Najmanjši volkswagnov križanec z veliko potenciala Najmanjši volkswagnov križanec z veliko potenciala T-cross je veliko več, kot le privzdignjen ter za tisočaka in pol dražji VW polo. Mladostnega videza, z veliko možnostmi individualizacije in prilagojen aktivnemu življenjskemu slogu navduši vse generacije, na majorških cestah pa je prepričal tudi za volanom.
Avtomobilski eksoti, ki so pridobili ali izgubili največ vrednosti Avtomobilski eksoti, ki so pridobili ali izgubili največ vrednosti V luči ženevskega avtosalona so pri JBR Capitalu pripravili lestvici ženevskih avtomobilov, ki so naložbo lastnikov oplemenitili ali pa precej osiromašili.
Evropa in Kitajska – (pre)veliko breme za ameriški Ford? Evropa in Kitajska – (pre)veliko breme za ameriški Ford? Ameriški Ford je lani, predvsem zaradi izgub v Evropi in na Kitajskem, zmanjšal dobiček pred davki za 37 odstotkov. Šef Forda si je kljub temu prislužil povišek.
Kazen zaradi dizelskih motorjev sklestila Audijev dobiček Kazen zaradi dizelskih motorjev sklestila Audijev dobiček Audijev operativni dobiček je lani upadel za 32,3 odstotka, na 3,53 milijarde evrov. Za levji delež zmanjšanja so krivi kazen münchenskega sodišča in drugi stroški, povezani z afero Dieselgate. Napovedi za 2019 so boljše.
Tesla razkrila model Y, evropske cene bodo krepko višje kot ameriške Tesla razkrila model Y, evropske cene bodo krepko višje kot ameriške Privzdignjena tesla model 3 – model Y med kupce prihaja konec leta 2020, osnovna različica pa leta 2021. Že zdaj pa je jasno, da bodo evropske cene zanjo od 20 do 26 odstotkov višje kot ameriške.

Megane z veliko mero elegance

Čas branja: 9 min
28.11.2017  00:05
Renault megane GrandCoupe gotovo ni najbolj prostoren v družini, najbrž tudi ne bo najbolj prodajan, v podobi klasične limuzine z nekoliko kupejevskim zadkom pa je brez dvoma najbolj eleganten in udoben.

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Renault dodaj

Za kupce v nižjem razredu predvsem na vzhodnoevropskih trgih velja, da avtomobile radi kupujejo »na metre«, h nakupu klasičnih limuzin pa so nagnjeni tudi zaradi tradicije in statusnega simbola.

V zahodni Evropi je precej drugače, odnos kupcev do avtomobilov limuzinske zasnove je mlačen, tudi na račun manjše uporabnosti prtljažnikov zaradi ozke odprtine in visokega nakladalnega roba.

Megane je ob cliu Renaultov paradni konj, model, ki so ga v več kot 20. letih in štirih generacijah za svojega vzeli mladi, družine in starejši. Po vsem svetu je našel že skoraj sedem milijonov kupcev, pri nas pa se jih po cestah vozi skoraj 42 tisoč – napis megane v Sloveniji tako nosi vsak peti Renault.

A nič zato, so si rekli pri Renaultu, ko so snovali četrto generacijo priljubljenega megana. Poleg petvratne kombilimuzinske različice Berline in karavanskega GrandTourja so zato v 20-ih državah ponudili še limuzinsko različico GrandCoupe, med njimi je tudi Slovenija.

Za osnovo so Francozi vzeli kar tisto, na kateri sta zasnovana za nas bolj običajna megana, z elegantno integracijo prtljažnika v kupejevsko oblikovan zadek pa so na trgu ponudili zelo privlačno alternativo.

Megane grandcoupe se s ceno umešča med oba brata, od petvratnega je tako dražji za 500 evrov, od karavana pa za prav toliko cenejši. Cene za grandcoupeja se tako gibajo od 14.590 do 25.390 evrov. V testnem primerku z Intens opremo se je sicer vrtel preizkušeni 1,6-litrski turbodizel s 96 kilovati oziroma 130 konji s ceno 20.490 evrov, nekaj dodatkov pa jo je na koncu dvignilo na 23.610 evrov.

