zaradi ozke odprtine pa tudi težje dostopen.

Ah, ta prtljažnik. Poleg možnosti odpiranja s ključem in stikalom pod volanom je prtljažnik moč odpreti z zamahom noge pod odbijačem, kar še posebej pride prav, ko sta obe roki zasedeni z vrečkami in drugim tovorom. Prostoročno odpiranje prtljažnika je sicer edinstven sistem v razredu, v praksi pa potrebuje ključ v hlačah in precej potrpljenja, tako da bi prav prišel tudi gumb.

S kabino smo si bili tokrat že na »ti«, saj je povzeta po klasični izvedenki. Notranjost tako prinaša zelo udobne sedeže ter 7-palčni digitalni (TFT) barvni zaslon, ki spreminja barvo v skladu z nastavitvami parametrov vožnje v sistemu Multisense – ta omogoča pet načinov prilagoditve vožnje od odzivnosti motorja, intenzivnosti masažne funkcije sedeža, notranje osvetlitve,… - in kjer se vozniku na več načinov prikazujejo vsi bistveni podatki o vozilu in vožnji.

Na sredino armaturne plošče je bil umeščen pokončni 8,7-palčni tablični zaslon na dotik z vmesnikom R-Link druge generacije, vse nastavitve pa potekajo prek njega ali obvolanskih ročic. Vsem to gotovo ne bo všeč, v cenejših različicah opreme je zaslon manjši, radio in klima pa se uravnavata s pomočjo klasičnih okroglih gumbov.

Potniška kabina je dokaj natančno izdelana, uporabljeni materiali pa so kakovostni in skupaj z žametnimi sedeži pripomorejo k dobremu počutju.

Pomembne podatke nam je pred oči izpisoval projicirni zaslon, ob šestih zračnih vrečah in prilagodljivih LED žarometih pa smo imeli na voljo še sistem za pomoč pri parkiranju, sistem za samodejno zaviranje v sili, opozorilo pred vozili v mrtvem kotu, radarski tempomat (50-140 km/h) in opozorilo na nenamerno menjavo pasu.

Pri motorjih ni novosti. Testnega v 1.364 kg težkem vozilu je s pomočjo 6-stopenjskega ročnega menjalnika poganjal 1,6-litrski Energy dCi, ki iz sebe iztisne 96 kilovatov oziroma 130 konjev. Vožnja podprta s konkretnim največjim navorom 320 Nm pri 1.750 vrtljajih v minuti je lagodna, po potrebi tudi presenetljivo živahna, s poskočnostjo pa megane ugaja tudi med prehitevanji in na avtocesti.

Motor pozitivno preseneti z odzivnostjo med 50 in 120 km/h, ves njegov potencial pa pride do izraza, če v programu voznih nastavitev (multi-sense) izberete športni način. Takrat se zahtevnejši vožnji med drugim prilagodita tudi podvozje in volanski mehanizem. GrandCoupe ob tem ponuja solidne zmogljivosti, saj največja hitrost znaša 201 km/h, z mesta do 100 km/h pa pospeši v 10,5 sekunde.

Elegantnemu GrandCoupeju sicer še najbolje pristoji uglajena in umirjena vožnja, takrat se izkaže tudi z ugodno porabo. Skozi testno obdobje, v kateri je prevladovala avtocesta vožnja, se je izkazal z zelo ugodnimi 5,6 litri nafte na na 100 kilometrov (tovarna 4,7/3,7/4,0), ob bolj težki nogi se je ta dvignila na dobrih šest litrov, z umirjeno vožnjo pa smo jo zlahka spravili na 4,5 litra.

Francozi med vožnjo veliko stavijo na udobje in GrandCoupe po tej plati ni razočaral. Položaj na cesti in obnašanje vozila sta pozitivno presenetila, saj avtomobil ne plava, kot je v prejšnji generaciji, za dodatno mero udobja na slabih cestah doma in v tujini pa poskrbi mehkeje naravnano podvozje kot pri petvratni različici. Limuzinski megane je tako za odtenek mehkejši, zato se še posebej izkaže pri blaženju udarcev z zelo kratkih grbin, saj tresljajev ne prenese na potnike.

Renault megane GrandCoupe s kupejevskim zadkom deluje zelo skladno in elegantno, zato bo gotovo navdušil tudi kakšnega voznika, ki se sicer ne bi odločil za klasično štirivratno limuzino. Udobje in prostornost sta le še dodatna kamenčka na tehtnici v njegov prid.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Bolj frajerski grand scenic, a ostaja tipično družinski
Avto
AvtoMatej Kačič Bolj frajerski grand scenic, a ostaja tipično družinski 2

Renault grand scenic je kljub trendovski preobrazbi v modernega križanca ohranil svoje vrline klasičnega velikodružinskega enoprostorca ter jih z več prilagodljivosti in naprednimi tehnologijami še nadgradil.

FINANCE
Avto
Športnost po žlički
Avto
AvtoMatej Kačič Športnost po žlički 1

Renault twingo GT je avtomobil za tiste, ki so v mestu radi opaženi, hkrati uživajo v bolj dinamični vožnji od enega do drugega semaforja, ali pa med ovinki radi ujezijo večje in močnejše od sebe.

FINANCE
Dražbe
Vozila na dražbi: kako ugodno do BMW, passata, citroena ali dostavnika
Dražbe
DražbeUroš Božin Vozila na dražbi: kako ugodno do BMW, passata, citroena ali dostavnika 1

Ceno boste lahko določili renaultu meganu, za 50 tisoč evrov pa bo naprodaj manj kot leto star Mercedesov terenec GLE

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Časovni stroji na štirih kolesih
Avto
AvtoMatej Kačič Časovni stroji na štirih kolesih 2

Avtomobilske zasnove, ki s prihodnosti odstirajo tančico.

FINANCE
Avto
Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva
Avto
AvtoMiloš Milač Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva

Nov motor z 80 kilovati je enako velik in težek kot šibkejši motor oznako R90. Zmogljivejši stroj omogoča dve sekundi hitrejše pospeševanje od 80 do 120 kilometrov na uro

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)