GrandCoupe tako še zdaleč nima klasično limuzinskega porekla, kakršnega je imel predhodnik Sedan ali ga ima Fluence, ampak so oblikovalci pošteno zavihali rokave. Aktualni limuzinski megane tako deluje bolj skladno, s svojo dinamično in elegantno zunanjo podobo ter nekaj kupejevskega pridiha pa poskrbi, da kupcem ne bo nerodno pred sosedi.

Pri Renaultu se namreč niso trudili, da bi naredili največji prtljažnik na svetu, ampak so se bolj kot po kakem focusu ali astri zgledovali po Mazdi3 in želeli narediti predvsem lep avto, ki pa bo tudi uporaben.

Grandcoupe je tako oblikovan s posebno pozornostjo, z nizko strešno linijo in kratkim zadkom lahko pripelje ob bok športnim kupejem, vendar na zadnji klopi kljub vsemu ponuja dovolj prostora za glavo in noge odraslih potnikov.

Z dolžino 4,63 metra je GrandCoupe sicer enako dolg kot karavanski GrandTour, od petrvratnega megana pa je daljši za kar 27 centimetrov. Za štiri centimetre je glede na petvratnega brata daljše tudi medosje, ki je tako z 2,71 metra najdaljše med njemu podobnimi.

Razlika vidno prispeva k večjemu prostorskemu udobju v drugi vrsti, kjer odrasli potniki tudi po zaslugi večjega naklona klopi brez pripomb zdržijo daljše vožnje. Za kolena je 216 mm prostora, torej toliko kot v karavanu in slabe štiri centimetre več kot v kombilimuzini.

Štirivratni GrandCoupe si s kombilimuzino in karavanom sicer deli podvozje, obese, motorje, potniško kabino, udobje in razne novodobne dodatke za pomoč vozniku ter informiranje in razvedrilo potnikov, od njiju pa se razlikuje predvsem po limuzinski prostornosti in od potniške kabine ločenem 550-litrskem prtljažniku, ki je na račun deljive zadnje klopi v razmerju 60:40 še dodatno povečljiv, v osnovi pa je celo večji kot pri karavanu. Prtljažnik je globok je 1.083 in širok 1.393 milimetrov, zaradi ozke odprtine pa tudi težje dostopen.

Ah, ta prtljažnik. Poleg možnosti odpiranja s ključem in stikalom pod volanom je prtljažnik moč odpreti z zamahom noge pod odbijačem, kar še posebej pride prav, ko sta obe roki zasedeni z vrečkami in drugim tovorom. Prostoročno odpiranje prtljažnika je sicer edinstven sistem v razredu, v praksi pa potrebuje ključ v hlačah in precej potrpljenja, tako da bi prav prišel tudi gumb.

S kabino smo si bili tokrat že na »ti«, saj je povzeta po klasični izvedenki. Notranjost tako prinaša zelo udobne sedeže ter 7-palčni digitalni (TFT) barvni zaslon, ki spreminja barvo v skladu z nastavitvami parametrov vožnje v sistemu Multisense – ta omogoča pet načinov prilagoditve vožnje od odzivnosti motorja, intenzivnosti masažne funkcije sedeža, notranje osvetlitve,… - in kjer se vozniku na več načinov prikazujejo vsi bistveni podatki o vozilu in vožnji.

Na sredino armaturne plošče je bil umeščen pokončni 8,7-palčni tablični zaslon na dotik z vmesnikom R-Link druge generacije, vse nastavitve pa potekajo prek njega ali obvolanskih ročic. Vsem to gotovo ne bo všeč, v cenejših različicah opreme je zaslon manjši, radio in klima pa se uravnavata s pomočjo klasičnih okroglih gumbov.

Potniška kabina je dokaj natančno izdelana, uporabljeni materiali pa so kakovostni in skupaj z žametnimi sedeži pripomorejo k dobremu počutju.

Pomembne podatke nam je pred oči izpisoval projicirni zaslon, ob šestih zračnih vrečah in prilagodljivih LED žarometih pa smo imeli na voljo še sistem za pomoč pri parkiranju, sistem za samodejno zaviranje v sili, opozorilo pred vozili v mrtvem kotu, radarski tempomat (50-140 km/h) in opozorilo na nenamerno menjavo pasu.

Pri motorjih ni novosti. Testnega v 1.364 kg težkem vozilu je s pomočjo 6-stopenjskega ročnega menjalnika poganjal 1,6-litrski Energy dCi, ki iz sebe iztisne 96 kilovatov oziroma 130 konjev. Vožnja podprta s konkretnim največjim navorom 320 Nm pri 1.750 vrtljajih v minuti je lagodna, po potrebi tudi presenetljivo živahna, s poskočnostjo pa megane ugaja tudi med prehitevanji in na avtocesti.

Motor pozitivno preseneti z odzivnostjo med 50 in 120 km/h, ves njegov potencial pa pride do izraza, če v programu voznih nastavitev (multi-sense) izberete športni način. Takrat se zahtevnejši vožnji med drugim prilagodita tudi podvozje in volanski mehanizem. GrandCoupe ob tem ponuja solidne zmogljivosti, saj največja hitrost znaša 201 km/h, z mesta do 100 km/h pa pospeši v 10,5 sekunde.

Elegantnemu GrandCoupeju sicer še najbolje pristoji uglajena in umirjena vožnja, takrat se izkaže tudi z ugodno porabo. Skozi testno obdobje, v kateri je prevladovala avtocesta vožnja, se je izkazal z zelo ugodnimi 5,6 litri nafte na na 100 kilometrov (tovarna 4,7/3,7/4,0), ob bolj težki nogi se je ta dvignila na dobrih šest litrov, z umirjeno vožnjo pa smo jo zlahka spravili na 4,5 litra.

Francozi med vožnjo veliko stavijo na udobje in GrandCoupe po tej plati ni razočaral. Položaj na cesti in obnašanje vozila sta pozitivno presenetila, saj avtomobil ne plava, kot je v prejšnji generaciji, za dodatno mero udobja na slabih cestah doma in v tujini pa poskrbi mehkeje naravnano podvozje kot pri petvratni različici. Limuzinski megane je tako za odtenek mehkejši, zato se še posebej izkaže pri blaženju udarcev z zelo kratkih grbin, saj tresljajev ne prenese na potnike.

Renault megane GrandCoupe s kupejevskim zadkom deluje zelo skladno in elegantno, zato bo gotovo navdušil tudi kakšnega voznika, ki se sicer ne bi odločil za klasično štirivratno limuzino. Udobje in prostornost sta le še dodatna kamenčka na tehtnici v njegov prid.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Trenutek resnice: Mario Draghi bo predvidoma nakazal, kdaj bo ECB začela višati obrestne mere 4

Vse oči so spet uprte v Frankfurt, kjer bo šef ECB Mario Draghi na zgodnjepopoldanski tiskovni konferenci predvidoma razkril, kakšna bo...

FINANCE
Kaj britanski predlog o dveletnem prehodnem obdobju po brexitu prinaša Slovencem

Lahko predlog britanske premierke o uvedbi dveletnega prehodnega obdobja po brexitu pretrga zastoj v britansko-evropskih pogajanjih? O tem,...

FINANCE
Članki
Članki Kako je z Grčijo – in kako s slovenskim posojilom 2

Grčija je (spet) na dnevnem redu, saj naj bi avgusta predvidoma končala zadnji program pomoči in se dokončno vrnila na trg, če bo šlo...

AGROBIZ
Članki
Članki Ali EU lahko prepove döner kebab in giros? 4

Takšna vprašanja se pojavljajo, ker bo evropski parlament ta teden odločal, ali naj blokira predlog komisije, da bi dovolili uporabo...

FINANCE
Članki
Članki Kdo v EU ima največ slabih posojil – in kaj pripravlja EU, da ne bi nastajala nova 2

Evropska komisija je objavila prvo poročilo o reševanju slabih posojil v članicah. EU sicer čisti slaba posojila in pripravlja nova...